کد خبر 1089370
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
انفجار

نام منطقه «پارچین» که از زمان طرح پرونده هسته‌ای ایران و به ویژه در جریان مذاکرات با 1+5 مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت با وقوع حادثه انفجار گاز بار دیگر مطرح شد.

به گزارش مشرق، بامداد جمعه گذشته انفجاری در یک مخزن گاز در شرق تهران و در حاشیه یکی از اماکن نظامی رخ داد. به دنبال وقوع این حادثه در ساعات ابتدایی گمانه‌زنی‌هایی در این باره صورت گرفت که با توضیحات سخنگوی وزارت دفاع در خصوص علت این حادثه به برخی از این سوالات و گمانه‌ها پاسخ داده شد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع صدای انفجار و نور حاصل از آن، ناشی از حادثه در مخزن گاز در منطقه پارچین بود که بلافاصله یگان‌های آتش نشان و اطفای حریق وارد منطقه شدند و آتش بدون هیچ تلفات جانی مهار شد.

بیشتر بخوانید:

این حادثه البته از همان ابتدا فرصتی را فراهم کرد تا رسانه‌های معاند فارسی زبان با پرداختن به آن به شبهاتی در این زمینه دامن بزنند.

یکی از موارد مطرح شده در این رسانه‌ها تمرکز بر موضوع انفجار در منطقه «خجیر» بود. این رسانه‌ها مدعی شدند انفجار در مرکز تولید موشک‌های بالستیک در گروه صنعتی شهید باکری رخ داده است در حالی که مقامات رسمی وزارت دفاع در گزارش‌های خود به وضوح این ادعا را رد کردند.

نام منطقه «پارچین» از سال 2003 در حاشیه گفتگوهای هسته ای ایران با ۱+۵ مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت و حال با وقوع این حادثه، رسانه‌های فارسی زبان معاند به دنبال ابهام‌سازی و شبهه‌افکنی از طریق بازتولید کلیدواژه پارچین با سوءاستفاده از یک حادثه عادی هستند.

طرح ادعای مضحک انفجار در تونل‌های زیرزمینی تولید و نگهداری موشک پس از انتشار گزارش تصویری و ارائه توضیحات کامل از محل انفجار مخزن گاز از سوی ایران نشان می‌دهد که رسانه‌های معاند دو هدف شامل ضربه‌پذیر معرفی کردن صنایع نظامی حساس ایران و همچنین تضعیف قدرت موشکی بازدارنده کشورمان را که تاکنون ضربات سهمناکی از آن دریافت کرده‌اند را به بهانه این حادثه پیگیری می‌کنند.

برخی عناصر و رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نیز پا را از دروغ‌پردازی‌های اولیه فراتر گذاشته و انفجار ایجاد شده را به حملات سایبری این رژیم مرتبط کردند!

در این خصوص یک مقام مطلع نظامی در پاسخ به شبهات مطرح شده از سوی رسانه‌های معاند به «نورنیوز» گفت: تصاویر موجود و همچنین عکس‌های ماهواره‌ای که از رسانه‌های مدعی وقوع انفجار در تاسیسات موشکی منتشر شده نشان دهنده سوختگی پوشش گیاهی اطراف مخزن منفجر شده گاز است.

او با اشاره به تطبیق مختصات عکس‌های ماهواره‌ای با محل اعلام شده از سوی ایران افزود: چگونه ممکن است انفجاری در زیر زمین رخ بدهد اما بدون آن که حفره‌ای در روی زمین ایجاد شود باعث ایجاد سوختگی پوشش گیاهی گردد.

این مقام نظامی خاطرنشان ساخت: گزارش تصویری و عکس‌های منتشر شده به روشنی بیانگر انفجار محدود و در سطح زمین است و ربطی به مراکز ادعایی ساخت موشک در تونل‌های زیرزمینی ندارد.

او در پایان افزود: مخزن گاز منفجر شده به صورت دستی کنترل و شارژ می‌شده و اساسا امکان حمله سایبری به آن نیز وجود نداشته است.

در همین حال نباید از نظر دور داشت که به دلیل تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران و همراه ساختن دیگر کشورها برای جلب رأی در این موضوع، تمرکز بر نام منطقه پارچین و اشاره به تونل‌هایی برای تولید موشک، یکی از راه‌های همراه ساختن افکار عمومی و کسب حمایت سیاسی دیگر کشورها برای تداوم تحریم‌ها علیه ایران است.

این در حالی است که تمام گزارش‌های مراکز نظارتی بین‌المللی حاکی از پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی و دوری از تولید سلاح‌های نامتعارف است و دست‌مایه قرار دادن چنین موضوعات خلاف واقعی، نشانه‌ای از ناتوانی آمریکا در اثبات ادعاهای واهی خود برای محکوم کردن ایران است.

همچنین نباید فراموش کرد که آمریکا این روزها به دلیل فشارهای داخلی و بین‌المللی ناشی از ناتوانی در کنترل شیوع کرونا و نیز اعتراضات ضدنژادپرستی زیر فشار شدید افکار عمومی قرار دارد و به همین جهت تلاش می‌کند تا با طرح موضوعات حاشیه‌ای ضمن منحرف کردن افکار عمومی داخلی و خارجی، فرصتی برای عبور از این فشارها بیابد.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • هادی DE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    61 13
    این بدبختی ها وگرونی ها تقصیر مدیران میانی کشور است که آسوده خاطر دارند مخورند و می برند کسی هم کاری شون ندارد
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      10 14
      نه عمو بالاتر از این حرفهاست اگر من و شما یک ریال بخوریم تا خدا هم با خبر میشود ولی در ایران همه باید کر کور لال باشند
    • Mo IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      12 0
      میانی!!!!
    • DE ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      14 5
      منظورش از مدیران میانی همان مدیرانی هست که میان دسته کلید و اصلاحات در زدو بند هستند و هرروز هر طرف بیشتر سیبلشان را چرب کند همانطرفی هستند حزب باد موج سوار دلال شتیل بگیر و در یک کلام اصلاحاتچی .کی بود کی بود من نبودم
    • DE ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      8 7
      هر چی باشه از آلمان بهتره که دو میلیارد یورو از شرکت وایرکارد(wirecard) گم میشه و کسی نمیدونه کجاست این پول. مافیای مرکل هم رئیس شرکت را از آلمان فراری داد که گند کار در نیاد.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      2 0
      ای شیطونا !!
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      4 2
      واللا من خودم از تلویزیون دیدم که حسینی بای میگفت مخزن گاز بوده
    • علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      0 0
      بابا شما بگید اسرائیل با f35 نبوده که زده ما هم میگیم نزده .... یه عده مشنگ میگن f35 از اسرائیل به ایران نمیرسه بابا شاسکول ها اسرائیل تو آذربایجان هم پایگاه هوایی داره.... تو خجیر هم نگاه کنید نوع انفجار مثل برخورد موشک میمونه.... ولش بگید نزدن ما هم میگیم نزدن به بچه ها هم میگیم بگن کسی نزده خلاصه نباید بزاریم آرمان ها و شعارهامون به این زودی له و نابود شه... بابا نزدن
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    12 4
    حالا هم همینطور.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    22 9
    نمی شود اعتماد کرد
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      9 21
      برو به صدای آمریکا و من و تو اعتماد کن خدا میدونه راستگو تر و صادق تر این وطن فروشا تو کل دنیا نیست.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 5
      به نظرم نیازی به اعتماد کردن نیست. خدا به آدم عقل داده که ازش استفاده کنه. ببین عقلت چی میگه
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    23 8
    این بدبختی ها وگرونی ها تقصیر مدیران میانی کشور است که آسوده خاطر دارند مخورند و می برند کسی هم کاری شون ندارد
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 2
      این بد بختی ها حاصل انتخاب بد است و ترس از هیاهوی دروغ میانی و بالایی هم نداره هرکه دستش میرسه میخوره انگار قیامتی نیست
    • اکبر IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      2 1
      پاچه خواری هم حدی داره .اینطوری خود مسئولین هم شرمنده میشن
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 2
    نطنز هم به خارج وصل نبو د نه اینترنت ونه هیچ راهی که بشه از دور حمله سایبری بهش کردولی دشمن با استفاده از مزدور داخلی وآلوده کردن کامپیوترها از داخل با فلش آلوده به کد ویروس این کار را کرد چرا انهادر پارچین نتوانند این کار را بکنند همان مزدورهایی که نیم تن سند بردن برای موساد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    8 0
    منظورتون از مخزن گاز چیه؟و یط کوه ها اون چندتا مخزن گاز واسه چی بود ؟چه کابردی داشتن؟متعلق به کی بودن؟
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      3 3
      به تو چه مربوط، جاسوس
    • حسن خالقی گرمساری IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      2 6
      همین قدر میتوانم اشاره کنم که اینگونه اعمال ضد انسانی و خیانت مدار باعث انقراض حکومتها و امپراطوریهایی چون اشکانیان ابرقدرت با آن بزرگی خاک و ملک شد و آمریکایی ها 52 ایالت را متحد نگه داشتند ؛ ما ایرانیهای 8000 سال تمدنی 32 ایالت(استان)فعلی را با خیانت و خاک تو سری هایمان داریم با دستان کثیفمان از هم مثل گرگ و کفتار پاره میکنیم . و نکبت از این بالاتر و بدتر نمیشود . جاه طلبی ، ثروت طلبی و خود مختاری و خودخواهی متکبرانه فرد فردمان باعث غضب خداوند هم شده و همه دست بدست هم دادند و مردم دلسوز وطن پرست خون داده هم در هیزم این جهنّم خود ساخته این جنگل دارند میسوزند . اگر حکومت اسلامی از دست برود دیگر دوران بله قربان چشم قربان به آمریکا و صهیونیسم و بت پرستان عالم شروع خواهد شد و ذلّت و ننگی از این بالاتر نداریم .آنوقت عزت ما = نوکر بودن بی چون و چرای ما خواهد بود و در نتیجه مرگ بهترین گزینه روی میز خواهد ماند و نوشیدن جام زهری دگر برای ملّت ایران .
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    5 6
    توهم خود بزرگ پنداری صهیونیستهای ترسو بسیار بسیار بسیار مضحکه راستی از جاسوسی منشی سابق بی بی چه خبر ؟!!!!
    • حتام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      2 1
      احمق ماله کش سر هواپیمای سوئد هم همین حرفا رو میزدن آخر دستشان رو میشه
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    22 11
    یعنی مشرق تو راست میگی؟یعنی تو خوبی؟خخخخ
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    5 2
    یک ادعای مضحک... چه جمله آشنایی...
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    4 1
    ]ر چی اعلام شد شما برعکس درنظر بگیرید
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    6 0
    ۴ انتشار یافته ۲۱ درحال برسی نکنه فرستادی دیوان عالی کشور برای تایید
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 1
    مشخص است نفوذی ها هماهنگ با دشمنان داخلی و خارجی عمل کرده اند و از قبل طراحی شده و آماده بوده اند.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 6
    کشور رو حسن روحانی برده ملکه انگلیس و دو تابعیتی بدبخت با نوچه هاش به گند زدن، چیزی از آبروی ملی هم هنوز مونده؟؟
  • DE ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 2
    مشرق جان هر نظری که پرچم ایران را دارد از ایران نیست تهیه ی آی پی ایران در اینترنت زیاد دشوار نیست. نگذارین این آلبانی نشینها اینگونه حمله کنند. طبق معمول یکنفر شان می‌نویسد و بقیه جواب می‌دهند و حتی برای رد گم کردن به دولت حمله می‌کنند که اصولگرا جلوه کنند. مراقب باش.
  • شمس IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 1
    خدا ميدونه چرت ميگى مشرق، هر وقت يه خبر رو تكذيب كرديد يعنى حقيقت داره ، الان هم خدا ميدونه كدوم جاسوس بى پدر و مادرى در تاسيسات پارچين نفوذ كرده و چه خسارتى روى دست مملكت گذاشته ؟! خدايا شر اين مسولان بى كفايت و بى لياقت را به خودشان برگردان !
  • حسین IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 5
    اقا چی میفرمایید . چنانچه حادثه ای برای تونل زیر زمینی پاذچین یا کلاهکهای موشک بوقوع میپیوست کسی نور با صدای خفه نمیدیدو نمیشنید . همچون واقعه بیدگنه تا شعاع ۵۰کیلومتری شیشه ها و خانه ها میلرزید و صدای مهیب انفجار بسیار بیش از نور خودنمایی میکرد . لطفا در سناریوها و احتمالات خود ، جایی برای منطق نیز بگذارید
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 3
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 2
    اولا پارچین نبوده خجیر بوده. دوما فیلم ها و عکسهایش آمد و نشان دادن
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    خیالتون راحت کنم اسرائیل زد، اونها اعتراف کردند شما دنبال ضارب میگردی ! یک طوری زدنتون خودتونم نمیدونید از کجا خوردید عین آرامکو
  • مظفری IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 1
    خیلی بدبخت هستید که استفراغ یه مشت پیر و پاتیل منافق رو سر می‌کشید و هر چرت وپرتی رو که اونا میگن رو پخش میکنید. نوکر بی جیرو مواجب که میگن شما هستید لااقل بهشون پیام بدین که بدون پول اینکارو نمی‌کنید شاید. دوزار گیرتون بیاد. شاید هم حقوق بگیر اونا هستین شاید
  • رضا IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 0
    باسلام وخسته نباشید خداییش خیلی باحالید
  • رضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    خیلی باحالید
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 1
    حسینی بای دروغ نمیگه مخزن گاز بوده اقا حسینی بای چند ساله اخبار تصویری میگن امکان نداره دروغ بگن
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    مشرق در باره انفجار نطز خبر پخش کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس