کد خبر 1090642
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
انگلیس اتحادیه اروپا

مذاکرات برگزیت امروز در حالی زودتر از موعد مقرر آن به پایان رسید که انگلیس و اتحادیه اروپا گفته‌اند همچنان اختلافات مهمی بین آنها باقی مانده است.

به گزارش مشرق، مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا درباره آینده روابط دو طرفه آنها امروز (پنجشنبه) زودتر از موعد مقرر آن به پایان رسید. 

بیشتر بخوانید:

بازی موذیانه انگلیس برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»، این مذاکرات در حالی امروز به پایان رسید که همچنان اختلافات مهمی بین دو طرف وجود دارد. 

دولت انگلیس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده که این مذاکرات طبق برنامه هفته‌ آینده در لندن از سر گرفته خواهند شد. 

انگلیس همچنین در این بیانیه گفته است که «مذاکرات جامع و مفید بود اما همچنین اختلافات مهمی را پر رنگ کرد که همچنان بین ما بر سر چند مسئله مهم وجود دارند». 

«مایکل برنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در بیانیه جداگانه‌ای نیز گفته اختلاف عقیده‌های جدی (بین دو طرف) باقی مانده است. 

بریتانیا در تاریخ ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شده و تا یک سال در وضعیت حالت گذار قرار خواهد داشت تا بر سر روابط پسابرگزیت با بروکسل به توافق برسد.

پیش‌تر سران بروکسل از بریتانیا درخواست کرده بودند این مدت زمان یک ساله را به دلیل شیوع ویروس کرونا تمدید کند اما لندن آن را رد کند. در نهایت طرفین به توافق رسیدند به‌جای تمدید مدت حالت گذار، مذاکرات را به‌صورت فشرده‌تر برگزار کنند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز گذشته (چهارشنبه) گفت مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا تا کنون پیشرفت اندکی داشته است.

مرکل همچنین گفت: «با بریتانیایی‌ها بر سر تسریع گفت‌وگوها به توافق رسیده‌ایم تا بتوانیم در پاییز به توافقی که باید تا پایان سال به تصویب برسد دست پیدا کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    خیلی هم خوب، ان شاء الله حالا حالا ها حل نشه هی بزنین تو سر همدیگه و مشغول بدبختی خودتون باشین و کمتر کشورهای دیگه رو انگولک کنین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس