کد خبر 1092480
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
اصلاحات جداول رشته ها و مواد امتحانی کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹

وزیر علوم درباره امکان تغییر زمان برگزاری کنکور، اظهار داشت: مشکلی برای برگزاری کنکور نیست.

به گزارش مشرق، نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر علوم برگزار شد.

 منصور غلامی وزیر علوم درباره برگزاری کنکور ۹۹، عنوان کرد: در نشست امروز کمیسیون آموزش نیز نمایندگان دغدغه‌هایی نسبت به برگزاری کنکور داشتند و آخرین خبر این است که کنکور با لحاظ مراقبت‌های ویژه در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

افشای حمایت مالی ضدانقلاب مشهور از اساتید یک دانشگاه

کنکور قوی‌تر است یا کرونا؟

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه آزمون فقط سه ساعت به طول می‌انجامد، به خانه ملت گفت: همین دانش آموزانی که قرار است در کنکور سراسری شرکت کنند، چند روز قبل در امتحانات نهایی شرکت کرده و آزمون دادند بنابراین با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در رابطه با نحوه برگزاری آزمون سازمان سنجش به تدریج اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبان قرار می‎دهد.

غلامی اضافه کرد: فاصله صندلی‌ها بیش از گذشته و با استاندارد وزارت بهداشت مطابقت خواهد داشت و تعداد شعبه‌های آزمون نیز بیشتر پیش بینی شده است به طوریکه همه داوطلبان در شهرهای محل زندگی خود آزمون خواهند داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سئوال خانه ملت که این تصمیم فقط معطوف به کنکور سراسری است یا خیر، گفت: تصمیم این است که همه آزمون‌ها در موعد تعیین شده خود برگزار شود. ما نباید دغدغه فکری برای داوطلبانی که مدت زیادی درس خوانده‌اند، ایجاد کنیم چرا که تأخیر کنکور موجب ایجاد دغدغه برای داوطبان می‌شود.

غلامی اضافه کرد: همچنین در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز گزارشی از آخزین وضعیت آموزش عالی به اعضای کمیسیون آموزش مجلس یازدهم ارائه شد.

در همین زمینه، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون که منصور غلامی وزیر علوم هم حضور داشت، اظهار داشت: در ابتدای جلسه اعضای کمیسیون تبادل‌نظری در مورد مباحث دانشگاه‌ها را داشتند اما با ورود وزیر علوم وی در ابتدا گزارش خود را درباره آخرین وضعیت دانشگاه‌ها و مباحث مرتبط با این وزارتخانه بیان کرد.

وی افزود: غلامی در مباحث خود به جایگاه علمی کشور و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی صحبت کرد ضمن اینکه اعضای این کمیسیون هم در این باره اظهارات خود را بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: حقوق کارکنان دانشگاه‌ها که در فضای مجازی به صورت گسترده از سوی کارمندان آن دنبال می‌شود، نگرانی‌های خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره کنکور و تأثیرات ویروس کرونا برای برگزاری آن و تعجیل و یا تأخیر در زمان برگزاری، مشکلات دانشگاه پیام نور، مدیریت دانشگاه‌ها، مشکلات کارکنان و دغدغه کارکنان آنها بخشی از مباحثی بود که نمایندگان مجلس در حضور وزیر علوم به آن پرداختند.

فلاحی گفت: مشکلات تبدیل وضعیت مربیان دانشگاه‌ها نگرانی مسئولان علمی و آموزشی کشور از اینکه ارتقای رتبه اعضای هیأت علمی فقط با مقالات ISI است و تعارض منافع در این وزارتخانه، که برخی افراد خاص دانشگاه غیر انتفاعی دارند و مسائل مربوط به دانشگاه‌ جامعة‌الامصطفی العالمیه که ظرفیت بالقوه‌ای در نظام جمهوری اسلامی برای صدور انقلاب محسوب می‌شود از دیگر مباحثی بود که نمایندگان به آن پرداختند.

وی افزود:‌ وزیر علوم در مباحث خود به این موضوع تأکید کرد که جایگاه علمی ایران نسبت به حضورمان در منطقه و جایگاه‌مان در آن بسیار مؤثر است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین درباره زمان برگزاری کنکور هم گفت: وزیر علوم در این جلسه اعلام کرد مشکلی برای برگزاری کنکور نیست اما چون اعضای این کمیسیون معتقد بودند که تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بر عهده ستاد کرونا بوده و مبنای برگزاری آن مصوبه ستاد کرونا است به همین دلیل وزیر علوم بابت موضوع عنوان کرد که جای نگرانی نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    تعویق کنکوروبرگزاری آن درزمان خنک شدن هوا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس