افشای حمایت مالی ضدانقلاب مشهور از اساتید ارتباطات دانشگاه علامه

اخیرا به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه، کتابی به نام «سال‌های دانشکده» منتشر شده که نشان می‌دهد یک ضدانقلاب از اروپا برای اساتید دانشگاه پول واریز کرده است.

به گزارش مشرق، اخیرا به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه، کتابی به نام « سالهای دانشکده» توسط انتشارات ماهریس منتشر شده است.

این دانشکده بعد از انقلاب، در دانشگاه علامه طباطبایی تهران ادغام شد و اساتید مشهور این رشته نیز در این دانشگاه حضور یافتند.

کتاب سالهای دانشکده، حاوی گزارش‌هایی از دانش‌آموختگان دانشکده علوم ارتباطات و گفت‌وگو با استادان و نیز بیان خاطرات و عکس‌های قدیمی است که توسط سیروس علی‌نژاد، مجید شفتی و رضا قوی‌فکر از فارغ‌التحصیلان رشته روزنامه‌نگاری این دانشکده منتشر شده است.

در بخش هایی از این کتاب نکات جالبی به چشم می‌خورد که پرده از برخی ارتباطات سوال برانگیز برداشته است.

در صفحه ۲۱۸ این کتاب آمده است که چگونه فردی به نام مصباح زاده بعد از انقلاب از اروپا برای اساتید علوم ارتباطات دانشگاه علامه پول واریز کرده است.



* مصطفی مصباح زاده کیست؟

مصباح زاده یکی از مهمترین کارگزاران مطبوعاتی رژیم شاه و مالک بزرگترین مؤسسه مطبوعاتی ایران یعنی مؤسسه کیهان بود که به گفته خودش، روزنامه کیهان را با حمایت شخص شاه راه اندازی کرد.

وی بخشی از صفحه اول کیهان را بصورت ثابت به شخصی به نام "لطف الله حی" از سرمایه داران یهودی و حامیان رژیم صهیونیستی در ایران واگذار کرده بود. لطف الله حی کسی است که موشه دایان نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در سفر به ایران مدتها در منزل وی اقامت داشته است!

مصباح زاده در ایام بعد از کودتای ۲۸ مرداد، بیشترین رابطه را با دولت آمریکا داشت و همگام و همراه با آن، دولت انگلستان را نیز از مدنظر و توجه دور نمی کرد.

ارتشبد فردوست درباره او می نویسد: مصباح زاده از اعضای فعال شبکه جاسوسی- مطبوعاتی «بدامن» -شبکه اطلاعاتی آمریکا- بود.

براساس اسناد منتشر شده لانه جاسوسی، مصباح زاده در تماس مستقیم با سفیر آمریکا بوده است. سولیوان سفیر آمریکا در یکی از این اسناد که به روزهای پایانی رژیم پهلوی مربوط می شود خطاب به وزارت خارجه کشورش می نویسد: "سناتور مصباح زاده به ما گفته بود، در صورتی که از او خواسته شود، کیهان می تواند در عرض چند هفته از رهبران جبهه ملی «قهرمان ملی» بسازد.

در همین سند آمده است: "به مدد روزنامه کیهان اقداماتی در دست است تا از طریق دستکاری در افکار عمومی، جبهه ملی بتواند با زیرکی، رهبری مخالفان را از دست خمینی بیرون آورد".

مصباح زاده پس از فرار به لندن هفته نامه کیهان لندن را با کمک اشرف پهلوی راه اندازی کرد و از همان جا به مخالفت و ضدیت با نظام جمهوری اسلامی ایران برخاست و از هیچگونه توهین و تحقیری نسبت به مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرد.

بیشترین مشخصه هفته نامه کیهان لندن، تمسخر رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی بود تا آنجا که به این علت و به دلیل حمایت تلویحی از عراق مورد اعتراض برخی از گروه های دیگر اپوزیسیون قرار گرفت.

در جلد پنجم از مجموعه کتاب های "نیمه پنهان کارگزاران رژیم پهلوی" نقش سناتور مصباح زاده و عملکرد وی در خدمت به رژیم شاه همراه با اسناد و مدارک مربوطه به چاپ رسیده است.


جوابیه دانشگاه علامه طباطبایی:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 0
    اولاً كه : اشهد ان لا اله الا الله و محمداً رسول الله ! ثانياً : بر رضاخان ميرپنج و فرزند خائنش لعنت ! ثالثاً : بر رژيم حرامزاده اسرائيل و صهيونيست هاى عالم لعنت ! رابعاً : بر امام خمينى و انقلاب اسلامى درود ! اما بعد ! مگر دستگاه هاى هاى امنيتى تان مدعى نبودند پشه را در هوا نعل و زم را در زمين خلق ميكنند و متخصص عمليات هاى پيچيده و محير العقولند ؟! ممكن است جواب بدهند كه از كى و چگونه ايران بهشت جاسوس ها شد ؟! با اقرار دوباره به ديانت اسلام و قبولى انقلاب و …
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    5 1
    از خوبی های کرونا اینه که دیگه برخی اساتید که به جای تدریس ، درس کفر می دادند در کلاس مجازی دیگه مجبورن درس بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس