ورزشکاران معلول معمار تبدیل تهدید به فرصت هستند

رییس کمیته ملی المپیک از فدراسیون جانبازان و معلولان بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات این فدراسیون قرار گرفت.

به گزارش مشرق، در این بازدید که صالحی امیری را علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی، نصرالله سجادی، کیکاووس سعیدی و بهداد سلیمی همراهی می‌کردند، شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با تشکر و قدردانی از زحمات صالحی امیری به خاطر رونمایی از تندیس زنده یاد سیامند رحمان در محل کمیته ملی المپیک و پارالمپیک گفت: اکنون ۱۰ انجمن ورزشی را در زیر مجموعه فدراسیون داریم و برخی انجمن ها هم طی تفاهم نامه ای جدا شده اند.

بیشتر بخوانید:

صالحی‌امیری: ویزر می‌رود و جودوی ایران تعلیق نمی‌شود

وی به رویکرد ورزش معلولان در المپیک اشاره کرد و افزود: بهترین دوره حضور، پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن بود. اما در مجموع بیش از ۱۸ هزار ورزشکار مرد و در بخش زنان بیش از هفت هزار ورزشکار ثبت شده داریم.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان اظهار کرد: ۱۶ دستگاه کشور بر اساس مصوبه دولت باید از ورزش جانبازان و معلولان حمایت کنند.
صالحی امیری در پایان بازدید امروز خود از فداسیون جانباران گفت: جانبازان و معلولان مجموعه انسان هایی هستند که با اراده و جدیت نقص عضو را به فرصت تبدیل کردند.

رییس کمیته المپیک خاطرنشان کرد: امروز میان ارکان ورزش قهرمانی حداکثر انسجام وجود دارد و این یعنی وارد حاشیه نشویم.
صالحی امیری نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: باید در شهرستان ها و در توسعه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد تا ورزشکاران در شهرستانها دسترسی بهتری به امکانات داشته باشند.

وی گفت: نباید نگاه ترحم آمیز به ورزشکاران جانباز و معلول داشته باشیم بلکه این نگاه باید از روی غرور و غیرت باشد.

رییس کمیته المپیک گفت: ورزشکاران جانباز و معلول معمار تبدیل تهدید به فرصت شدند. جانبازان و معلولان مجموعه انسان هایی هستند که با اراده و جدیت نقص عضو را به فرصت تبدیل کردند. امروز میان ارکان ورزش قهرمانی حداکثر انسجام وجود دارد و این یعنی این که نباید وارد حاشیه  شویم.

رییس کمیته المپیک در پایان به مرحوم سیامند رحمان اشاره کرد و او را نماد غرور و غیرت ایران دانست.
 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس