کد خبر 1090799
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
شهادت شاهدان در دادگاه غیابی خاشقچی

شاهدان حاضر در دادگاه غیابی «جمال خاشقچی» سخنان خود را در مقابل قاضی بیان کردند.

به گزارش مشرق، دادگاه غیابی متهمان دادگاه «جمال خاشقچی» امروز (جمعه) در ترکیه برگزار شد و قاضی جلسه از شاهدان درخواست کرد تا سخنان خود را بیان کنند.

به نوشته الجزیره، در ابتدا «خدیجه چنگیز» نامزد نویسنده مقتول عربستانی در مقابل دادگاه حاضر شد و گفت که «سعود القحظانی» مشاور سابق دیوان پادشاهی سعودی و از نزدیکترین افراد به «محمد بن سلمان» و متهم ردیف اول این ترور فجیع، بارها فرزند «جمال خاشقچی» را به اخراج از کار تهدید کرده بود تا شاید بر روی پدرش برای توقف انتشار مقاله‌های ضد دولتی تحت فشار بگذارد.

بیشتر بخوانید

محاکمه غیابی قاتلان خاشقچی هفته دیگر در ترکیه برگزار می‌شود

«یاسین اقطای» مشاور اردوغان و دوست نزدیک «جمال خاشقچی» نیز بعنوان شاهد دیگر گفت که خاشقچی به او گفته بود برای اینکه نوشته‌هایش را متوقف کند یکی از فرزندانش تهدید و از کار اخراج شده بود.

او افزود: «خاشقچی به من گفته بود که حوادث یمن و اتفاقاتی که در این کشور می‌افتد، او را مجبور به نوشتن مقالات انتقادآمیز از حکومت سعودی کرده بود. از نظر او حکومت سعودی مردم عربستان را مجبور کرده بود تا در ماجرای یمن صرفا دنباله‌رو حکومت باشند.»

نگهبان کنسولگری عربستان در استانبول نیز به قاضی گفت که در روز قتل، کنسول سعودی از او خواسته بود تا مرخصی گرفته و به خانه برود.

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بود که در سال‌های پایانی عمرش در آمریکا سکونت داشت. وی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به دست یک تیم امنیتی سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس