کد خبر 1090478
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
الاخبار | از الف تا یاء حملات هوایی به یمن در دست انگلیس است

یک روزنامه لبنانی ضمن تشریح کامل پشتیبانی کامل انگلیس از عربستان سعودی برای انجام حملات هوایی به یمن اعلام کرد، بخش هوایی جنگ یمن را انگلیس به صورت کامل بر عهده گرفته است.

به گزارش مشرق، در حالی که دولت انگلیس و رسانه‌های آن در حال تبلیغ مواضع بشردوستانه در مقابله با کرونا هستند به نظر می‌رسد همه تبانی کرده‌اند تا در قبال ادامه جنگ علیه یمن و کشته و مجروح شدن هزاران نفر با سلاح‌های انگلیسی سکوت کنند.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی «الاخبار»، این مداخله انگلیس در یمن در زمان کرونا به «سطح» دیگری منتقل شده و ۴۵۰ نیروی انگلیسی به عدن آمده‌اند تا پیشقراول نیروهای انگلیسی-آمریکایی باشند و مأموریت آنها تضمین تسلط بر این استان راهبردی است.

یکی از نظامیان بازنشسته انگلیسی که در پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی در نزدیکی مرزهای یمن حضور دارند (حدود ۶۳۰۰ نفر) و برای شرکت « BAE Systems» کار می‌کنند و قراردادهای میلیادری با ارتش سعودی را اجرا می‌کنند، گفته است: اگر ما اینجا نبودیم جنگنده‌های سعودی ظرف مدت یک هفته یا نهایتا دو هفته از آسمان یمن ناپدید می‌شدند.

بیشتر بخوانید:

آیا خلبان‌های آمریکایی به ریاض اعزام شده‌اند؟

جنایت زیست محیطی عربستان در خصوص نفتکش «صافر»

صنعاء به شدت بمباران شد

بر اساس این گزارش، این بازنشسته‌ها ادامه عملیات هوایی نظامی سعودی علیه یمن از جمله آموزش خلبان‌ها، مدیریت عملیات پرواز در جنوب برای بمباران اهداف انتخابی در خاک یمن، تعمیر و تعویض قطعاته جنگنده‌ها، تسلیح آنها در طول شبانه‌روز و حمایت فنی و تکنولوژی و مدیریت ذخیره بمبها و امثال آن را بر عهد دارند. شرکت مذکور به صورت علنی به مشارکت خلبان‌های انگلیسی در بمباران اهداف یمنی اعتراف نکرده‌ است اما بیشتر این بازنشستگان ، کارمندان سابق نیروی هوایی سلطنتی انگلیس هستند.

الاخبار ادامه داد، در همین زمینه، کادر نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به صورت مستقیم با مرکز عملیات کنترل از راه دور سعودی برای مشخص کردن بانک اهداف در یمن، نوع عملیات‌ها، سلاح‌های مورد استفاده، آماده‌سازی بمب‌ها، تجهیزات و جنگنده‌ها بر اساس برنامه زمانی همکاری می‌کنند و به بیان ساده اینکه بخش هوایی جنگ یمن را انگلیس به صورت کامل بر عهده گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده، طبیعتا منابع رسانه‌ای رسمی در انگلیس یا روزنامه‌های راستگرا به این موضوع جز در موارد نادر اشاره نمی‌کنند و دولت انگلیس ترجیح می‌دهد در وب‌سایت رسمی خود، نظر شهروندان را به ۳۷ میلیون پوندی جلب کند که برای اقدامات خیریه در یمن اختصاص داده است.

الاخبار افزود، بریتانیا از زمان تسلط بر بیشتر بخش‌های جزیره عربی در ۱۹۲۰ همواره منبع تأمین سلاح عربستان سعودی بوده و اگرچه آمریکایی‌ها در دهه پنجاه کلیدهای هیمنه بر آل‌سعود را در دست گرفتند اما به انگلیسی‌ها اجازه دادند همچنان در این بخش سهم مهمی داشته باشند. انگلیس از دهه شصت میلادی همواره نیروی هوایی سعودی را به جنگنده‌های خود مجهز کرده و «تورنادو» و «تایفون» به ریاض فروخته است، جنگنده‌هایی که برای بمباران روزانه یمن از آنها استفاده می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، به نظر می‌رسد مشارکت انگلیس در جنگ یمن در آستانه انتقال به درگیری مستقیم است زیرا در مارس گذشته خبر اعزام ۴۵۰ نیروی ویژه انگلیسی-آمریکایی به عدن منتشر شد تا پیشقراول نیروی مشترکی باشند که قرار است تعداد آنها به ۳۰۰۰ نفر برسد و مأموریت آنها محکم کردن تسلط بر عدن به عنوان یک استان راهبردی مهم در منطقه تنگه باب‌المندب و «بحر العرب» است. علاوه اینکه سال گذشته اطلاعاتی مبنی بر مجروح شدن نظامیان انگلیسی در نبرد در داخل مناطق تحت تسلط صنعا منتشر شد که کارشناسان این را تحولی تدریجی در راهبرد پروژه آمریکایی-انگلیسی در قبال یمن می‌دانند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی از دیروز (چهارشنبه) تا بامداد امروز دهها بار صنعا را بمباران کردند که در نتیجه آن به زیرساخت‌ها آسیب بسیاری وارد شد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: «برایان هوک» دیروز از عربستان سعودی اعلام حمایت کرد و آنچه اکنون در حال اتفاق است نتیجه تصمیم آمریکا در رد صلح، حمایت از تجاوز و مشارکت در آن است. آیا خلبان‌های آمریکایی در کنار کارشناسان و نظامیان به عربستان سعودی فرستاده شده‌اند؟ آمریکا، عربستان سعودی و ائتلافش را مسؤول بر هم زدن آرامش می‎‌دانیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    7 0
    تنها راه زدن پایگاهها و تاسیسات حیاتی عربستان هست
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    4 0
    باسلام.خدا لعنتشون کنه.چند نفر به یک نفر؟! همچین دور از ذهنم نیست،وگرنه به روحیه انصارالله،تا حالا باید چندین بار یمن و شاید مناطق دور اطرافش فتح شده بود.. ! انشالله خدا کمک کنه و هر چه زودتر یمن ازاد بشه و تمدن فرهنگی و انسانی و اقتصادی رو گسترش بدن .. و یک کشور عالی در میان کشورها اسلامی بشن.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    2 0
    راه حل ارسال تعداد زیاد موشکهای دوش پرتاب ضدهوایی با پهباد می باشد
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    2 0
    سعودی پشت حملات سایبری به ایران است با دادن میلیاردها دلاربه صهیونیستها بزنید پدر سعودی را در بیارید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    3 0
    جالبیش اینه که بعد میگن ایران به انصار الله پهپاد و موشک فروخته!! خوب دمش گرم، مگه شما دارین چیکار میکنین؟؟!! به سنگ پای قزوین دو تا سور زدن این ان گلیسی ها!!
  • ناشناس IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    2 0
    فقط باید مراکز حساس عربستان رو هدف قرار بدن تا درس عبرتی بشه براشون
  • محمود ID ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    2 0
    اگر نیروی پدافندی یمن بتونه یکی از این چنگنده هارو ساقط کنه چه خلبان و زنده دستگیر کن یا مرده شو بدست بیاره غوغا میشه ابروی انگلیس ام میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس