کد خبر 1090680
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
بایدن: آمریکا رئیس جمهور می‌خواهد نه تشویق کننده

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا بار دیگر عملکرد ترامپ در مقابله با شیوع کرونا را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش مشرق،  جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ بار دیگر از اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در زمینه مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا انتقاد و رئیس دولت آمریکا را به دلیل عدم عمل به وظایف خود به عنوان رئیس جمهور محکوم کرد.

او در یک پیام توئیتری نوشت: «دونالد ترامپ خود را یک تشویق کننده برای ملت خوانده است. اما ما نیازی به یک تشویق کننده نداریم به رئیس جمهور احتیاج داریم. کسی که بتواند هدایت کند، مسئولیت بر عهده بگیرد، حقیقت غیرقابل توصیف را بگوید، به متخصصان گوش دهد و دنباله روی علم باشد.»

بیشتر بخوانید

انتخاب بایدن چه اثری بر روابط نتانیاهو و آمریکا دارد؟

بایدن: در صورت پیروزی در انتخابات چین را تحریم خواهم کرد

بایدن در حالی چنین اظهار نظری کرده است که پیشتر اعلام کرده بود در صورت ورود به کاخ سفید آنتونی فائوچی، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی و آلرژی فدرال آمریکا را در سمت خودش حفظ می‌کند.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا به شکل فزاینده‌ای در حال رشد است و تنها اقدام رئیس جمهور این کشور پیشنهاد استفاده از مواد ضدعفونی کننده و تجویز داروهای نامناسب برای بیماران است.

پیش از این دکتر آنتونی فائوچی اعلام کرده بود اگر آمریکایی‌ها توصیه‌های مربوط به بهداشت عمومی را رعایت نکنند، موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند روزانه به ۱۰۰ هزار نفر هم برسد.

برای نخستین بار شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا طی شبانه روز گذشته از ۵۰ هزار تن فراتر رفته است. در حال حاضر، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار آمریکایی به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۳۱ هزار و ۴۸۵ تن جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    2 0
    امریکا فروپاشی و تبدیل شدن به چند کشور مستقل می‌خواهد، ان شاء الله بزودی......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس