کد خبر 1093499
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن بیان این مطلب که روابط پکن و واشنگتن به شدت آسیب دیده، گفت که در حال حاضر به مرحله دوم توافق تجاری با چین نمی‌اندیشد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ امروز جمعه و در جریان سفر به فلوریدا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در حال حاضر مرحله دوم توافق تجاری با چین را بررسی نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی که درباره احتمال امضای مرحله دوم توافق تجاری با چین پرسیده شده بود، گفت: در حال حاضر به آن فکر نمی‌کنم.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: روابط چین و آمریکا به شدت آسیب دیده است.

در اواسط ژانویه دو طرف آمریکایی و چینی در قالب توافق تجاری مرحله یک به نتیجه رسیدند و پکن موافقت کرد تا دو سال آینده خرید کالاها و خدمات آمریکایی را تا ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد. از سوی دیگر واشنگتن پذیرفت برخی از تعرفه‌های اعمالی بر کالاهای چینی را کاهش دهد، اما اعمال تعرفه بر کالاهای تولید چین به ارزش ۳۶۰ میلیارد دلار را حفظ می‌کند.

از چند سال پیش روابط چین و آمریکا بر سر مسائل اقتصادی و موضوع تعرفه‌ها پرتنش شده بود که این موضوع در پی شیوع ویروس کرونا ابعاد گسترده‌تری نیز یافته و مقامات آمریکا اتهامات بی‌اساس بسیاری را علیه چین مطرح کرده‌اند.

بررسی قانون امنیت ملی از سوی چین، چندی است که موجب به راه افتادن برخی اعتراضات در هنگ‌کنگ شده است و همین مسئله سبب شده تا دستاویزی را برای مداخلات خارجی فراهم کند.

کشورهای غربی از جمله آمریکا مدعی هستند که لایحه امنیتی هنگ‌کنگ اصل «یک کشور، دو سیستم» را نادیده می‌گیرد. وزرای خارجه گروه جی-۷ اخیرا ضمن انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از پکن خواستند تا درباره لایحه امنیتی هنگ‌کنگ تجدید نظر کند.

علاوه بر این، مداخله آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ و تحرکات واشنگتن در دریای جنوبی چین نیز با واکنش شدید پکن مواجه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 1
    چه خوب، آقا با همین دست فرمون برو حله!!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    ببخشید ، تو مغز که خداروشکر نداری، میشه بگی با کجات فکر میکنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس