کد خبر 1089410
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
چین اروپا چین

اتحادیه اروپا به دولت چین هشدار داد در صورتی که این کشور بازار خود را بیشتر از شرایط کنونی برای حضور اروپایی‌ها باز نکند بر سرمایه‌گذاری چینی‌ها در کشورهای عضو اتحادیه محدودیت اعمال خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در سال ۲۰۱۹ مجموع مبادلات تجاری چین و اتحادیه اروپا ۵۶۰ میلیارد دلار بود که این رقم ۱۶۴ میلیارد دلار به نفع چینی‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید:

حمله لفظی دوباره پمپئو به چین

دو طرف مدت‌هاست که روی بستن یک توافق جامع در زمینه سرمایه‌گذاری کار می‌کنند و هدف از این توافق ایجاد فرصت‌های جدید برای اروپایی‌ها در چین است.

والدیس دومبروفسکیس، معاون سیاست اقتصادی کمیسیون اروپایی، می‌گوید البته حدود ۵ سال است که این روند جریان دارد و حالا مذاکرات دو طرف به خاطر سخت‌گیری چینی‌ها وارد یک فاز بحرانی شده است.

بروکسل قصد دارد در صورتی که چینی‌ها فضای بیشتری برای حضور شرکت‌های اروپایی در بازار این شرکت فراهم نکنند محدودیت‌های جدیدی را بر سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در این اتحادیه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه موانع جدی در ورود شرکت‌های اروپایی به چین وجود دارد تاکید کرد هنوز مشکلات جدی بین چین و اروپا وجود دارد که باید قبل از امضای توافقنامه سرمایه گذاری بین دو طرف حل شود.

پیشتر انتظار می‌رفت که مذاکرات اروپا و چین در ماه سپتامبر سال گذشته به پایان برسد.

هفته گذشته سابین ویاند، دبیر سیاست تجاری کمیسیون اروپایی گفته بود که امیدوار است تا ماه جولای شاهد کمی شفافیت بیشتر نسبت به اوضاع توافق با چین باشیم.

چند روز پیش به صورت ویدئو کنفرانس نشستی بین مقامات چین و اتحادیه اروپا برگزار شد اما نتوانست به صدور بیانیه مشترک منجر شود.

سرمایه‌گذاری مستقیم چین در اتحادیه اروپا از صد میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ سقوط کرده است که دلیل آن اعمال محدودیت ‌بیشتر در خروج سرمایه از سوی دولت چین، کاهش نقدینگی و افزایش مناقشات ژئوپلیتیک بین چین و اتحادیه اروپا بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 10
    کل جهان باید جلوی استعمار کمونیستها بایسته.به امید خدا مثل جنگ سرد پیروزی ار آن جهان ازاده.
    • امیر IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      3 5
      مثلا سرمایه داریش چه سودی برا ما داشته - همین الانش هم همین کمونیسته ک به تو دلار میده - ما ن سرمایه داری میخوایم ن کمونیستی - لیکن در حال حاضر فقط همین کمونیست میتونه سلطه دلارو بیاره پاینن
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      2 1
      هر وقت چین تبدیل به هژمونی شد راجع به این قضیه فکر می کنیم. فعلا چین دوست ایران هست و هر دو تحت دشمنی امریکا هستیم.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    5 5
    بعد چین میخواد بیا 400 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنه اقایان احمق نمیذارند
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 3
      اگه خوب بود که اروپا میذاشت بدبخت شرقگدا
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      1 1
      غربگدا، اروپا که سگ آمریکاست، اون بگه با چین کار نکنین میگن چشم ارباب وگرنه تودهنی رو میخورن!! پس اروپا ملاک نیست غربگدا!!!
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 0
    اروپا دلقک آمریکاست
  • سرباز IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    هرچه اختلاف شرق و غرب بیشتر بشه تهش به نفع ماست
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 4
    لعنت به چین بخاطر کرونا
    • CA ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      1 1
      کرونا اول اسپانیا شواهدی پیدا شده یعنی چین محل شروع نبوده. اول برو مطالعه کن بعد نظر بده
  • CA ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    جالب هست خود اروپایی ها اجازه فروش سهام صنایع برق و آب و چند تا از صنایع خود را به افراد غیر بومی نمیدهند و اگر بومی هم باشد بایستی تایید شده باشد و از هزاران فیلتر عبور کند بعد به چین امر و نهی می‌کنه در صورتی که چین اجازه ورود هر سرمایه گذاری را میدهد. همین اروپایی ها اجازه ورود بعضی از اقلام مثل گوشت را نمیدهند به بهانه هورمونی بودن در صورتی که تمامی صنایع غذایی اروپایی ها تراریخته هستم خدا میدونه ابستن چه حوادث ناگواری هست؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس