وزیر بهداشت نمکی نمایه

وزیر بهداشت گفت: روزی که من التماس می‌کردم مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند، برخی فکر می‌کردند عرایض من یاوه‌گویی بوده اما دلم نمی‌خواست تاوان رعایت نکردن را با مرگ‌های تلخ بدهیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزونی گفت: مدتی به دلیل مشکلات سختی که در این روزها با آنها موجه بودیم نتوانستم جلوی دوربین حاضر شوم. مرحله اول بیماری را با وجود تحریم‌ها با کمک مردم و سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای مسلح کنترل کردیم و میزان مرگ و میر روزانه ما به حدود سی نفر رسید، و در حال رسیدن به تک رقمی شدن مرگ‌ها و مهار بیماری در سطح کشور بودیم.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش نمکی درباره تولید داخلی "واکسن کرونا"

وی گفت: آن روزها تقاضاهای زیادی از مردم داشتیم، از مردم و از کسانی که برای تسریع در گشایش‌ها به ما فشار می‌آوردند، از مراکز فرهنگی و مذهبی، اصناف، هنرمندان و مشاغل گوناگون که همواره به آنها سفارش می‌کردیم حوصله بیشتری داشته باشند، این عرایض من را مردم به یاد دارند که ممکن است در دقایق آخر گل بخوریم،  ما با ویروس خطرناک کشتی می‌گیریم و امتیازات زیادی گرفتیم، ممکن است دقایق آخر ضربه فنی شویم، بارها عرض کردم که در حال بازی شطرنج با کرونا هستیم و ممکن است در لحظات آخر کیش و مات شویم؛ عده زیادی این صحبت‌های من را جدی نگرفتند. این که فکر کنمی کرونا تمام شد موضوع خطرناکی است و متاسفانه با موج تازه‌ای در استان‌ها غیور و مرزنشین مثل کردستان ایلام خوزستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواجه شدیم.

وی گفت: برگزاری مراسم عروسی که زنجیره عزا را به دنبال داشت و برگزاری مراسم عزا که سیاه پوشی دیگران را به دنبال داشت و سفرهایی که بمب ویروس را با خودمان حمل کردیم و خودمان و دیگران را گرفتار کردیم، هیچوقت غم سنگین کودک ۱۰ ساله که به همراه خانواده از یزد به قشم رفت و جان خود را از دست داد را فراموش کنم، نمی‌توان غم مردم عزیزی را که از دست دادیم فراموش کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، بوشهر به وضع مطلوب‌تری رسیدیم و به این معنی نیست که به بیماری فائق آمدیم، مردم باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند، مردم باید کرونا را جدی بگیرند این ویروس را هنوز هیچ کدام از ویروس شناسان نمی‌شناسند و آینده آن را ارزیابی نکرده‌اند؛ ماسک می‌تواند با رعایت فاصله گذاری ۸۰ درصد نقش پیشگیری کننده داشته باشد.

وی افزود: می‌دانم که برای خانواده تنگ دست تهیه ماسک با قیمت بالای ۱۵۰۰ تومان فراهم نیست. اما باید توجه داشته باشیم که می‌توان از ماسک خانگی نیز استفاده کرد. فاصله گذاری جدی گرفته شود؛ اینکه به مهمانی می‌رویم و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را تنها می‌گذاریم و فکر می‌کنیم به بیماری مبتلا نمی‌شوند اشتباه است به دلیل اینکه ممکن پس از برگشت ناقل باشیم و بیماری را انتقال دهیم. امیدوارم کسبه مانند روزهای اول کرونا را جدی بگیرند؛ روزی که من التماس می‌کردم برخی فکر می‌کردند عرایض من یاوه‌گویی بوده اما دلم نمی‌خواست تاوان رعایت نکردن را با مرگ‌های تلخ بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • فقط اعدام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    1 5
    خانواده تنگ دستی که نتونه ماسک 1500 تومنی بخره الحق که باید اعدام بشه .
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      1 0
      شهردار و اعضای شورای شهر و رئیس شورای شهر بدلیل اصرار بر اجرای طرح ترافیک که باعث افزایش شلوغی مترو و اتوبوس ها شده و در نتیجه منجر به افزایش ابتلای مردم به کرونا و افزایش فوت مردم بیگناه شده ، باید سریعاً بازداشت و محاکمه و مجازات و قصاص شوند.
  • DK ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    5 2
    و برگزاری کنکور سه ساعته چطور؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟ استدعا دارم اطلاع رسانی کنید اخیرا دو دانشجوی روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی فوت کردند.
  • علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    5 0
    وقتی یک عده حیوان در لباس ادمی نفوذ کرده باشند وضعیت این میشود
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 4
    تا کی می شود فعالیت های اجتماعی را تعطیل نمود؟ ایا کرونا چند سال دیگر خواهد بود؟ ایا ویروس دیگری ممکن نیست بیاید؟ فرق میزان مرگ بیماران کرونا در منزل و در بیماستان چقدر است؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      5 0
      فعالیت داریم تا فعالیت. یه فعالیتهایی خود زاییده و احمقانه هست مثل کنکور و جشنهای عروسی. کنکور باید متمرکز و بومی دانشگاهی بشه و عروسی هم خرج اضافه هست که تنها هدفش فخر و تجمل گرایی شده!!!!
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    1 2
    حرفهای شما درست هست .ایا فکر نکریدن با این تعطیلات .اقتصاد کشور تعطیل میشه.به مردم هم که کمک نمیکنین .
  • ناشناس IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    2 6
    آقایون چرا به طب سنتی اسلامی میدان نمیدهید که به راحتی دارند مردم رو درمان میکنند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    4 6
    عرایض شما دقیقاً یاوه گویی است. چرا اثر داروی امام کاظم سلام الله علیه رو در درمان این بیماری بررسی نمی کنید؟ منافع کی به خطر میافته که تا الآن به مرگ بیش از 10 هزار نفر راضی شدید ولی همچنان در برابر این دارو مقاومت می کنید؟ هر آشغالی که سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی اعلام کنه سریع میرن سراغ اختصاص بودجه و مثلاً تحقیق. ولی کلام معصوم سلام الله علیه که به کرات تجربه شده در درمان این بیماری رو مثل کر و کور باهاش برخورد می کنند.
    • ناشناس IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      2 4
      کاسب کرونا نداشتیم که چشممان به جمالش روشن شد . آیت الله هاشمی شاهرودی دقیقا بدلیل اینکه طب مورد نظر شماها را رعایت کردند از دنیا رفتند . این راه درستی برای کاسبی نیست . اگر واقعا شما با این حرفها کرونا را درمان کرده اید . در مقابل امت اسلام که بیش از یک و نیم میلیارد نفر هستند و بخصوص شیعیا ن جهان تعهد دارید . بروید ثبت کنید و جان انسانها را نجات دهید . اینجوری کاسبی کردن نخ نما شده دادچ !!!!
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      2 3
      15.38. داداچ چرا چرند میگی؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاسب کیه؟؟؟ خودت رو به نفهمی نزن. داستان چیز دیگست!
    • ناشناس IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      2 3
      به 16:57 داداچ !! کلاجت روی علامت؟؟؟؟ گیر کرده . دنده رو جابجا کن !!!!!!
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      2 1
      تا اونجایی که ما شنیدیم آقای شاهرودی به دلیل جراحی اشتباه فوت شدن
  • D IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    2 0
    جاده ها رو برای سفر راحتتر یکطرفه کنید همه چی درست میشه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    1 1
    شما که تاوان ندادید. .،مردم تاوان. دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس