انگلیس، روسیه، عربستان سعودی، میانمار و کره شمالی را تحریم کرد

دولت انگلیس اعلام کرد، برای مقابله با ناقضان حقوق بشر یک رژیم تازه تحریم‌ها ایجاد کرده و در اولین گام ۴۹ شخص و نهاد از کشورهای عربستان سعودی، روسیه، کره شمالی و میانمار را تحریم کرد.

به گزارش مشرق، انگلیس به بهانه حمایت از حقوق بشر از اعمال تحریم علیه ۲۵ تبعه روسیه، ۲۰ شهروند سعودی، دو مقام ارشد ارتش میانمار و دو نهاد دولتی کره شمالی خبر داد.

به نوشته هندوستان تایمز، دولت بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس به منظور مقابله با «ناقضان حقوق بشر» یک رژیم جدید تحریمها را رونمایی کرد و وزیر خارجه این کشور هم اعلام کرد که فهرست این تحریم‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم اسامی تازه به آن اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به گفته دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس، دولت این کشور دارایی‌های افراد و نهادهای مشمول این تحریم را توقیف و ورودشان به انگلیس را منع می‌کند. همچنین تبادل پول و مراودات اقتصاید از طریق بانک‌های انگلیسی، برای اشخاص و نهادهای مشمول این تحریم متوقف می‌شود.

اغلب لیست تحریم‌های انگلیس مربوط به ماجرای قتل «سرگئی ماگنیتسکی» وکیل روس در یکی از زندان‌های روسیه استغ کسی که پیشتر آمریکا در محکومیت قتل او یک فهرست تحریمی به نام «لیست تحریم‌های ماگنیتسکی» اعلام و اعمال کرده بود.

در تحریم اعلام شده انگلیس، نام ۲۵ تبعه روس به اتهام دست داشتن در بدرفتاری با سرگئی ماگنیتسکی در زندان و نهایتا مرگ او آمده است.

انگلیس همچنین از تحریم ۲۰ شهروند عربستان سعودی به دلیل نقش داشتن در مرگ «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد ولی‌عهد عربستان سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول ترکیه خبر داد.

انگلیس همچنین از تحریم «مینگ آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش میانمار و «سو وین» جانشین فرمانندهی کل ارتش این کشور به دلیل نقش داشتن در خشونت بی رحمانه و سرکوب اقلیت‌ها در این کشور به ویژه اقلیت مسلمانان روهینگیا خبر داد.

دولت انگلیس دو نهاد دولتی کره شمالی را نیز تحریم کرد و اتهام آنها را نقش داشتن در شکنجه و قتل افراد و بردن آنها به اردوگاه‌های کار اجباری اعلام کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های انگلیسی از قبیل بی‌بی‌سی، این اولین بار است که این کشور تنها با اتکا به قوانین داخلی انگلیس دست به تحریم افراد و نهادهای خارجی می‌زند و قبلا در همکاری با سازمان ملل و اتحادیه اروپا چنین کاری را انجام می‌داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حامد IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    16 8
    خر خودتی و بس جانی
  • ایران IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    18 1
    این همه عربستان سلاح ازتون خرید.....خخخخخ
  • کوروش IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    7 3
    کامل شد...انگلیس آمریکا حقوق بشر،کتاب های نتانیاهو همشون درمورد دموکراسی و حقوق بشره....سکانس آخر نظام غرب هم تکمیل شد؛به امید صبح صادق "چون مردم دنیا رو از فهم دور کردن بعد شروع به تزویر بسیار واضح کردند،با این مردم و زمین از دست رفته فقط باید منتظر بود چون حقوق بشری ها گستاخ تر هم میشوند(به قولی وحشی تر)؛به امید صبح صادق و بازگشت' و یه روزی هم ایران زمین"آتشی شعله نفرت افروخت تا مگر عشق پایان بگیرد ،او ندانست که عشق مثل ققنوس تازه در شعله ها جان بگیرد' واسه عربستان ناراحتم چون فکر میکنم داستان صدام2رقم خواهد خورد،چند وقتیه به یکباره اسم عربستان زیاد شده،اگه خدای ناکرده بشه اونوقت بریم کمک نریم؟!آدم میماند. پاینده ایران خداحافظ همگان.
  • میثم IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    8 2
    روش جدید برای تهدید ایران همه کاره خداست.
  • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    3 5
    از کجا فهمیدی بهانه است.... چون روباه پیره
  • CA ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    این بخش تحریم میانمار هم یک ژست تبلیغاتی برای رد گم کردن بیش نیست چون همون فرماندهان برای انگلیس کار میکنند.. همین کرونا که بهانه شده برای ریزش اقتصادی بعضی از کشورهای احمق و تروریست در صورتی که بسیاری از کشورهای مستقل مصمم شده اند تا این کشورهای فاشیست و تروریست نئولیبرال رو از اقتصاد بین‌المللی کاملا حذف کنند . چنان بلایی سر این کشورهای نئولیبرال بیاد که در تاریخ ندیده باشند. بایستی ریشه اینها رو توی آفریقا و آمریکای لاتین هم خشک کرد و تکون خوردند فقط موشک و بمب سرشون بریزی. هیچ سلاح نظامی مدرنی بهشون نفروشی و کشتی و هواپیما و زیردریایی سون رو خارج از مرزهاشون بزنی. به کشورهایی که اجازه پایگاه نظامی به این کشورهای نئولیبرال داده اند رو بایستی اولتیماتوم داد تا این پایگاه‌ها رو تعطیل کنند وگرنه با فشار اقتصادی و سیاسی و نظامی روبرو خواهند شد. بایستی ناتو رو از دست این کشورها خارج کرد و اگر حتی شد یک سازمان جدید تاسیس کرد.در همه جا بخصوص در فضا بایستی مراقب این کشورهای تروریست بود و تمامی ماهواره هاشون رو از بین برد. چنان بلایی سرایتها بایستی آورد من کاملا اسقاطی بشوند.
  • افشین IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    3 2
    ملکه حرومزاده انگلیس
  • علـی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    8 1
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خودتی! ارواح بابات تو از پول عربستان میگذری!
  • صبا IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    6 0
    چه عجب ما رو تحریم نکردن لابد دیدن چیزی نمونده واسه تحریم چون همشو آمریکا کرده
  • عوام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    2 0
    معمولا اول یکی از وزراشون یا نماینده هاشون میاد میگه عربستان درمورد فلان پرونده حقوق بشری مقصره بعد اگر عربا باجو بدن ولشون میکنن اگر ندن تحریمشون میکنن و چندوقت بعدش دوباره یه پرونده دیگرو رو میکنن اونوقته که عربستان میبینه چاره ای جز باج دادن نداره وگرنه سومیش خیلی سنگینتر میشه پس باجو میده و ماست مالی میشه
  • محمد IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 3
    عاشق انگلیسم.خداییش حقشونه سلطان جهان باشن
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    3 0
    معجزه شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟از ما کسی نیست!!!!!!!!شاید تحریم دونشان روی ایران جواب نمیده
    • قلی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      0 0
      آخه ایران دیگه نسبت به "تحریم ویروس" مقاوم شده!!!!!!!خخخخخخخخخخ
  • CH ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    عجیب بود این حرکت از جانب انگلیس
  • علیرضا عظیمی IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام تحریمشان برای ایران تمام شده فقط مانده بیل کلنگ قاشق چنگال قابلمه را تحریم کنن تحریم عربستان میان مار میخوان بیشتر این کشورهای بدبخت بتیغن
  • علیرضا IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    دمشگرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس