وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون روند توسعه و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی افزایش ۴برابری داشته است که این امر یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی که به‌منظور شرکت در آیین آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان ــ چابهار وارد فرودگاه زاهدان شده بود در بدو ورود به زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در فرآیند تحقق یکی از وعده‌های دولت، تأکیدات رئیس جمهور و مقام معظم رهبری که ریل‌گذاری زاهدان ــ چابهار بوده هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژه راه‌آهن چابهار ــ زاهدان یکی از محورهای اصلی کریدور شمال ــ جنوب است که تنها بندر اقیانوسی ما را به شبکه ریلی کشور متصل و معاهدات منطقه‌ای به‌خصوص معاهده سه‌جانبه ایران، افغانستان و هندوستان را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن چابهار ــ زاهدان بهره‌برداری حداکثری از بندر شهید بهشتی چابهار را به‌دنبال دارد افزود: از سال 1396 تاکنون روند توسعه و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی افزایش 4برابری داشته است که این امر یک رکورد محسوب می‌شود و این یک نقطه تکیه‌گاهی اساسی در ترانزیت، صادرات و واردات کشور خواهد بود.

وی عنوان کرد: در گام‌های تکمیلی که به‌زودی عملیات اجرایی و قراردادی آن دنبال می‌شود اتصال راه‌آهن زاهدان به بیرجند را در حال رایزنی داریم و مذاکراتی نیز در این خصوص انجام شده است همچنین قرارداد خط‌آهن بیرجند و تربت‌حیدریه بسته و کار یک قطعه از آن نیز شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شبکه ریلی و اتصال به منطقه سیستان و مرز میلک در دست برنامه است خاطرنشان کرد: یک قطعه به مسیر زابل شروع شده است و امیدواریم با اجرای این پروژه‌های کلیدی در محور شرق شکوفایی اقتصادی با توسعه زیربنایی حمل‌ونقل سریع‌تر به دست آید و مردم ما بتوانند از ثروت خدادادی که در این منطقه است بهره‌برداری حداکثری را ببرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس