کد خبر 1092344
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
آمار عجیب از باند کودکان کار

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، تنها ۴۰ درصد از کودکان کار، به خاطر فقر خانوادگی در خیابان‌ها کار می‌کنند و بیشتر این کودکان تحت سواستفاده باندهای مختلف قرار دارند.

به گزارش مشرق، حبیب‌الله مسعودی فرید گفت: طرح جدیدی به عنوان ساماندهی کودکان کار و خیابانی توسط سازمان بهزیستی آغاز شده است که در آن تلاش می‌کنیم به صورت ریشه‌ای مشکلات این افراد را بررسی کنیم.

وی افزود: در ابتدا مقرر شد خانواده این کودکان شناسایی شده و علت کارکردن کودک مشخص شود. به عنوان مثال اگر این کودک بی سرپرست بود در مراکز ما نگهداری شود و اگر سرپرست بیکار داشت، با توانمند سازی آن از طریق آموزش بتوان برای او شغل ایجاد کرد تا از کارکردن کودک جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: همچنین این کودکان به صورت دقیق و از طریق عنبیه چشم شناسیی شده و برای هر یک پرونده ایجاد می‌شود تا کارشناسان به صورت موردی مشکلات آن‌ها را بررسی و پیگیری کنند.

بیشتر کودکان خیابانی تحت سلطه باندها هستند

فرید گفت: بیش از ۵۵ درصد کودکان کار در کشور، ایرانی نیستند؛ این در صورتی است که بیشتر این کودکان خارجی، به صورت غیرمجاز در کشور زندگی می‌کنند.

وی افزود: کودکان کار معمولا به دو علت کلی در خیابان‌ها کار می‌کنند، علت اول فقر و نداشتن سرپرست موثر است. علت دوم سواستفاده برخی از افراد از این کودکان و بهره جویی از آن‌ها است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۴۰ درصد این کودکان به علت فقر، به کارهای مختلف مشغول هستند و به نظر می‌رسد بیشتر کودکان کار در قالب باندهای مختلف کودکان خیابانی تحت نظر سودجویان فعالیت می‌کنند.

فرید اظهار کرد: در استان تهران، ۶۰۰ خانوار ایرانی شناسایی شده تا بتوانیم خانواده‌های آنان را در زمینه‌های مختلف مهارت آموزی، توانمند کنیم که از کار کردن کودکان جلوگیری کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • aref IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    خدا خودت رحم کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس