پوتین نمایه

با وجود مشارکت 70درصدی مردم روسیه در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی، رئیس‌جمهور این کشور می‌تواند به شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری امیدوار باشد.

به گزارش مشرق، میزان مشارکت مردم روسیه در همه‌پرسی آنلاین اصلاحات قانونی اساسی این کشور در ۴۸ ساعت گذشته به ۷۰ درصد رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، حدود یک میلیون نفر در مسکو و نزدیک ۱۴۰ هزار نفر نیز در شهر «نیژنی نووگورود» این کشور برای مشارکت در این همه‌پرسی ثبت‌نام کرده‌اند.

این خبرگزاری روسی به نقل از ادارات مرکزی نظارت بر رأی‌گیری در روسیه گزارش داد که بیش از 823 هزار و 600 نفر تاکنون در این همه‌پرسی شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این همه‌پرسی آنلاین، صبح روز پنج‌شنبه، بیست و پنجم ژوئن، آغاز شده و تا سی‌ام این ماه ادامه خواهد داشت. نتیجه این همه‌پرسی می‌تواند به ماندن «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در قدرت برای شانزده سال دیگر کمک کند.

پوتین، اول تیرماه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون دولتی «راشا-۱» گفته بود در صورتی که اصلاحیه قانون اساسی ۲۰۲۰ روسیه به تصویب برسد، وی ممکن است بار دیگر برای دور جدید ریاست‌جمهوری شرکت کند. 

وی در این مصاحبه گفت: «... غیرمحتمل نمی‌دانم در صورتی که این موضوع در قانون اساسی به وجود آید در انتخابات شرکت کنم. خواهیم دید».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین به مقامات کشور خود در مورد جست‌وجو کردن جانشینی برای وی هشدار داد و گفت آنها بهتر است بر کار خود تمرکز کنند. 

ولادیمیر پوتین، امسال پیش‌نویس اصلاح قانون اساسی کشور روسیه که براساس آن وی اجازه می‌یابد تا بار دیگر در انتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت کند را امضا کرده است.

این پیش‌نویس به دادگاه قانون اساسی روسیه ارسال خواهد شد و درصورت پذیرش، به رفراندم گذاشته و با رأی بیش از پنجاه درصد مردم روسیه اجرایی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس