کد خبر 1091259
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
هوای پایتخت

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر هوای پایتخت برای همه افراد جامعه ناسالم است، گفت: افزایش غلظت ازن در هوا دلیل آلودگی هوای تهران است.

به گزارش مشرق، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، درباره افزایش آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: در حال حاضر شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۵۶ قرار گرفته و هوای پایتخت برای همه افراد جامعه ناسالم و آلوده است همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته به صورت میانگین بر روی عدد ۱۰۵ قرار داشت و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم بود.

بیشتر بخوانید:

جولان ازن در هوای پایتخت

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به چرایی آلودگی هوا در پایتخت گفت: افزایش غلظت ازن در هوا دلیل آلودگی هوای تهران است. 

وی بیان داشت: آلاینده ازن  آلاینده‌ای ثانویه است و به طور مستقیم در هوا منتشر نمی‌شود بلکه توسط واکنش‌های شیمیایی بین اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار در حضور نور خورشید و گرمای هوا ایجاد می‌شود و به همین علت میزان ازن در تابستان و در ساعات بعد از ظهر بیشتر از سایر مواقع است.

نظری خاطرنشان کرد: اینکه تا چه زمانی این آلاینده در هوای پایتخت وجود داشته باشد به طور قطع مشخص نیست ولی در صورتی که وزش باد به وقوع بپیوندد قطعا میزان غلظت این آلاینده نیز کمتر خواهد شد و به طور کلی احتمالاً تا نیمه اول مرداد تداوم آلودگی هوا به دلیل افزایش غلظت ازن ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IE ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    آه ایران عزیز!! سوز و گداز چه بیداد می کند در این سرا...... یک روز آب و نان و روز دگر هوا... هر روز نو می‌شود و یأسها چه نو ترن امیدها چه تیره و گاه چه باطلن ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس