کد خبر 1088944
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
لیگ برتر

هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران در حالی برگزار می‌شود که همه چیز تحت تاثیر پروتکل های بهداشتی و استادیوم های خالی خواهد بود.

به گزارش مشرق، فوتبال در ایران بعد از کرونا با دیدار استقلال - فولاد آغاز شد اما امروز زمان استارت رسمی مسابقات برای دیگر تیم هاست؛ در پنج شهر بازی ها از ساعت ۲۰:۱۵ آغاز می‌شوند و سوت پایان آخرین دیدار نیز به حوالی ساعت ۲۳ خواهد رسید تا یک شب فوتبالی در انتظار طرفداران باشد.

شروع فوتبال بعد از چیزی حدود چهار ماه، مورد توجه کاربران قرار دارد و آن ها در شبکه های اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. در تهران، تبریز، بوشهر، آبادان و مشهد نیز رویدادها در حال رقم خوردن هستند و اینجا قرار است جزئیات بیشتری از شب جذاب فوتبالی را مرور کنیم:

۱۹:۳۰ - مشهد: ترکیب شهرخودرو برابر ذوب‌آهن: مهدی رحمتی، محمد آقاجانپور، محمد حسین مرادمند، اکبر صادقی، امین قاسمی نژاد، امید منصوری، میلاد سرلک، سعید صادقی، محمدعلی فرامرزی، محمد قاضی و محمدرضا خلعتبری.

۱۹:۲۹ - تهران: عبدالله ویسی و یحیی گل محمدی برای ۱۱ امین بار در لیگ برتر به مصاف هم میروند. در ۱۰ تقابل قبلی یحیی ۵ برد و ۲ مساوی و ۳  برد برای ویسی بدست آمده است اما آمار جالب در این ۱۰ بازی ۲۵ گل زده است که میانگین ۲/۵ گل در هر بازی به ثبت رسیده است. البته این دو مربی یک بار هم در جام حذفی به مصاف هم رفتند که ویسی پیروز میدان بوده است.

۱۹:۲۵ - تبریز: ترکیب تراکتور در مقابل نساجی:  رشید مظاهری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری، سعید مهری، اکبر ایمانی، مهدی تیکدری، احسان حاج صفی، رضا اسدی و ساسان انصاری.

۱۹:۲۰ - مشهد: اتوبوس تیم شهر خودرو هم به ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد رسید و بازیکنان، اعضای کادرفنی و مسئولان همراه این تیم با عبور از تونل ضدعفونی نصب شده در ورودی ورزشگاه، راهی رختکن تیم‌شان شدند.

۱۹:۱۳ -تبریز: تراکتور فصل گذشته در اولین بازی خود در یادگار امام مقابل نساجی قرار گرفت که از آن مسابقه گل تماشایی استوکس در یاد مانده؛ بازیکنی که طلب قابل توجه از تراکتور دارد و حالا هم پرسپولیس را ترک کرده و به بریتانیا رفته است.

۱۹:۱۰ - تهران: امشب سی امین تقابل پرسپولیس و پیکان برگزار می‌شود؛ سرخپوشان در بازی های قبلی ۲۰ پیروزی به دست آوردند و چهار بار هم مغلوب حریف همشهری شدند.

۱۹:۰۶- مشهد: استوری محمدرضا خلعتبری و حرکت به سمت استادیوم امام رضا(ع)؛ جالب اینجاست که فرشاد فرجی محروم از بازی امشب هم در قاب تصویر در کنار خلعتبری و مهدی رحمتی دیده می‌شود و او از روی سکوها قرار است تماشاگر نمایش هم‌بازیان‌اش باشد.

۱۹:۰۵- آبادان: با ابتکار باشگاه صنعت نفت، سکوهای ورزشگاه تختی آبادان با پرچمی بزرگ از لوگوی باشگاه صنعت نفت پوشانده شده است؛ هر چند که حسابی غیبت هواداران خونگرم و پرشور آبادانی قطعا امشب توی ذوق خواهد زد.

۱۸:۴۵ - مشهد: کاروان ذوب آهن اصفهان وارد ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد شد؛ در حالی‌که در خبرها آمده بود باشگاه شهر خودرو پیش بینی برای نصب تونل ضدعفونی در محل ورزشگاه نداشته است، گویا مدیران مجموعه آستان قدس اقدام نصب تونل‌ها کرده‌اند! رختکن ها و اتاق داوران و ناظر بازی ضد عفونی شده اند و جهت تمامی عوامل به ورزشگاه تونل ضدعفونی تعبیه شده است و در ورودی رختکن های هر دو تیم هم دستگاه ضدعفونی دستی نصب گردیده است.
همچنین در ورودی تیم‌ها به زمین یک اسفنج آغشته به مواد ضدعفونی‌کننده قرار داده شده که بازیکنان و کادر فنی و داوران و کلیه عوامل باید از آن عبور نمایند.

۱۸:۵۳ -تهران: پرسپولیس در لیگ دوازدهم با نتیجه شش بر صفر پیکان را شکست داد؛ نکته جالب این که آن روز ویسی سرمربی پیکان بود و یحیی نیز به عنوان دستیار ژوزه در اردوی قرمزها حضور داشت.

۱۸:۵۱ - کاروان تیم فوتبال ماشین سازی پس از انجام تمرینات در تبریز، با پرواز اختصاصی به سمت اهواز پرواز کرد و دقایقی پیش به فرودگاه این شهر رسید.

۱۸:۴۰ -تبریز: اعضای تیم تراکتور در قالب دو اتوبوس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد ورزشگاه یادگار امام شده‌اند.

۱۸:۳۴ - بوشهر: در حالی‌که شاهینی‌ها امشب بدون سرمربی و با هدایت مهرداد کریمیان قرار است در خانه از تیم نفت مسجدسلیمان میزبانی کنند، خبر از ماهشهر رسیده که مهدی پاشازاده به صورت توافقی از شهرداری ماهشهر جدا شده است. با توجه به این‌که احتمالا میشو کریستوویچ میلی به بازگشت به ایران ندارد، گویا نخستین گزینه مدیران شاهین، مهدی پاشازاده است و بعید نیست دوباره این پیشکسوت باشگاه استقلال به بوشهر سفر کند!

۱۸:۳۰ - ورزشگاه یادگار امام امروز با این طرح موزاییکی و این پرچم های بزرگ میزبان نساجی خواهد بود؛ جای پرشورهای تبریزی البته هرگز پر نمی‌شود. روی طرح موزاییکی نام دو گروه تیفوسی هواداران تراکتور نوشته شده؛ تی تی (مستقر در قسمت جایگاه)، اوز به اوز (مستقر در قسمت روبروی جایگاه).

۱۸:۲۲ - بوشهر: در حالی‌که شاهینی‌ها امشب بدون سرمربی و با هدایت مهرداد کریمیان قرار است در خانه از تیم نفت مسجدسلیمان میزبانی کنند، خبر از ماهشهر رسیده که مهدی پاشازاده به صورت توافقی از شهرداری ماهشهر جدا شده است. با توجه به این‌که احتمالا میشو کریستوویچ میلی به بازگشت به ایران ندارد، گویا نخستین گزینه مدیران شاهین، مهدی پاشازاده است و بعید نیست دوباره این پیشکسوت باشگاه استقلال به بوشهر سفر کند!

۱۸:۱۰ - تبریز: تراکتور در حالی به مصاف نساجی خواهد رفت که در دوره کرونا تنها دو بازی دوستانه انجام داد؛ یک مسابقه را در مقابل علم و ادب با پیروزی پشت سر گذاشت و در بازی دوم ۳-۱ به ود باخت.

۱۸:۰۵ - بازی امشب تیم های پیکان و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر نوزدهم را می توانید از ساعت ۲۱ با گزارش جواد خیابانی از شبکه سوم سیما تماشا کنید. خوش بگذره!

۱۸:۰۳ -علی کریمی: همانطور که می‌دانید بازی‌ها بعد از حدود ۴ ماه تعطیلی به خاطر ویروس کرونا پیگیری می‌شود و به نوعی انگار لیگ تازه شروع شده و به همین دلیل نباید فقط شناخت قبلی از حریفان را ملاک و معیار قرار داد. در حال حاضر ۹ بازی تا پایان فصل باقی مانده و جدول هم تغییرات زیادی خواهد داشت. این درست که پرسپولیس روی کاغذ و به دلیل فاصله ۱۰ امتیازی‌اش با تیم دوم شانس اول قهرمانی است اما به نظرم آنقدر با تجربه هستند که خودشان را از الان قهرمان ندانند.

۱۷:۵۹ - اصفهان: امیر قلعه نویی در نشست خبری خود که به صورت آنلاین برگزار شد درباره وضعیت تیمش عنوان کرد: به هر حال کل دنیا و کل ایران و فوتبال ایران درگیر این مسائل بود و نشستند با پروتکل هایی که تدوین کردند یک سری تمرینات را در چند مرحله آغاز کردند و ما هم بر همان اساس تمرینات را آغاز کردیم. چند مشکل داشتیم؛ یکی دو بازیکن ما کرونا گرفتند هنوز هم در تمرینات ما نیستند، یکی دو بازیکن مثل کی‌روش استنلی دیر اضافه شدند و یکی دو مصدوم هم داریم که از نظر روحی در شرایط خوبی نیستند.

۱۷:۵۷ - تهران: به گواه کادر فنی پرسپولیس این تیم هم از نظر بدنی و هم از نظر روانی شرایط بسیار خوبی دارد و کاملاً آماده بازی است. محمد نادری و امیر روستایی هم به این باز رسیده‌اند و با وجود محرومیت مهدی ترابی، ستاره نیم‌فصل اول تیم، یحیی جایگزین‌های باانگیزه و خوبی برای شماره ۹ تیمش دارد. بشار رسن هم که دیرتر از بقیه به تیم اضافه شده شرایط خوبی دارد و با وجود اینکه بیش از یک هفته است به تمرینات تیمی اضافه شده تمرینات اختصاصی‌اش را هم با مربی بدنساز تیم دنبال کرده و قطعاً روی نیمکت خواهد نشست و حتی شاید در یک‌سوم پایانی مسابقه به میدان برود. البته شاید یک نگرانی هم درباره سیدجلال حسینی، کاپیتان پرافتخار پرسپولیس وجود داشته باشد چراکه او در هیچ‌کدام از بازی‌های تدارکاتی تیمش به میدان نرفت اما مربیان تیم می‌گویند او فوق‌العاده آماده است و نیازی نبوده که در بازی‌های تدارکاتی به بدنش فشار بیاورد.

۱۷:۵۰ -پس از آنکه فرهاد مجیدی با پستی اینستاگرامی و با دادن کدهایی به جواد نکونام حمله کرد، بهنام ابوالقاسم پور و مهرداد میناوند دو بازیکن سابق پرسپولیس  در استوری اینستاگرام خود پست ساخته شده ای با تصویر  جرارد پیکه درباره تساوی روزگذشته بارسلونا را منتشر کردند تا اینگونه به فرهاد مجیدی کنایه بزنند. در این پست طنز به ویلای لاسپالماس، کار در معدن سنگ و عضویت رایگان در مدرسه فوتبال سلتا اشاره شده تا به نوعی همان کدهای مجیدی را به باد انتقاد بگیرند.

۱۷:۴۷ - تبریز: محمد عباس‌زاده، مهرداد کفشگری، احسان قهاری، حامد بحیرایی و حسین کیانی پنج غایب نساجی در دوئل امشب خواهند بود و با نگاهی به لیست بازیکنان نساجی، احتمالا ارنج فکری برای دوئل امشب با آقا ساکت، به این شرح است: علیرضا حقیقی، مجتبی بیژن، حامد شیری، حسین ماهینی، مجتبی ممشلی، محمد عرفان معصومی، سید محمد میری، نوید عاشوری، رضا دهقانی، علی شجاعی و رحمان جعفری.

۱۷:۴۰ - تهران: مغانلو ستاره خط حمله تیم فوتبال پیکان تا حالا ۱۰ گل به ثمر رسانده و حالا مقابل تیمی قرار می‌گیرد که مهم ترین خواهان در نیم فصل بود: پرسپولیس. آیا موفق به گلزنی خواهد شد؟

۱۷:۳۳ - تبریز: آقا ساکت به خوبی می‌داند اگر برای فصل آینده می‌خواهد تراکتور را آسیایی کند، باید از همین امشب امتیازات را کامل جمع آوری کند؛ حامی نخست لغو لیگ حالا راضی شده که به میدان برود و باید به مصاف تیمی برود که همانند خودش، معترض برگزاری مسابقات بود. الهامی برای چینش ارنج تیمش یک لشکر مصدوم و محروم و غایب دارد که باعث شده تا او با دردسری بزرگی برای چینش ترکیب مواجه شود. نبودن مهره های کلیدی چون مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، عکاشه حمزاوی و چندین مصدوم که هنوز شرایط‌شان برای بازی امشب مشخص نیست. با این تفاسیر برای چینش ارنج کار آقا ساکت خیلی خیلی سخت است اما او انتظار می‌رود با بازیکنانی که در اختیار دارد چنین ترکیبی را برابر نساجی به میدان بفرستد: محمدرشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، رضا اسدی، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری، اکبر ایمانی، ویلیان میمبلا، مهدی تیکدری، احسان حاج‌صفی، رضا شکاری و ساسان انصاری.

۱۷:۲۵ - تهران: در حالی که خبر شبکه سوم سیما به اشتباه محل بازی پرسپولیس و پیکان را ورزشگاه  آزادی اعلام کرد اما این بازی در استادیوم شهر قدس واقع در قلعه حسن خان تهران و البته بدون تماشاگر به انجام خواهد رسید.

۱۷:۲۰ -  اصفهان: مجید جلالی مربی تیم گل گهر، امروز به جای حاضر شدن در نشست مطبوعاتی در خودرویی که به سمت محل نشست می‌رفت، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و سپس از آنجا به هتل محل اقامت خود رفت. کنفرانس مطبوعاتی امیر قلعه نویی نیز از دقایقی بعد برگزار می‌شود.


۱۷:۱۵ - گل با تیتر «آغاز پوکر؟» به استقبال بازی پرسپولیس و پیکان رفته اما از نقل قول حاجیلو هم نمی‌توان گذشت: در بازداشتگاه نیم قرن زندگی اصغر باتعصب در استقلال جلوی چشمانم آمد!

۱۷:۱۳ - امشب در مشهد و ورزشگاه امام رضا، بازگشت دوباره لوکا به فوتبال ایران رقم می‌خورد؛ او امشب کار دشواری برابر تیم مدعی شهر خودرو دارد و باید در گام نخست، محکم از حریف مشهدی‌اش بگذرد تا ذوب آهن را از ترس حضور در جمع فانوس به دستان لیگ نجات دهد. اما دست بوناچیچ برای ارنج تیمش چندان باز نیست چرا که دارکو بیدوف به اصفهان هنوز بازنگشته و مهدی مهدی پور و مسعود ابراهیم زاده هم مصدومان سبز پوشان هستند. با این حال، احتمالا سیمای ذوب آهن بوناچیچ این‌چنین خواهد بود: مهدی خلیل، محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده، مهران درخشان مهر، فرشاد محمدی مهر، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر، محمدرضا عباسی، ایوان مارکوویچ.

۱۷:۱۲ - تهران: در نشست خبری امروز ابراهیم صادقی سرمربی سایپا نیز ماجرا داوری مسابقه با فولاد مطرح شد. یکی از خبرنگاران از صادقی پرسید که آیا نگران نیست مسائل مربوط به داوری استقلال و فولاد به دیدار آبی ها با سایپا کشیده شود که اینگونه پاسخ داد: «در مورد داوران می‌گویم که قشر مظلوم جامعه هستند. در نیم فصل اول تیم ما ضرر زیادی از اشتباهات داوری کرد. برای پیام حیدری آرزوی سلامتی دارم و می‌دانم قضاوت خوبی می‌کند.نگرانی از داوری ندارم. »

۱۷:۱۱ - تهران: ترکیب احتمالی پیکان در مقابل پرسپولیس:  وحید شیخ ویسی، محمد ستاری، حجت حق وردی، دانیال ماهینی، علی حمودی، امیرحسین کریمی، حسین پورامینی، سعید واسعی، فراز  امامعلی، شهریار مغانلو و ابراهیم صالحی

۱۷:۱۰ -تهران: بازی نیم فصل اول پرسپولیس و پیکان تقابل گابریل کالدرون و حسین فرکی بود اما حالا این دو جای خود را به مربیان جدید داده اند؛ آیا یحیی مثل کالدرون از پس پیکانی ها بر می‌آید؟

۱۷:۰۹ - مشهد:  عنابی‌پوشان مشهدی با کوله باری از محرومین و مصدومین امشب پا به میدان مسابقه خواهند گذاشت؛ کار سرآسیایی برای ارنج تیم شهر خودرو در دیداری که او دو مدافع اصلی‌اش را ندارد بسیار سخت است اما احتمالا آن‌ها امشب با این ترکیب و سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان می‌روند: سید مهدی رحمتی، امید منصوری، حسین مرادمند، محمد آقاجانپور، محمدعلی فرامرزی، میلاد سرلک، اکبر صادقی، محمدرضا خلعتبری، روح الله سیف اللهی، امین قاسمی نژاد و محمد قاضی.

۱۷:۰۵ - مازندران: آقاساکت کار بسیار سختی در ادامه لیگ برتر خواهد داشت؛ ماه عسل او خیلی زود به پایان می‌رسد و بازی با مدعیان در پیش هستند و البته الهامی نیز انگیزه زیادی برای شکست استقلال، سپاهان و شهرخودرو دارد!

۱۷:۰۲ - در حالی‌که ساعتی به شروع رسمی دوباره مسابقات لیگ نوزدهم باقی نمانده است، خبرهای کرونایی مسابقات را تحت الشعاع قرار داد. موضوع مثبت اعلام شدن تست چهار بازیکن اصلی تیم ملوان، آن‌هم بعد از این‌که شب گذشته مشخص شد یکی از بازیکنان کلیدی سایپا دچار کرونا شده است. باشگاه ماشین سازی هم مدعی شده سه نفر از اعضای این تیم مشکوک به کرونا هستند؛ با این وجود اما تمام تیم ها در حال رعایت پروتکل ها هستند.

۱۷:۰۱ - تهران: قرار است فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال بعد از بازی فردای این تیم مقابل سایپا به کمیته انضباطی برود تا در خصوص حواشی بازی با فولاد توضیحاتی بدهد.
۱۷:۰۰ - تهران: ترکیب احتمالی پرسپولیس در مقابل پیکان: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، محمد نادری، مهدی شیری، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، علی علیپور، امید عالیشاه، وحید امیری، سیامک نعمتی

۱۶:۵۹ - مازندران:‌ لیگ با دیدار مهم ترین مخالفان برگزاری مسابقات آغاز خواهد شد؛ تراکتور و نساجی که چند بار نامه انصرافی و مصاحبه انجام دادند اما در نهایت امشب باید به مصاف هم بروند.

۱۶:۵۸ - تهران: دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چند روز قبل و به منظور زیر نظر گرفتن رقابت‌های لیگ از کرواسی به ایران آمد و حالا بازی پیکان و پرسپولیس را از نزدیک مشاهده می‌کند.

۱۶:۵۷ -  تمام بازیکنان شاغل در لیگ قطر که در یک هتل بزرگ جمع شده اند و برای شروع لیگ آماده می‌شوند، امروز یک تست کرونای دیگر را هم پشت سر گذاشتند.

۱۶:۵۶ - تبریز: بازیکنان ماشین سازی در حالی تبریز را به مقصد اهواز ترک می‌کنند که با ماسک، شیلد و دستکش در فرودگاه حضور دارند و پروتکل ها را رعایت کرده اند.

۱۶:۵۵ - تهران: علیرضا بیرانوند در حالی در درون دروازه پرسپولیس قرار می‌گیرد که احتمال حضور یک گلر مجارستانی در تیم آنتورپ آینده او را تحت تاثیر قرار داده است.

۱۶:۵۰ - تبریز: عزیز معبودی که به کرونا مبتلا شده، در گفتگو با خبرنگار تایید این موضوع گفت: من هیچ علایمی نداشتم و الان تمامی بازیکنان ساکن در هتل نگران هستند و تمامی رفت و آمدهای ما به محل تمرین مشترک بوده است و آنها نیز نگران سلامتی خود هستند و جدا از این مسائل اسم من نیز بعنوان مبتلا به ویروس به بیرون درز کرده است و الان خانواده من در شرایط بسیار بدتری نسبت به من قرار دارند و صدمات روحی و روانی وارد شده به خانواده من سنگین تر از صدمات کرونا به من بوده است و این موضوعی است که هرگز قابل جبران نیست و این ترس تا مدت ها خانواده من را رها نخواهد کرد.

۱۶:۴۵ - تهران: علیپور  از گل‌محمدی درخواست کرده تا او را پنالتی زن کند اما اخبار واصله از این حکایت دارد که امشب عالیشاه پنالتی زن اول پرسپولیس است.

۱۶:۴۰ -بوشهر: شاهین امروز بدون سرمربی به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود؛ مسیگر در این باره گفته: «هیچگونه فسخ قرارداد و یا قطع همکاری با آقای میشو صورت نگرفته و ایشان مدام با کادر فنی تیم در ارتباط می باشد و دستورات فنی را انتقال می دهد».

۱۶:۳۵ - امروز از تلویزیون اینترنتی آنتن میتوانید مسابقات لیگ برتر را تماشا کنید.

۱۶:۳۰ - تهران: امینی دروازه بان پیکان در تمرین روز گذشته مصدوم شده و احتمالا شیخ ویسی در درون دروازه قرار خواهد گرفت. او در بازی دو فصل پیش اشتباهات عجیبی مقابل پرسپولیس داشت و حالا باید جبران کند.

منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس