گور دسته‌جمعی

طبق تحقیقات سازمان دیده بان حقوق بشر دست‌کم ۱۵۰۰ زندانی که در زندان موصل گرفتار بودند به اینجا منتقل شدند. در آنجا زندانیان اهل سنت و شیعه از هم جدا شده و در نهایت شیعیان اعدام شدند.

به گزارش مشرق، با وجود آنکه استان نینوا در شمال عراق از لوث عناصر داعش پاک شده اما هنوز آثار جنایات این تشکیلات تروریستی در عراق نمایان است به طوریکه یک گور دسته جمعی متعلق به قربانیان داعش کشف شده است.

یک گور جمعی دسته که نماد و نشانی دیگر از اقدامات داعش در عراق به شمار می‌رود و جان ۶۰۰ شهروند عراقی را در خود مدفون نگه داشته است کشف شد.

این گور بزرگ دسته جمعی در روستای حمیدات در نزدیکی منطقه بادوش در غرب موصل کشف شد. جمجمه آدمی، شلوارهای تکه و پاره و چند کفش از جمله بقایای کشف شده در این گور دسته جمعی است که اواخر ماه ژوئن در شمال عراق کشف شده است. اجساد در گودالی به طول صدها متر در خاک آرمیده‌اند.

مقام‌های پزشکی موصل گفتند که کارشناسان پزشکی قانونی تحقیقات اولیه در زمینه این گور دسته‌جمعی را انجام دادند اما شیوع ویروس کرونا در عراق مانع از تداوم روند حفاری‌ها شده است.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی اجساد ضروری است اما بسیاری بر این باروند که زندانیان شیعه اندکی پس از اینکه شهر موصل در ماه ژوئن ۲۰۱۴ به دست داعش افتاده توسط نیروهای این گروه تروریستی اعدام شدند.

بر اساس آماری که تا کنون ارائه شده در این گور دسته‌جمعی نیروهای داعش حدود ۶۰۰ زندانی را به قتل رساندند که همگی شیعه بودند.

طبق تحقیقات سازمان دیده بان حقوق بشر دست‌کم ۱۵۰۰ زندانی که در زندان موصل گرفتار بودند به اینجا منتقل شدند. در آنجا زندانیان اهل سنت و شیعه از هم جدا شده و در نهایت شیعیان اعدام شدند.

«حسین النصر» ساکن منطقه بدوش، ناراحت است که نمی‌توان برای بقایای کشف شده در این گور دسته‌جمعی مراسم خاکسپاری برگزار کرد.

وی با اشاره به مکانی که به نظر می‌رسد داعش در آن مرتکب قتل عام شده، می‌گوید: اینجا همه پر از جسد انسان است. تعداد زیادی انسان، فرصت نمی‌شود که همه آنها را با دست دفن کرد.

سازمان پزشکی قانونی موصل اعلام کرده که که به دلیل شیوع کرونا در عراق دیگر هیچگونه کاوش و نبش قبری صورت نمی‌گیرد.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • SE ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    98 1
    خدا لعنتتون کنه اخه چجوری وجدانتون میتونه راحت باشه؟آدم با دشمنش هم همچین کاری نمیکنه اما اینجاست که ما میفهمیم مدافعان حرم و سردار شهید سلیمانی چه کار بزرگی انجام داده اند
    • NL ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      21 1
      آره والا
  • الاندلس IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    68 1
    لعنت خدا تا ابد بر گروه جنایتکار داعش.
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 24
    عوضش تورچیه توطعه های اطرافش راذخنثی کرده
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    47 1
    خدا ریشه ی داعش بکنه..و آزجمله امریکا که تمام این گروهک های تروریستی به دست این ها به وجود امده وباعث وبانی ناامنی کل دنیاشیطان بزرگ امریکاست ویروس کرونا هم زیر سر این بی شرفاست--
  • فرزند ایران IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    54 1
    این سطح از عداوت و خشونت علیه شیعیان تنها یک دلیل دارد. شیعه خطری بالقوه برای هر استکبار و ظالمی است. این در حالیست که خدمات سلفی ها و ضربه ای که آن ها به اسلام زده اند هیچ کس نمی تواند بزند.
  • محمود IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    45 2
    تمام فتنه ها و قتلهایی که در دنیا انجام میشه یک پای آمریکا توی اون هست. تمام گروههای آدمکش را تجهیز و حمایت کرده و به راستی که آمریکا شیطان بزرگ هست. به امید روزی که دست و پای آمریکا برای همیشه قطع گردد. مرگ بر آمریکا و اذنابش
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    20 1
    وای خدا هرچی بیشتر از این چیزا آدم میبینه و میخونه بیشتر به حقانیت راه شهید سلیمانی پی میبره.راهی که جز دفاع از ایران اسلامی و ایستادگی جلوی وحشیای داعشی و اونهمه کشتار وحشتناک نبود که هیلاری کلینتون تو کتابش نوشته ما اونارو بوجود آوردیم.ادم وقتی ۱سرچ میکنه میبینه داعش تا کجارو تو نقشه مشخص کرده بود و میخواست بگیره.اسرائیل تا کجاهارو میخواد بگیره.اسراییلی که خودشو قوم برتر میدونه و بقیه انسانهارو مثل حیواناتی زیردست و درخدمت خودش میدونه و بخاطر همین از نظرشون حتی ریختن خونشون هم اشکالی نداره.شهید سلیمانی جلوی اینها ایستاد پس تسلیم کردن ادامه راهش به دشمن و مذاکره،خیانت به بشریته نه فقط ایران.خدایا من رو ادامه دهنده راه شهید سلیمانی قرار بده الهی آمین
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    17 1
    بندگان خدا خانواده هاشون چقد منتظربودن که ازشون خبری بشه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    20 1
    خدا لعنت کنه آمریکا، رژیم کثافت صهیونیستی، امارات و آل سعود رو که پشت سر همه این جنایات هستند! چرا خفه شدند شبکه های غربی؟!!!!
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 16
    وقتی پای اعتقاد وسط می آید انسان هزار بار از حیوان بدتر می شود.انسان معتقد می پندارد هر کاری کند همان درست است
    • DK ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      8 0
      آری. اساسا انسان غیر معتقد وجود ندارد. درست مثل خودت اینطور دیوانه وار به شکاکیت و پلورالیسم اعتقاد داری! خیر. حق و باطلی هست. یک اعتقثاد حق است و هر چه غیر از حق است باطل است. تو باید حق را از باطل بشناسی و تصمیم بگیری کدام طرف باشی. الان مشخصا خود تو هم از معتقدان باطل هستی.
    • ایرانی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      6 0
      دقیقا مث شما نه هر انسان معتقدی...
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    10 1
    لعنت خدا بر شیاطین و کافران.و منافقان که تو خون همه بی گناهان دنیا شریکند.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    از این اتفاقات در اینده باید عبرت گرفت اگه در ایران هم خدای نکرده بیافته که اوایل انقلاب افتاد سربازان ایرانی و سپاهی(شیعه) را حتی جلوی عروسشان سر میبریدند
  • فتح اله IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    وقتی این تصاویر رومیبینم اشک از چشمانم جاری میشه چرا بی تفاوت باشیم این جاست که قاسم سلیمانی نعمت بزرگی بود از میان ما رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس