کد خبر 1088416
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
کرونا نمایه

دانشمندان طیف گسترده‌ای از مشکلات ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرده اند.

به گزارش مشرق، به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دانشمندان طیف گسترده‌ای از مشکلات ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرده اند که می‌تواند سال‌ها بر روی بیماران تأثیر بگذارد.

بر این اساس، علاوه بر مشکلات تنفسی، ویروس کرونا روی بسیاری از سیستم‌های اندامی اثر می‌گذارد، در بعضی موارد باعث آسیب فاجعه بار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

محققان تصور می‌کردند که این ویروس فقط تنفس را درگیر می‌کند اما معلوم شد که این بیماری بر لوزالمعده، قلب، کبد، مغز، کلیه‌ها و سایر اندام‌ها تأثیر می‌گذارد.

دانشمندان تصریح کردند که ویروس کرونا می‌تواند منجر به اختلال در انعقاد خون شود که می‌تواند منجر به سکته مغزی شود، التهاب شدید که بر بسیاری از سیستم‌های بدن تأثیر می‌گذارد. این ویروس همچنین می‌تواند باعث عوارض عصبی شود که از سردرد، سرگیجه و از بین رفتن طعم یا بو به تشنج و سردرگمی می‌رسد.

پیش از این، دکتر آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی آمریکایی، کارشناس ارشد تیم مبارزه با COVID-۱۹، اظهار کرد: علائم بیماری ویروس کرونا بی مانند هستند.

او ادامه داد: تاکنون ندیده بودم که با یک ویروس، ۲۰ تا ۴۰ درصد از افراد آلوده علامتی نداشته باشند.

به گفته این متخصص؛ این تنها یکی از مشاهدات گیج کننده است که با در ارتباط با ویروس کرونا وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آریا IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 0
    یاامام هشتم! خدا بهمون رحم کنه :(
  • مسعود سعیدی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 1
    من بعنوان يک بيمار کرونائی 70 روزه تجربه ای دارم عجيب و آن اينکه ظاهرا اين ويروس در بدن از بين نميرود و فقط مخفی و کم فعاليت می شود و ممکن است حتی در آزمايشات بعدی هم خودش را نشان ندهد ، کمی شبيه عملکرد ابتدائی ويروس ايدز و هر بار که بدن ضعيف شود يا سرما به آن برسد دوباره علائم خود را بروز ميدهد به همين خاطر است برخی فکر ميکنند چند بار به کرونا مبتلا شده اند و من طی اين هفتاد روز چندين بار اين اتفاق را شاهد بوده ام حالا نکته مهم اينجاست که در فصل پائيز و زمستان که ريه ها آمادگی آسيب پذيری دارند خودش را مجددا بروز می دهد و با فاجعه ميليونی مرگ و مير کسانيکه قبلا مبتلا شده اند و ظاهرا بهبود يافته اند در سطح جهان رو به رو خواهيم بود ولی کسی متوجه اين نکته مخفی اين ويروس نيست ، لطفا اين نکته را به گوش مسئولين بهداشت برسانيد شايد با آمادگی قبلی از مرگ هزاران نفر جلوگيری شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس