کد خبر 1089459
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
جوزب بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با انتقاد از نقض تحریم‌ تسلیحاتی لیبی گفت که این تحریم‌ها به تمسخر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی کشورهایی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می‌کنند مورد انتقاد قرار داد.

وی در سخنرانی گفت: «تحریم تسلیحاتی لیبی به دلیل نقض شدن،‌ به مسخره گرفته شده است

بیشتر بخوانید:

انتقاد احتیاط‌آمیز امارات از اقدامات نظامی ترکیه در لیبی

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز هفته پیش بر تقویت نظارت‌ها برای جلوگیری از انتقال سلاح به لیبی تاکید کرده بود.

ماس هشدار داده است: «تحریم تسلیحاتی لیبی بسیار نقض می‌شود و برای اجرای این تحریم نیازمند فعالیت بیشتر هستیم.»

ترکیه، قطر و ایتالیا از دولت وفاق ملی که مورد تایید سازمان ملل است حمایت می‌کنند و آنکارا سلاح و تجهیزات نظامی برای آنها ارسال می‌کند اما از سوی دیگر، امارات، مصر، عربستان سعودی و فرانسه از دولت طبرق در شرق لیبی حمایت می‌کنند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال ۹۸ وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    نویسنده گرامی خبر، لطفاً بر درست بودن اشتباه خود اصرار نورزید این نشانه خوبی نیست. غلط مصطلح اگرچه در بین عوام رایج شود، در محافل ادبی و خبری همچنان غلط است. به سخره گرفتن، با به تمسخر گرفتن فرق فاحش دارد. به سخره گرفتن معنی به بیگاری، و یا کار بی مزد گرفتن کسی است، نه به معنی استهزاء و مسخره کردن. متاسفانه مهران مدیری با یک اشتباه فاحش، این عبارت را برای اولین بار در سریال قهوه تلخ بکار برد، و کاربرد غلط آنرا برای جامعه عمومی کرد. بارها در این باره به مشرق تذکر داده ام، ولی همچنان بر اشتباه مود مصرید. اگر مردم کورکورانه به دنبال اشتباهات انسانهای مشهور میروند، و توهم باکلاسی از آن پیدا میکنند، فرهیختگان ادبی، فرهنگی، و خبری، نباید دنباله رو آنان باشند.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      2 0
      03:20 استاد ممنون که زحمت کشیدین و توضیح دادین، بنده که به نوبهٔ خودم امروز یک مطلب جدید یاد گرفتم و سعی میکنم به دوستان و آشنایان هم منتقل کنم. خدا خیرتون بده، سلامت و پیروز باشید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس