ترامپ نمایه

یکی از قانونگذاران عراق از دستگاه قضایی این کشور خواست علیه رئیس‌جمهور آمریکا بدلیل ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین رئیس سازمان الحشدالشعبی قرار تعقیب قضایی صادر کند.

به گزارش مشرق، «حسن سالم»، نماینده پارلمان عراق خواستار صدور قرار تعقیب قضایی علیه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا شد.

بیشتر بخوانید:

ایستگاه آخر توطئه‌های آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری «معلومه عراق»، این نماینده عراقی امروز پنجشنبه از شورای عالی دستگاه قضاء این کشور درخواست کرد به دلیل اینکه ترامپ در ترور شهیدان سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر شهدای مقاومت نقش داشته، علیه او قرار تعقیب قضایی صادر کند.

این نماینده عراقی طی بیانیه‌ای با ابراز تعجب از سکوت دولت عراق در برابر جنایت آمریکا در عراق گفت: «دستگاه قضایی عراق باید اقدامات قانونی [در این باره] را اتخاذ و قرار بازداشت علیه جنایتکاران که در رأس آن‌ها ترامپ قرار دارد، صادر کند؛ جنایتکارانی که فرماندهان پیروزی را به شهادت رساندند».

قانونگذار عراقی سکوت دولت «مصطفی الکاظمی» در برابر این «جنایت» را که به گفته وی «اقدامی تروریستی» و «نقض حاکمیت ملی عراق» و «نقض آشکار حقوق بشر» بوده، خطرناک دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ایران اقدامات قانونی لازم دراین زمینه را اتخاذ کرده و قرار بازداشت علیه ترامپ صادر کرده است.»

حسن سالم از اینکه دولت عراق در این زمینه هنوز اقدامی انجام نداده ابزار تأسف کرد و گفت که این سکوت غیر قابل توجیه بوده و با علامت سوال‌های زیادی روبروست.

پارلمان عراق ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد.

مردم و جریان‌های سیاسی عراق از دولت این کشور می‌خواهند طرح مذکور پارلمان را در اجرایی کرده و به حضور نیروهای خارجی به ویژه اینکه دیگر کار داعش تمام شده و نیروهای عراقی توان تامین امنیت عراق را دارند، پایان دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس