کد خبر 1091648
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
تولید

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: از مهم‌ترین موانع تولید نظام بانکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی است که با مقررات و بدسلیقگی‌ها مانع ایجاد می‌کنند.

به گزارش مشرق، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در آئین گشایش شعب صلح و سازش شوراهای حل اختلاف تهران ویژه شهرک‌های صنعتی که ظهر امروز در شهرک صنعتی شمس آباد واقع در شهرستان ری برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره به مقوله اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و امسال نیز جهش تولید را مطرح کردند و چشم امید ایشان به تولیدکنندگان و صنعتگران است.

بیشتر بخوانید:

نقدی بر وضعیت امروز اقتصاد

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی آخرین حربه دشمن است، گفت: ما در گام دوم انقلاب تا قله فاصله‌ای نداریم که دشمن نهایت تلاش خود را می‌کند تا به قله نرسیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور تحقق جهش و تولید را نیازمند اقدامی جهادی دانست و افزود: اگر در حوزه تولید و خودکفایی به مرزی نرسیم که خود را اداره کنیم به مشکل برمی‌خوریم و ما در ایام شیوع بیماری کرونا دیدیم که با چه محرومیت‌هایی در واردات و حتی صادرات کالا مواجه شدیم.

عمرانی تصریح کرد: آن زمان که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اگر موضوع را جدی می‌گرفتیم امروز خیلی جلوتر می‌بودیم.

وی با اشاره به اینکه امروز قوه قضائیه تمام قد برای حمایت قضایی از تولید ایستاده است، ادامه داد: خود را مکلف می‌دانیم که از همه ظرفیت‌هایمان در این بخش استفاده کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: یکی از موانع تولید ارکانی است که به حکومت و دولت وابسته هستند و مشکلاتی را در مقررات و بدسلیقگی‌هایی ایجاد کرده است و نظام بانکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی را مانع تولید می‌دانیم و البته این نقیصه شاید به خاطر مقررات آن‌ها باشد و قطعاً ما با مقررات سابق نمی‌توانیم به فرمان رهبرمان لبیک بگوئیم.

عمرانی به بازدیدهای مستمرش از شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌ها اشاره کرد و افزود: از یاد نبریم کارخانه‌ای را که چندین میلیون یورو تجهیزات وارد کرد اما اکنون بانک این کارخانه را تملک کرده است.

وی گفت: شاید مدیر کارخانه هم مقصر باشد، اما ما از بانک‌ها به سبب نحوه ارائه تسهیلات‌شان انتقاد داریم و نوع قراردادهای بانکی و تسهیلاتی که می‌دهند کار تولید را با مشکل مواجه می‌کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: همه جای دنیا از تولیدکننده حمایت می‌کنند و ابتدا اجازه می‌دهند دو سه سالی کار کند تا جا بیفتد و بعد به سراغش می‌روند.

عمرانی با اشاره به اینکه قوه قضائیه با همه ظرفیت برای حمایت‌های قانونی از تولید به میدان آمده است، گفت: در بازدیدهایی که از کارخانه می‌کنیم تملک برخی کارخانه‌های تولیدی مصیبت بار شده است؛ مسؤولان اگر دلشان برای مردم بتپد خداوند هم راه حل مشکلات را به آن‌ها نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در سطح کلان توجه قوه قضائیه به تولید و اقتصاد مقاومتی بسیار جدی است و درصددیم با اقدامات عملی و غیرشعاری تولیدکنندگانی را که زمین خورده‌اند نجات دهیم که البته در خود قوه قضائیه هم نیازمند اصلاحاتی هستیم و ما که خودمان اعتراض می‌کنیم در بسیاری اوقات مجری تصمیم‌های نظام بانکی شده‌ایم.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: رئیس قوه قضائیه در استان فارس گفت که معلوم نیست ما تا کجا باید ضمانت‌های اجرایی را حمایت قضایی کنیم و ما باید درباره نحوه کار بانک‌ها و محاسبات و نوع قرارداد آن‌ها ورود کنیم و این‌ها باید طبق مقررات بانکداری اسلامی اصلاح شود.

عمرانی ادامه داد: آب، برق و گاز کارخانه‌ها را قطع می‌کنیم و این روشی نیست که به جهش تولید منجر شود و قطعاً در بهبود فضای کسب و کار باید از نظر کارشناسان هم بهره گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل شعب شوراهای حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی اتفاق خوبی است و باید در بحث شوراهای حل اختلاف از کسی استفاده کرد که از جنس دستگاه‌ها باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس