کد خبر 1090277
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
استراماچونی سرمربی اودینزه می‌شود؟

استرا تاکید دارد به‌خاطر شرایط کار در ایران و برخی مناسبات سیاسی حاکم بر کشور، مجبور به انجام آن شده و حالا با یک لایحه ۲۸۵ صفحه‌ای که برخی مستندات را هم شامل می‌شود، شکایت خود را به فیفا برده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال که همراه با استراماچونی سرمربی سابق ایتالیایی خود بازی‌های هیجان‌انگیز و زیبایی ارائه می‌داد دقیقا با گذشت نیم‌فصل از آن دوران و با همان بازیکنان و فقط با تغییر کادرفنی این روزها نه‌تنها زیبا بازی نمی‌کند بلکه از کسب نتیجه هم عاجز مانده تا جایی که هواداران این تیم با یادآوری استقلال دوران سرمربی ایتالیایی همچنان حسرت آن روزها را می‌خورند و به سرمربی جوان فعلی تیم‌شان نیز حمله کرده و خواستار جدایی‌اش شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فتح‌الله‌زاده:پشت پرده جدایی استراماچونی باعث رفتنم شد

غیبت‎های دیاباته، فضاسازی برای بازگشت استراماچونی و استعفای مجیدی؟

ای ۲۸۵ صفحه‌ای برای دفاع از حق!

چندی‌پیش مدیرعامل باشگاه استقلال صراحتا اعلام کرد با توجه به شکایت استراماچونی، باشگاه باید یک‌میلیون ‌و ۸۰۰ هزار یورو دیگر به او بدهد. ادعای سعادتمند و این عدد عجیب درحالی است که باشگاه استقلال قبلا حدود ۴۰۰ هزار دلار به این مربی ایتالیایی داده و اصلا کل قرارداد استراماچونی طبق ادعای مدیران قبلی سالی ۷۵۰ هزار دلار بود.

در گزارشی که چندی‌پیش در «فرهیختگان» نوشتیم به این مابه‌التفاوت اشاره کرده و گفتیم مقدار کمی از این مبلغ به آپشن‌های قرارداد و مابقی آن مربوط به غرامت فسخ قراردادی است که استرا تاکید دارد به‌خاطر شرایط کار در ایران و برخی مناسبات سیاسی حاکم بر کشور، مجبور به انجام آن شده و حالا با یک لایحه ۲۸۵ صفحه‌ای که برخی مستندات را هم شامل می‌شود، شکایت خود را به فیفا برده و قرار است از این طریق حرف خود را به کرسی نشانده و حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار یوروی دیگر از استقلال مطالبه کند. بی‌شک اگر مربی ایتالیایی در این پرونده پیروز شود استقلال با معضل بسیار بزرگی مواجه خواهد شد.

 رفتار مسبوق‌به‌سابقه!

چندی‌پیش سایت اسپورتی‌زیوه جمهوری چک دراین‌باره گزارشی تند علیه استراماچونی با عنوان «تکرار تاریخ؛ استراماچونی بازهم رفیق نیمه‌راه می‌شود» نوشت و اعلام کرد بلایی که استرا بر سر استقلال آورده پیش از این نیز در اسپارتای چک تکرار شده بود. درواقع فصلی که اسپارتا با مربیگری استراماچونی با وجود خریدهای گران‌قیمتش برای تقویت تیم تجربه کرد آنقدر بد بود که باشگاه نتوانست آن را جبران کند.

این داستان برای هواداران فوتبال در جمهوری چک خیلی آشناست و به همین دلیل بود که در این کشور وقتی شنیدند باشگاه استقلال این سرمربی ایتالیایی را به‌کار گمارده، تعجب کردند و همان زمان هم به‌طرف ایرانی هشدار دادند که مراقب قرارداد با این مربی ایتالیایی باشند تا نقره‌داغ نشوند.

در این گزارش آمده است: «این مربی در اوایل ماه ژوئن به باشگاه ایرانی پیوست. او تنها دوماه این تیم را تمرین داده اما دارد به این فکر می‌کند که قبل از راه رسیدن آزمون‌های سخت و رسمی تیمش در لیگ، به کارش پایان دهد. مشکل عدم کسب نتیجه یا نارضایتی از عملکرد بد تیم نیست. استقلال تمام ۶ بازی تدارکاتی‌اش را برده و به این ترتیب به‌عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی وارد لیگ می‌شود اما استراماچونی صرفا از شکل و شمایل فعلی تیمش راضی نیست.

او از مدیریت تیم خواسته برایش چندین بازیکن خارجی گران‌قیمت بخرند اما نمایندگان باشگاه خیلی خوب می‌دانند که سرمربی فعلی تیم‌شان در کادر فنی تیم قبلی‌اش چه کار کرد. او تابستان سال ۲۰۱۷ با برنامه‌هایی بزرگ برای احیای تیم به اسپارتاپراگ پیوست و به‌دنبال کلی بازیکن خارجی بود که آوردن‌شان هزینه سنگینی روی دست باشگاه گذاشت و خیلی هم زود پروژه‌اش شکست خورد.

دانیل کرتینسکی به او برای تقریبا یک‌سال اعتماد کرد اما با این حال وعده‌های او محقق نشد و او با آوردن بهانه‌، کام هواداران را تلخ کرد. در ماه مارس سال بعد او برکنار شد تا به کشورش برگردد، اتفاقی که اسپارتا تا مدتی به‌خاطر آن تاوان می‌داد. از آن زمان تا دوماه پیش، استراماچونی بیکار بود اما باشگاه مجبور بود حقوقش را بپردازد و این موضوع برای او مهم نبود.»

اگرچه استرا در آن برهه از استقلال جدا نشد اما درنهایت ۳ هفته مانده‌ به پایان نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر این امر محقق شد و حالا این داستان مشابه با باشگاه معروف چکی برای استقلال هم رخ داده و استرا با توجه به لایحه پروپیمانی که تهیه کرده می‌تواند امیدوار به پیروزی در این پرونده باشد و یک‌بار دیگر در خانه بنشیند و پول بگیرد!

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    "هواداران این تیم با یادآوری استقلال دوران سرمربی ایتالیایی همچنان حسرت آن روزها را می‌خورند" خیر! این نویسنده سایت مشرقه که عاشق این مردک شده و بطور مرتب هر هفته راجع به این مربی مینویسه و بیخیال هم نمیشه. آقای نویسنده، اگه برای شما این پولهای بیت المال بخاطر مکنونات قلبی نسبت به یک مربی معلوم الحال اهمیت نداره، برای ما برعکس مهمه.
  • خدا IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    ما استراماچونی گدا صفت بیکار مفت خور بی پدر ومادر را از وسط جر می دهیم تا برود کار کند زحمت بکشد تا قدر پول را بداند این جاست که می گویند به حیوان صفت ها رو ندهید که سوارتون می شوند حالا هم باید جریمه سنگین بشود وتمام سرمایه پدریشو از چنگش در بیاورید تا برود خودش روی پاهای فلجش کار کند وفکر گدایی به سرش نزند همون گندکاری اولیه اش وگران قیمتی اش براش بسه پرونده اش را سنگین تر نکند که خونه اش آتش نگیرد وبی خانمان نشود... از عذاب خدا هیچ کس بدور نیست.... تازه اون کسی که این مطالب چرت را نوشته دو دستی خفه اش می کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس