رئیسی نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: بانک‌هایی که برخی از کارخانه‌ها را مالکیت خود درآورده‌اند، حق ندارند چرخ آنان را از حرکت بیندازند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس با قدردانی از زحمات مدیران این استان و تبریک به نمایندگان دور یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این دوره از مجلس، نمایندگان با انگیزه‌ وخدمت به مردم پای کار آمده‌اند و امیدواریم در خدمت به مردم موفق باشند.

وی به موضوع کرونا اشاره کرد: در این دوران کرونا و یا تدبیر و اندیشه پساکرونا می‌طلبد، همچنان در مواجه با این ویروس آمادگی داشته باشیم و امور را در مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، نظام اداری و خانواده با تدبیرومدیریت انقلابی دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید:

باید در دادگستری‌ها کارشناسی، وکالت معاضدتی و دفتر بازداشت کردن سند مستقر باشد

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: آنچه در دوران کرونا رمز موفقیت جمهوری اسلامی بود در ابتدا تدابیر حکیمانه رهبری در تمام حوزه‌ها و به ویژه در سلوکشان بود که با رفتارشان به ما یاد دهند چگونه کار و تلاش شود و خودشان نیز پایبند به اقتصاعات بودند.

رئیسی افزود: حرکات مومنانه مردم در کوی و برزن و استقاده از تمام ظرفیت کشور برای خدمت به مردم رمز موفقیت مردم بود.

وی بیان کرد: اقناع افکار عمومی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اگر مدیران در اقدامات خود با مردم حرف بزنند موفق خواهیم بود. قانع شدن مردم سبب شد که روز ۱۳ فروردین مردم بیرون نیایند و این نشان از اهمیت اقناع است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در روز بزرگداشت امام راحل (ره) اشاره کرد و افزود: رهبری امام خمینی (ره) را امام تحول‌گرا و تحول‌خواه خواندند و باید مدیران به سهم خود در دستگاه‌های اداری و سازمان خود، برش منطقه‌ای، اقلیمی و موضوعی زده و با  مخاطب قرار دادن فرمایشات رهبری آن را دنبال کنند.

رئیس قوه قضاییه به سال جهش تولید و مشکلاتی که برای صنایع و کارخانه‌ها ایجاد شده اشاره کرد و گفت: در این زمینه بانک‌ها باید در برابر معوقه‌های کارخانه‌ها به آنان فرصت دهند.

رئیسی افزود: بانک‌هایی که برخی از کارخانه‌ها را مالکیت خود درآورده‌اند حق ندارند چرخ آنان را از حرکت درآورند، اینکه قفل بر درب کارخانه بزنند با جهش تولید منافات دارد. باید کاری کنند که چرخ فعالیت در کارخانه‌ها کند نشود.

وی افزود: در این زمینه از همکاران خود در قوه قضائیه می‌خواهیم اجازه ندهند که کارخانه‌هایی به مالکیت بانک‌ها درآمده تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: باید به صورت قانونمند از عشایر حمایت شود

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اینکه بانکی کارخانه و کارگاهی را بخاطر طلبش تملک کند؛ اصلا پذیرفته نیست، بانک در شرایط فعلی باید به تولیدکننده فرصت دهد.

وی با بیان اینکه اگر بانک مرکزی میزان مشخصی از بهره بانکی را مشخص کرده بانک‌ها نباید این میزان را افزایش دهند، چراکه از مقررات وضع شده تخلف کرده است تصریح کرد: هیچ کدام از بانک‌های کشور حق ندارند کارگاه یا کارخانه‌ای را که تملک کردند، تعطیل کنند و این موضوع به هیچ عنوان مجاز نیست.

رئیسی خاطرنشان کرد: از همکاران در بخش‌های مختلف می‌خواهم که هیچ کارخانه‌ای با تملک بانک نباید چرخ‌های تولیدش کند شود باید تولید جهش پیدا کند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره اینکه سخاوت بهتر است یا عدالت گفت:عدالت هر چیزی را در جای خودش قرار می‌دهد و از نکته‌های مهم در دستگاه‌های دولتی و اداری اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه در این جمع بحث عدالت اداری است، افزود: امروز تفاوت مدیریت در نظام اسلامی در چند شاخص است نخستین آن پاسخ گویی به خدا و در محضر خدا بودن است؛ پاسخگویی به ارباب رجوع، پاسخگویی به عموم مردم و  پاسخگویی به مسئولان بالادست از دیگر شاخص‌های مدیریت در نظام اسلامی است.

رئیسی با بیان اینکه باید این پاسخگویی حتما وجود داشته باشد، تصریح کرد: برای شکل دادن به ایران قوی نیازمند این هستیم که مدیران قوی و اماده خطر کردن در دستگاه‌های مختلف داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: درباره مسائل اقتصادی و تولیدی، مدیرانی که با شجاعت کار کنند سهم مهمی دارند؛ اعتبارات نقش دارد؛ برنامه لازم است؛ نیروی انسانی کارامد مهم است اما نقش مدیریت در قوت کار بالاترین سهم را دارد.

ببینید:

فیلم/ رئیس قوه قضائیه: در دستگاه قضایی یک درصد تخلف داریم

رئیسی با بیان اینکه مدیریت توانا و انقلابی می‌تواند بسیاری از کارهای نشدنی را شدنی کند، تصریح کرد: در روحیه انقلابی نمی‌شود و نیست وجود ندارد،  ما می‌توانیم از مهم‌ترین‌ محورهای گام دوم انقلاب است.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله هوافضا و اقدامات شهید سلیمانی در امنیت منطقه اقدامات خوبی انجام شد که اقتدار برای کشور تولید کرد. در نظام اداری ما هم مدیران در عبور از تحریم‌ها، تهدیدها و محدودیت‌ها نقش مهمی دارند و ما یقین داریم که گره‌ها به دست مدیران باز می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ذائقه نظام اداری ما  فسادناپذیر است، گفت: البته فساد وجود دارد اما نظام ما ذائقه‌اش با فساد نمی‌سازد. اگر برای مدتی هم کسی اقدامات فسادآوری کرد این فساد ماندگاری ندارد چراکه بنای عالم بر گسترش فساد نیست زمین برای صالحان است.

وی با بیان اینکه این قوت و تحول‌گرایی که رهبری گفتند باید در همه ما وجود داشته باشد؛ افزود: در استان هر اتفاق و ابتکاری است انجام شود چراکه همدلی و همراهی در استان زمینه انجام کارهای بزرگ است.

رئیسی با بیان اینکه استان فارس پهناور است و ظرفیت کارهای زیادی دارد؛ افزود: من خواسته‌ام این است که نظارت درون سازمانی را فعال کنید  هر چه نظارت دورن سازمانی بیشتر شود کار به دست بازرسان بیرونی کمتر کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل استانی درباره کارگران و برخی از کارخانه‌ها از طریق معاون قوه و مجلس دنبال می‌شود، تصریح کرد: چاه‌های غیرمجاز از مشکلات استان است که معتقدیم نباید به بحث قضایی کشیده شود و راهکار اداری و محلی دارد.

رئیسی با بیان اینکه تغییرکاربری‌های غیرمجاز از مشکلات اصلی استان است، افزود: زمین‌خواری در استان تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست و این مسائل با جدیت پیگیری شود.
 
وی بیان کرد: همه زندانهای استان فارس که در وسط شهر قرار گرفته با همکاری شهرداری و استانداری به جای مناسب منتقل شود و همچنین اتباع بیگانه و ساماندهی آنها مهم است که استانداری باید این ساماندهی را انجام دهد تا مشکل پیش نیاید.

رئیس قوه قضاییه گفت: در گام دوم انقلاب نباید صبر کنیم ببینم چه می‌شودباید برای کارهای مختلف کمیته‌های گوناگون تشکیل شود و تحول در حوزه‌های مختلف سریع انجام شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    4 1
    بانك صادرات اصفهان باپرداخت چهارميلياردتومان تسهيلات كه سيصدنفرشغل ايجادمينمايدباديركرد وجرائم روى جرائم بيست وپنج ميلياردتومان خودرا طلبكار ميداند وجلوى توليد موادغذايى را گرفته است وهمچنان هم مردم هم مالك مات وحيران مانده اند بادادن فرصت وتسهيلات سرمايه درگردش اين توليدى به ارزش سيصدميلياردتومان كمك بزرگى درچرخش اقتصادوشغلى خواهد بود
  • ش. AE ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    9 11
    اجرت با سیدالشهداء آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام پسر فاطمه چشم ایران به دستان حیدر کرار هست خدا پشت و پناه شما خسته نباشید سید
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    15 4
    در دولت بنفش چرخ کارخانه ها یکی پس از دیگری از کار افتادن چرخ سانتریفیوژها را هم از ریشه کندن زندگی مردم هم نابود کردن فساد هم بیداد می کنه لعنت بر دولت بی کفایت بنفش
  • کارشناس IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    9 0
    حالا مخاطب این کیه؟ دوشمن؟
  • احمد IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    یه کمی دیر شد کارخانه های نساجی قائم شهر به بخش خصوصی واگذار سپس تعطیل وزمین های آن قطعه بندی وفروخته شد وده هزار کارگر بیکار شدند علی برکت الله
  • سهیل بشردوست DE ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    حاکمیت حق دخالت در معاملات اقتصادی را ندارد مگر با دادن وام بلاعوض به بنگاه ها برای پرداخت بدهیشان؛ اگر پولی در بساط ندارید از کیسه خلیفه نبخشید! بانکی که طلبکار است از سوی دیگر به مردمی که سپرده گذاشته اند بدهی دارد! اقتصاد فرمایشی همین است! کدام ابلهی از خارج سرمایه ی خود را به ایران خواهد آورد!
  • محسن نوروزی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    درود بر سید خدا ....امروز شاهدیم بانک ها تا می توانند به کارگران و کارمندان فشار می اورند ...؟؟؟!!! بیشترین عامل در این شرایط بد اقتصادی مردم و کشور خود بانکها با این سودهای کذایی هستند که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست ....؟؟؟؟!!!1 ایا نباید بر عملکرد بانکها نظارتی باشد ...؟؟؟!!!ایا نباید دادرسی باشد ...؟؟؟!!!1ایا گوش شنوایی هست ....؟؟؟!!!
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    اقای رئیسی محترم می دانیم که کیفیت تولیدات صنعتی ما جالب نیست. علت ان هم دخالت افراد غیر متخصص با رانت ورشوه وگرفتن وام و000. بوده است. کسی که نمی داند چگونه تولید کند کارخانه اش را باید بگیرد و به یک فرد متخصص نه بصورت مالکیت بلکه برای تولید مناسب بدهید. اگر تولید درست و کارخانه به سود دهی رسید با مالک قبلی تسویه حساب شود و کارخانه را به فرد متخصص بدهید. چون نمی شود تا ابد از کسی که کاری بلد نیست حمایت نمود.
  • شهروند ارومیه IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام ریاست محترم قوه قضاییه نیاز است برای حل مشگل واحد های صنعتی پنجره واحد قوه قضاییه را در اداره شرکتهای صنعتی استانها راهندازی کند واداره های ثبت و دادسراها و سازمان بازرسی را به آن وصل کند تا خواست مهم ریاست محترم قوه قضاییه با قدت اجرا شود.
  • امیر IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    جون هر کی دوست داری آقای رئیسی دست همه فاسد ها رو از سر این مملکت کم کن حواست به دور و برایت هم باشه 10 سال دیگه دادگاه معاون های شما برپا نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس