کد خبر 1090629
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳
مغز کرونا نمایه

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، میان بیماران بدحال کرونایی که در وضعیت بحرانی به سر می‌برند، آسیب مغزی بسیار شایع است.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، محققان در پژوهش‌های اخیر خود دریافتند، بیماری کووید ۱۹ می‌تواند منجر به سکته و آسیب مغزی در بیماران با وضعیت بحرانی شود و این موضوع می‌تواند در میان مبتلایان به بیماری مذکور بسیار شایع باشد. 

بیشتر بخوانید:

زوایای پنهان ویروس کرونا

ارتباط معنادار کرونا و بیماری‌های مغزی

آمارهای منتشر شده حاکی از آن است، از هر ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا که در وضعیت وخیمی قرار دارند، دست کم ۶ نفر دچار آسیب مغزی می‌شوند. 

تصور می‌شود که التهاب در شریان‌های اصلی منتهی به مغز عامل بروز اختلال‌های این چنینی است.

دانشمندان دانشگاه‌های لیورپول، ساوت‌همپتون، نیوکاسل و کالج دانشگاه لندن  یادآوری کردند که مطالعه آنها برای نتیجه گیری مطمئن بسیار کوچک است؛ در عین حال نیز باور دارند آسیب عصبی کمتر شناخته شده این روزها ممکن است به دلیل عفونت تنفسی و تبعات ناشی از آن در بیماران بروز کرده باشد.

حدود یک سوم از افرادی که به طوری شدیدی دچار بیماری کووید ۱۹ می‌شوند، لخته‌های خون خطرناکی ایجاد می‌کنند که ممکن است منجر به بروز سکته مغزی شود.

دانشمندان در تلاشند تا دقیقاً علت شکل‌گیری لخته‌ها را مشخص کنند، اما تصور می شود آنها از التهاب شدید ناشی از عفونت Covid-۱۹ نشأت گرفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    4 0
    این ویروس کرونا چندریختی است ؟ هر روز یک شکل و ریخت جدید از خود نشان میدهد.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    4 0
    لعنت و نابودی خدا بر کسانی که ویروس کووید ۱۹ را ساخته و دستکاری کرده و به جان بشریت انداخته اند. خدا مکرشون را بی اثر کند و به خودشان برگرداند.
  • املشي IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    2 0
    اقايان مسئول لطفا در شهرستانهاي كوچك جلوي نانوايي ها و صفهاي ايجاد شده يك مامور بگذاريد. اينها انگار انگيزه اي براي زندگي ندارن و به استقبال مرگ مي روند. مواد ضدعفوني كننده رايگان چرا در اختيار شهرستانهاي دور افتاده قرار نمي گيرزد. اقاي فرماندار املش حداقل يك صابون به هر خانوار بدهيد دستشان را بشوييند باور كنيد برايتان دعا خواهند كرد. و نيز اگر نفرين كنند خدا مي شنود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس