ثروت های نامشروع افراد را به بیت المال یا صاحب آن برمی گردانیم

حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه کسانی که ثروتی را به طریق نامشروع کسب می‌کنند، آنرا به بیت المال یا صاحب آن برگردانیم، گفت: اگر ثروتی توسط فردی به صورت نامشروع کسب شد، قابل تحمل نیست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در برنامه بدون توقف با بیان اینکه یکی از مسائلی که جزو اهداف مهم نظام ماست، این است که کسانی که ثروتی را به طریق نامشروع کسب می‌کنند، آنرا به بیت المال یا صاحب آن برگردانیم، گفت: اگر ثروتی توسط فردی به صورت نامشروع کسب شد، قابل تحمل نیست. یکی از وظایف قوه قضائیه این است که با افرادی که ثروتی را به صورت غیر مشروع به دست آورده‌اند، برخورد کند که این نیازمند کمک دولت، مجلس و مردم است.

وی در ادامه افزود: در سند تحول قوه قضائیه زمینه‌های ثروت اندوزی ناحق بررسی شده است. ما زمینه‌های ایجاد ثروت‌های نامشروع را شناسایی و راهکارهایش را پیش‌بینی کردیم و برنامه‌ریزی آن انجام شد؛ اما تحقق این برنامه نیازمند کمک مجلس، دولت و مردم است و اگر این مشارکت محقق شود، می‌توانیم یک گام بلند برداریم.

معاون اول قوه قضائیه افزود: یکی از منشاء‌های ثروت اندوزی افراد استفاده از منابع طبیعی و زمین‌هایی است که با زد و بند یا سوءاستفاده بدست آورده اند. مثلاً فردی ۱۰۰ هکتار زمین را با این بهانه که بخواهد در آن کار دامداری و یا موارد اینچنینی انجام دهد، می‌گیرد؛ اما بعد از ۱۵ سال هنوز این کار را انجام نداده و با تفکیک زمین‌ها صاحب ثروت‌های فراوانی شده است.

حجت‌الاسلام اژه‌ای در ادامه، برخی تسهیلات بانکی را از دیگر مواردی دانست که باعث ثروت اندوزی می‌شود و تاکید کرد: با کمک دولت و مجلس می‌توان این موضوع را پیگیری کرد. ما در سند تحول دو موضوع مهم را مورد توجه قرار دادیم: یکی اینکه جلوی این افراد را بگیریم و دیگر اینکه با افرادی که در سازمان‌های مربوطه یا وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و یا سازمان اراضی به صورت سهل انگارانه یا بر اساس رشوه و یا سوءاستفاده از موقعیت شغلی باعث فساد شدند، برخورد قاطع و شدیدتری کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه فردی برای تسهیلات بانکی به عنوان مثال وام ازدواج با هزار مشکل مواجه می‌شود، گفت: اما برخی افراد هزار میلیارد وام می‌گیرند، اما هفت خانی را که آن فرد برای گرفتن وام ازدواج در پیش دارد، طی نمی‌کنند. بانک‌ها باید در این باره اعتبارسنجی کنند. متأسفانه آن فرد به جای اینکه اشتغال ایجاد کند، برج سازی می‌کند یا بازار سکه و ارز را دچار التهاب می‌کند. این موضوع از دو منظر باید مورد توجه قرار گیرد؛ یکی اینکه از اشتغال جلوگیری کرده و دیگر اینکه بازار ارز را دچار مشکل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    14 0
    امید وارم اقتدا بمولا علی ع کرده همه اموال بیت المالی که بتاراج رفته نیز شامل شود.خدا قوت
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      2 1
      می بینیم
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      2 1
      مگر نمی خواستسید فرصت توبه به مفسدان بدهید؟
  • DE ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    9 0
    بیت المال یعنی چی ؟؟؟ از این جیب به آن جیب ؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      1 1
      بیت المال یعنی اموالیکه بهمه ملت مربوطه وباید توسط حکام به امور عام المنفعه= امنیت جامعه .مردم فقیر .ازجمله اشتغال زائی بتوسط وام دادن وازدواج جوانان . مسکن مستا جرین .جادها .کمک بهمه اقشار درهنگام سختیها واداره کل جامعه چه فرهنگی اجتماعی سیاسی .ووووووووووووووو
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    13 0
    اگر ازخودیها وخودتان شروع گردید،
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    3 0
    مشکل بازار موبایل و تفاوت قیمت بخش زیادیش به این دو مورد بر میگرده: ۱ تا الان گوشیها با ارز دولتی هر یورو ۴۹۰۰ وارد شدن (با زدن imei در سایت گمرک گوشی مشخصات ترخیص گوشی نمایش داده میتونید ببینید) و حالا شایعه ای بین واردکنندگان افتاده که دیگه خبری از ارز دولتی واسه واردات موبایل ممکنه تخصیص پیدا نکنه به همین دلیل قیمت ها رو براساس نرخ نیمایی یا حتی آزاد تغییر دادن کسی هم نیست بگه مگه شما اولش پول ارز نیمایی یا آزاد پرداختید که الان طلب میکنید و سرمایه توزیع کننده ها به همین راحتی و در خواب عمیق مسئولین چند برابر شد و شاید حتی دیگه واردات نکنن چون در مقیاس صدها هزار دستگاه تغییر میلیونی و تقریبا دوبرابر گوشی ها سودی چند هزار میلیارد تومانی نصیبشون کرده از جیب ملتی که برای پول ارز دارو مشکل دارن. ۲. بخش دیگه به نحوه محاسبه سود ۴۴ درصدی فروشندگان هست که چون ارز چند نرخی هست و با موبایل با ارز ترجیهی وارد میشه فروشندگان خدانشناس این ۴۴ درصد رو براساس قیمت فروش خارجی به دلار و قیمت ارز آزاد حساب میکنن یعنی قیمت پایه بر اساس ارز ترجیهی سود براساس ارز اآزاد! انگار میخوان از مملکت فرار کنن که ارز آزاد میخوان. ۳.بازی روانی انجمن واردکنندگان موبایل که بدون مجوز وزارت صمت و بانک مرکزی باعث افزایش حتی ۳۰ درصدی در این آشفته بازار شده ولی با تکذیب نه قیمت ها به قبل برگشت و مسئولان با جمله تکراری نخرید ارزان میشود! بازهم توپ را در زمین مردم انداختند و کسی نیست بگه شما مسئول هستی نه مردم. الان کسی هست داد مردم مظلوم را بستاند؟ ما از آقای رئیسی عزیز توقع داریم ورود کنند و جلوی این خسران به بیت المال رو بگیرن و مجلس هم باید قوانین شفاف بزاره تا دیگه شاهد جولان دلال ها نباشیم. این هم ثروت نامشروع چند هزار میلیاردتومنی ما از شما توقع داریم
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    9 2
    خخخخححخ
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      کوفت
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    15 0
    ایشون تازه از خواب پاشدن
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      4 0
      تازه از خواب بیدار نشده ؟؟!!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    10 1
    وای به روزی که شود آشکار نقش تو
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    11 3
    دیگه دیره دیگه دیره ........
  • حامد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    11 0
    از خودت شروع کن.
  • صادق IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 0
    چرا به این راحتی بدزدند که شما منجی ما شوید. نباید بدزدند
  • ايراني غيور IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    11 0
    انوقت بايد اكثريت مسئولين دستگير شوند .......
  • وحید IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    8 0
    جناب آقای اژه ای شما دانه درشت ها را که افسار گسیخته به اموال دست اندازی می کنند را شناسایی کرده اید. ولی ما در راهرو دادگاههای شما برای گرفتن حقوق ابتدایی خود محرومیم مرا بجای شخص دیگر به کلانتری برده باز داشت کرده وپول گرفتند دو سال است علی رغم اثبات اینکه متهم شخص دیگری بوده وبه ظلم پول از من گرفته وحقوق شهروندی مرا لگد مال کرده و آخرین بار که شکایت کرده واثبات کردم من اصلا در جریان این شکایت ها نبوده ام وهیچ ارتباطی با من نداشته رای شما این بود این باز داشت اشتباهی محرز است ولی چون شاکی شخصیتی حقوقی بوده باز داشت شما ووجه به ظلم گرفته شده مسترد نمی گردد شما را به وجدانتان لا اقل آزاد مرد باشید کجای جهان چنین ظلمی در حق شهر وند محترمی می شود؟
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    8 0
    اگر راست میگید برید مال و ثروت آخوندی‌رو بررسی کنید
  • علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 2
    جناب آژه ای عزیز , قوه قضائیه کارسختی را در برخورد با مفاسد و رانت خواران در پیش دارد ولشکر مفسدین که طلحه و زبیرهای زمان هستند هم بیکار نخواهند نشست باید با تمام قوا در مقابلشان ایستاد مردم نیز شما را یاری خواهند کرد فقط اطلاع رسانی را بیشتر کرده و قبل از اینکه مفسدین بخواهند حرکتی کنند آنها را دستگیر و مجازات کنید
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    13 0
    باز هم سوت بلبلی زدی ؟ بسه دیگه !
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    3 0
    حرف مفت بی فایده است. اگر راست می گوئید. اعلام شود. هر کسی بالا 100 میلیارد تومان ثروت دارد به هر صورت از کارخانه تا زمین وپول طلا و00000. اعلام نماید و علت بدست امدن این ثروت را خود ذکر کند. کسانی که اعلام نکنند. بدون محاکمه مصادره اموال گردند. راه کسب ثروت اعلام شده هم در دادگاه بررسی شود. ان وقت ثروت های چپاول شده هاشمی ها و نعمت زاده ها و0000000روشن می شود
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      1 0
      کجای کاری ؟ صد میلیارد پول خرد توی جیب افراد سیاسی فاسد هم نیست.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    معاون اول قوه قضائیه: ثروت‌های نامشروع افراد را به بیت المال یا صاحب آن برمی‌گردانیم!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ چه شعار قشنگی ؟
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      ساکت لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس