کد خبر 1092816
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
دیجی کالا

دیجی کالا اگر اجازه فروش با قیمت بالا ندهد، کالا ناموجود شده و می‌گویند محتکر است، اگر اجازه فروش با قیمت بالا بدهد می‌گویند گرانفروش است!

به گزارش مشرق، امیرحسن موسوی مدیر ارتباطات دیجی‌کالا در رشته‌توئیتی نسبت به برخی ابهامات در خصوص فروش کالا در این فروشگاه اینترنتی و همچنین قیمت‌گذاری در آن توضیحی ارائه داد.

موسوی در توئیتر خود نوشت:

وقتی جهش قیمت اتفاق میفته چه پوشک چه ماسک و چه موبایل، در انبار دیجی‌کالا موجودی مشخصی وجود داره که به دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به قیمت روز بازار به سرعت خریداری می‌شه و شاید از بیرون اینطور به نظر برسه که کالا ناموجود شده. این در مورد کالاهایی است که فروشنده خود دیجی‌کالاست.

بخش دیگر ماجرا کالاهایی است که در مارکت‌پِلیس، متعلق به  فروشنده‌های دیجی‌کالاست. بیشتر از ۶۰هزار فروشنده که ۷۰٪ کالاهای دیجی‌کالا رو اونها عرضه می‌کنند. دیجی‌کالا به عنوان پلتفرم می‌تونه محدودیت قیمت بذاره اما نمی‌تونه به فروشنده بگه شما باید حتما بفروشی و با این قیمت مشخص هم وقتی محدودیت قیمت می‌ذاریم اتفاقی که میفته اینه که اکثر فروشنده‌ها حاضر نیستن در سقف قیمت مشخص شده کالاشون رو عرضه کنند به این دلیل که بیرون از دیجی‌کالا اون کالا رو با قیمت بالاتری می‌تونن بفروشن و مشتری هست.

اتفاقی که میفته چیه؟ اگر سقف قیمت بذاریم فروشنده‌ها در اون قیمت حاضر به عرضه نیستن و فروش کالاهاشون رو در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا متوقف می‌کنند. از بیرون اینطور به نظر می‌رسه که دیجی‌کالا کالاها رو ناموجود کرده و در حال احتکار است!

اگر سقف قیمت نذاریم و فروشنده‌ها با قیمت دلخواه کالاهای خودشون رو عرضه کنند چون تقاضا بالاست قیمت‌ها به سرعت بالا می‌ره تا تعادل عرضه و تقاضا مجدد برقرار بشه.

خلاصش اینه: اگر اجازه فروش با قیمت بالا ندهیم، کالا ناموجود و محتکر هستیم، اگر اجازه فروش با قیمت بالا بدهیم گرانفروش!

در هرحال در شرایط متلاطم بازار یا محتکر هستیم یا گرانفروش!

این چالش ما در حوزه ارتباطات دیجی‌کالاست و مهمترین دغدغه این روزهای من اصلاح این تصویر عمومی است.

لطفا کمک و راهنمایی کنید که چطور می‌تونیم این تصویر نسبتا فراگیر رو اصلاح کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    خیلییییییییییییییی گرانفروشه. یعنی یه کیف چلغوز پارچه ای رو دو برابر عرضه میکنه.
  • مصطفی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    من در تاریخ 31.3.99 کالایی را از دی جی کالا خریداری کردم که زمان ارسال ان 5.4.99 بود و تا ان زمان قیمت کالا افزایش قیمت داشت و دی جی کالا به راحتی سفارش من را لغو و وجه پرداختی را عودت داد. شما اسم این کار چی میزارید؟ اگر کالا هست و به من فروختید و وجه ان دریافت کردید که ارسال کنید اگر هم کالایی نبوده و فروختید که دزدی هست.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    آری گران فروش است. تازه محصول درب و داغان هم درب منزل میاورند.
  • TW ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    ننويسيد ناموجود بنويسيد اتمام موجودي
  • محمد IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    اره بعضی از اجناس رو گرون میده
  • خدیجه CH ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    اصلا دیجی به رضایت مشتری فکر نمیکنه چون کالا بی که من سفارش دادم پست نیاورده زنگ زدم دیجی میگه خودت برو بگیر این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟
  • Akbar IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 0
    کاریش نمیشه کرد باید منتظر بود،تا مسولین کاری کنن،متاسفانه بازار موبایل افتاده دست یه سری نزول خور،به اسم سرمایه گذار،دنبال سود بالا هستن،بنظر من اگر محصولات دیجیتالتونو با شرایط اقساطی عرضه کنید احتمال داره اکثرا جذب شما بشن،تا قیمتها رو بیارن پایین،یه طرحی چند سال میخاد اجرا بشه که همراه اول با ایرانسل به کاربراشون گوشی همراه سیمکارت بدن،بعد یه مبلغی ماهیانه از کاربرا بگیرن با سود کمتر اگه الان اجرا میکردن خیلی تاثیر داشت ولی افسوس..
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    9 2
    دیجی کالا خیلی گران فروشی میکند
  • قاسم IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 1
    بله هم گران فروش است هم آشغال فروش است
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    تمام اجناس در انبار موجود داره یا پیش خرید کرده در انبار صاحبان کالا و مدام در حال افزایش هست بنحوی شده مبنای دیگر عرضه کنندگان ، و هیچ دستگاهی از حوزه های نظارتی نسبت به عملکرد آن وجود ندارد که چرا اینقدر در حق مردم اجحاف صورت میگیرد بلاخره هر کسی تو هر وضعیتی داره گرانفروشی میکنه ، خدا باید دیگه بداد این ملت برسه
  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 0
    دیجی کالا خیلی فرصت تلبه از روزی که ماسکارو احتکار کرد واقعا ازشون نفرت پیدا کردم
  • حسین IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    دیجی کالا بسیار بد قول است هزینه را از مردم میگیره بعد موقع ارسال کالا هزار تا بهونه میاره مدیریت بسیار ضعیفی داره
  • علیرضا IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    نظر بنده مبارزه دولت با تاجران و مثل چین قطع دست آنان این کشور درحال توسعه میباشد ویا نخرید مردم مثل آلمان مرغ گران شد کسی نخرید
  • زمانی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    آقا من ۲ ماه بهم یه یخچال خراب دادن ، هنوز نتونستم پسشون بدم ، انداختن بهمون ۶ میلیونمونم خوردن رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس