شبکه نمایش‌‌خانگی یا شبکه نمایش بچه پولدارها؟

یک منتقد فرهنگی تأکید کرد که با ورود صداوسیما به موضوع صدور مجوز برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی، این رسانه می‌تواند شبکه نمایش خانگی را از ابتذال فعلی نجات دهد!

به گزارش مشرق، امیرحسین جوانشیر، تصویر کردن سبک زندگی غربی، طرح عشق‌های چند ضلعی، روایت  قصه‌های پیش پا افتاده  و کپی‌برداری شده از سریال‌های ‌ترکیه‌ای، به‌کار بردن الفاظ زشت و بستر پولشویی را مختصات  اغلب سریال‌های تهیه شده در شبکه  نمایش  خانگی و در سایه مدیریت دولت فعلی برشمرد و گفت: متولی سریال‌سازی در کشور ما رسانه ملی است و برخی درصدد هستند که این ویژگی را از صداوسیما حذف کنند و مال خود نمایند.

بیشتر بخوانید:

نوع تازه‌ای از پیوند سینما با صاحبان سرمایه‌های هنگفت

وی تأکید کرد: واقعیت این است که شبکه نمایش خانگی تبدیل به بهشت سرمایه‌دارانی شده است که در جهت مطرح کردن خود و تبدیل شدن به برند و به‌دست آوردن امکانات مادی و غیرمادی در سایه کسوت و نام تهیه‌کننده، دست به سرمایه‌گذاری‌های چند ده میلیاردی می‌زنند.  با علم بر اینکه سریال آنها بلافاصله پس از انتشار، کپی می‌شود و یا از شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای به نمایش درمی‌آید و عملاً سرمایه آنها برنمی‌گردد.

جوانشیر با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند مقید به اصول و ارزش‌های هدف نظر صداوسیما باشند، گفت: برخی ولنگاری را جذابیت کار هنری می‌دانند و چون تحت نظارت صداوسیما بودن یعنی طبق ضوابط این رسانه عمل کردن، پس نسبت به صدور مجوز ساخت سریال توسط   صداوسیما موضع‌گیری می‌کنند.

وی همچنین گفت: ما نباید مسئله نفوذ فرهنگی را هم از یاد ببریم. وقتی که عده‌ای اصرار به سر باز زدن از قوانین و مصوبات بالادستی فرهنگی را دارند، یعنی تقابل با ارزش‌ها و حفظ روزنه‌ها و عرصه‌های تاخت و تاز فرهنگی.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    25 0
    خود صدا و سیما مهد ابتذال و ترویج اشرافیگریه
  • US ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    3 6
    شبکه سینمای خانگی بازوی غیر رسمی و خارج سازمانی صدا و سیما برای ترویج نه چندان یواشکی و متمایل به آشکار فحشاست که بتدریج میزان یواشکیش کمتر و میزان آشکارش داره بیشتر میشه. یعنی کاری را که صدا و سیما خودش روی انجامش را فعلا ندارد،اژ طریق سینمای خانگی نمایش میدهد. مسئولین روانشناس و جامعه شناس صدا ‌‌سیما تغییر ساختاری در عرف اجتماعی را برای بقای حکومت و بستر سازی جهت مهاجرت از نظام ایدئولوژیک بسمت کاپیتالیسم در اثر رویکرد صنعتی شدن و عبور از تهدیدات امنیت خارجی لازم میدونن. این یعنی کشور تا یک دهه دیگه به جمع کشورهای صنعتی نوظهور اضافه میشه.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    3 0
    اگر ماهواره ها رو دوباره راه اندازی کنن بهتون قول می دم ضرر و خطرش بسیار کم تر از شبکه ی نمایش خانگی هست.. این ها از اساس با فرهنگ و موجودیت ایران مشکل دارن و به دنبال رواج حرام زادگی بین مردم هستن.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    18 0
    یکی باید خود صدا و سیما رو نجات بده!
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    13 4
    فعلا صدا وسیما شده عزا خونه
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      5 6
      اتفاقا الان شده رقاص خونه. اطلاعات شما احتمالا مال دهه شصت است.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    12 0
    مدیران جوان جدید نه ابتکاری دارند و نه تعهد فکری بعیده
  • قریشی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    5 1
    فیلم های سینمای خانگی شده محل نمایش نوعی از زندگی که فقط مختص بالاشهر تهران هست و لاغیر ... نوعی زندگی که در آن نقش های فیلم دغدغه کار و کسب و وقت و مرخصی و نداری ... یک عده همیشه در فیلمها حضور دارند زن و مرد قاطی، الکی خوش، شمال برو، حالم از هر چی لاکچری بازی بهم میخوره
  • افرا IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    صداوسیما خودش رو نمی تونه نجات بده حاجی تو سوئد داری زندگی می کنیا .
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    صدا و سیما میخواد سریالهای بی محتوا و بی خاصیت خودش رو در شبکه خانگی هم تحمیل کنه. حتی اگه شبکه خانگی هم در ساخت سریالهای خود حرفی برا گفتن نداره (که در عمل بهتر از تلویزیون معضلات جامعه رو به تصویر کشیده و همه چی رو سیاه و سفید نشون نمیده) باز این راهش نیست که صدا و سیما خودش رو وارد این حوزه کنه بهتره برای رقابت و مقابله با این شبکه به دنبال کیفیت سریالهای و برنامه های خودش باشه که آدم میبینه میگه حیف از برقی که برا این تلویزیون هدر رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس