کمک کرونایی دولت آمریکا به جیب ثروتمندان و افراد بانفوذ سرازیر شد

بسته اقتصادی دولت آمریکا برای کمک به شرکت‌ها و افراد آسیب دیده از بحران کرونا را افراد ثروتمند و مشهور و همچنین شرکت‌هایی که دارای نفوذ سیاسی هستند نیز دریافت کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اگرچه بسته اقتصادی دولت آمریکا برای کمک به شرکت‌های آسیب دیده از بحران کرونا بنا بر ادعای مقامات این کشور موجب شده است تا 51 میلیون نفر بیکار نشوند اما این کمک به جیب افراد ثروتمند و مشهور و همچنین شرکت‌هایی که دارای نفوذ سیاسی هستند سرازیر شده است.

دولت ترامپ روز دوشنبه با ارائه جزئیات «برنامه محافظت از دستمزد» برای کسب و کارهای کوچک اعلام کرد که این برنامه از 51.1 میلیون شغل حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد که اطلاعات مربوط به این برنامه، نگرانی دموکرات‌ها و گروه‌های ناظر مبنی بر اینکه این وجوه علاوه بر فروشگاه‌های کوچک، به سمت شرکت‌های بزرگ و کسانی که با مقامات سیاسی ارتباط دارند سرازیر می‌شوند را تایید کرد.

بر اساس این گزارش، برخی از این شرکت‌های بزرگ و افراد مشهور و ثروتمند کمکی بین 5 تا 10 میلیون دلار دریافت کرده اند.

این شرکت‌ها که دارای نفوذ سیاسی هستند و لابی‎گری می‌کنند، شرکت‌هایی مانند «ویلی رین» و «آپکو ورلدواید» و همچنین موسسات حقوقی برجسته‌ای مانند «کاسوویتز بنسون تورس» که نمایندگی دونالد ترامپ را بر عهده دارد و همچنین شرکت «بویز شیلر فلکسنر» هستند.

بنا بر این گزارش، «مدرسه دوستان سیدول»، یک مدرسه خصوصی منحصر به فرد که دختران باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا را آموزش می‌داد، بین 5 تا 10 میلیون دلار کمک کرونایی دریافت کرده است.

«مدرسه سنت آن» در بروکلین که با شهریه بیش از 50 هزار دلار در سال، مخصوص فرزندان افراد مشهور و ثروتمند است، به همین میزان کمک دریافت کرده است.

شرکت رسانه‌ای «نیوزماکس» که توسط کریستوفر ردی حامی انتخاباتی ترامپ اداره می‌شود نیز بین 2 تا 5 میلیون دلار وام دریافت کرده است.

شرکت پوشاک یک خواننده میلیاردر به نام «کانیه وست» نیز کمک مشابهی از سوی دولت دریافت کرده است.

گفته می‌شود در توزیع این بودجه، این برنامه با اشکالات فن آوری، موانع اداری و همچنین موضوعاتی از قبیل اینکه بانک‌ها مشتری‌های اصلی خود را در اولویت قرارداده اند، همراه بوده است.

بعنوان مثال برخی از شرکتهای سرمایه‌گذاری نیز در فهرست دریافت کنندگان وام‌ها قرار داشتند.

احتمالاً داده‌های منتشر شده توسط دولت آمریکا سؤالات دیگری را در مورد اینکه آیا نیازمندان از این برنامه بهره‌مند شده‌اند یا خیر و اینکه آیا شرکت‌ها باید پول‌ها را برگردانند، مطرح می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس