کد خبر 1093388
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
چین

منابع آگاه اعلام کردند که دولت چین در یک اقدام غافلگیرانه درحال ردیابی برخی از شهروندان خود در خارج از این کشور است تا از درآمد آن‌ها مالیات اخد کند.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کردند که دولت چین در یک اقدام غافلگیرانه درحال ردیابی برخی از شهروندان خود در خارج از این کشور است تا از درآمد آن‌ها مالیات اخد کند.

به گفته این منابع که خواسته‌اند نامشان ذکر نشود، شرکت‌های دولتی چین در هنگ کنگ که جزو مناطقی است که پایین‌ترین نرخ مالیات را در جهان دارد، اخیراً به اتباع چینی مقیم این منطقه اعلام کرده‌اند که درآمد سال ۲۰۱۹ خود را اعلام کنند تا بتوانند مالیات خود را به دولت چین بپردازند.

دو نفر از این منابع گفتند که سازمان‌های دولتی چین همچنین به کارکنان خود در کشورهای دیگر مانند سنگاپور نیز همین موضوع را اطلاع داده‌اند.

چین که مالیات‌هایی تا ۴۵ درصد از شهروندان خود می‌گیرد، ژانویه سال گذشته درباره قوانین مالیات بر درآمد خود تجدید نظر کرد تا به مقامات کمک کند از اتباع چین که در سراسر جهان زندگی می‌کنند مالیات اخذ کنند. این همان کاری است که دولت آمریکا با اتباع آمریکایی مقیم خارج انجام می‌دهد.

اما پکن فقط دستورالعمل‌های تفصیلی در مورد نحوه اظهار چنین مالیاتی را امسال فاش کرد و بسیاری از اتباع مقیم خارج خود را غافلگیر کرد.

این اقدام دولت چین می‌تواند ضربه بزرگی به اتباع مشغول به کار چین در مناطقی مانند هنگ کنگ باشد، مناطقی که مجبور بودند حداکثر ۱۵ درصد از حقوق خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. این میزان از پرداخت مالیات یک سوم بالاترین نرخ مالیاتی در سرزمین اصلی چین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس