لاری

سخنگوی وزارت بهداشت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند.

به گزارش مشرق، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند.

لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

نمکی: نباید تاوان رعایت نکردن بهداشت را با مرگ‌های تلخ می‌دادیم

زالی: شرایط استان تهران نگران کننده است

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۳۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مرصاد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    16 0
    متاسفانه ؛ ما ایرانی ها ، به خوش استقبال و بد بدرقه بودن ، معروفیم ! در تاریخ هم نمونه زیاد داریم . جدید ترینش ؛ همین کرونا !!
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    3 0
    هرمزگان چی شد!؟
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    20 0
    اگر این طوری بخواهیم بااین بیماری نحس مبارزه کنیم هی یک قدم به جلو ودو قدم به عقب اصلا نتیجه ی خوبی به دست نمیاوریم ماباید فرض کنیم یک دشمن وارد خاک ما شده چطور همه باهم برای راندن دشمن ازسرتاسر ایران عزیز تلاش کردیم وجنگیدیم ودشمن بیرون راندیم..الانم تمامی دستگاه ها باید باهم تلاش کنند ازسپاه وارتش ونیروهای مردمی وغیره وگرنه هرچه قدر هم پرسنل بیمارستان تلاش وازخودگذشتگی نشان بدن بالاخره خسته میشن وکم میارن این بیماری منحوس مبارزه ی تمامی نیروها را لازم دارد تابایک رزم وعزم همگانی ریشه اش کنده بشه--
  • بیسیمچی IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    20 1
    به عنوان کسی که این بیماری رو تجربه کردم عرض می کنم، دوستان بیماری بیماری عجیب و متفاوتی است. تا به حال چنین وضعیتی را تجربه نکرده بودم. ابتدا با دلدرد و بی اشتهایی شروع و آرام آرام سرفه و خستگی و بی رمقی. نیاز به روحیه بسیار بالا داره. چون شما ۶ر آن باید خودتو از لحاظ تنگی نفس و درگیر شدن ریه ها چک کنی. این مسئله استرس بالایی می ده. قدرت چشایی و بویایی در روز چهارم بیماری به کلی از بین رفت و تا زمان نامعلوم و حتی شاید تا پایان عمر از این نعمت بی بهره باشی. دوستان توجه خاص انجام بدن تردید نکنید که بیماری به شدت کشنده است. می گن ده برابر آنفولانزا. ولی به نظر من قوی تر و موزی تر از آنفولانزا عمل می کنه. شدیدترین آنفولانزایی که گرفته بودم ظرف مدت یک هفته به حال عادی برگشتم. اما کرونا انگار رها نمی کنه. همش منتظری که از یک عضو از اعضای بدنت فوران کنه و علایم بد نشون بده. تنها چیزی که آدمو نگه می داره فقط و فقط انگیزه است. من که عکس سردار شهیدمون سلیمانی رو گذاشتم روبه روی تخت و به عشقش با مریضی مبارزه کردم. در مجموع سختی بیماری یکطرف، طرف دیگه نگرانی از انتقالش به اعضای خانواده و همکاراست که شدیدترین اضطراب رو وارد می کنه. خلاصه برادران عزیزم تا می تونید رعایت کنید اصول بهداشتی رو که اگر هم دچار این بیماری شدین وجدان و دلتون آرون باشه که با وجود رعایت همه مسائل خواست خدا بر ابتلا بوده. همین امر در پذیرش بلا و مصیبت به شدت موثره. یا علی مدد
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      3 6
      برو داروی امام کاظم علیه السلام را مصرف کن تا خوب شوی
    • FR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      3 0
      احسنت. بیماری به واقع موذی هست.به ویژه آثار به جا مونده از بیماری نگران کنندست. به قول شما کسی با آنفولانزا ترس از بین رفتن اعصاب بویایی اش رو نداره. اما این مرض موذی و سمج هست. انشالله به حرمت ائمه اطهار علیهم السلام سلامت کامل به شما و عزیزانی که مبتلا شدن و در نقاهت به سر میبرن برگرده!
    • جوجه تیغی بدنساز DE ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      1 0
      هر خط از پیامتون باعث لرزش و برخورد دندانهام به هم شد و در ادامه چنان شدید شد که تمام دندان هام ریخت و انتهای پیامتونو با دندون مصنوعی مطالعه کردم. خیلی وحشتناکه. الهی العفو
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    مایه تاسف که این مقدار از هموطن های ایرانی جان باختند. اما برای اولین بار است نه قانون بلکه طبیعت افراد متخلف و زرنگ را که برای هیچ قانونی ارزش قائل نیستند و فقط فکر خود هستند .این چنین تنبیه می کند. اگر چه همین افراد متخلف عده ای دیگر را نیز گرفتار می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس