عراق

ظاهرا ابعاد عملیات بازداشت برخی اعضای حشدالشعبی فراتر از یک یا چند مورد راکت پراکنی به محل حضور نظامیان امریکایی است.

سرویس جهان مشرق _ به گزارش پایگاه خبری میدل ایست نیوز و به نقل از منابع مختلف رسانه‌ای عراق عملیات بامداد روز جمعه نیروهای امنیتی عراق در حمله به مقر نیروهای کتائب حزب الله از زیرمجموعه‌های سازمان بسیج مردمی عراق با حواشی و پشت پرده‌های بسیار زیادی همراه بوده است.

طبق بیانیه رسمی ارتش عراق ، علت بازداشت این افراد اتهام دست داشتن در حملات راکتی به ساختمان‌های و برخی پایگاه‌های نظامی ارتش عراق ( که نیروهای امریکایی در آن مستقر هستند) بوده است، اما ظاهرا ابعاد این عملیات فراتر از یک یا چند مورد راکت پراکنی به محل حضور نظامیان امریکایی است.

بر طبق ادعای سایت "العالم جدید" عراق، بسیاری از فرماندهان و کادر رده بالای گروه‌های مقاومت عراقی از حدود ۱۰ روز پیش از این حادثه اخبار و سیگنال‌هایی مبنی بر احتمال حملات گسترده ارتش امریکا به مواضع این گروه‌ها و یا موج دستگیری رهبران بسیج مردمی عراق دریافت می‌کنند و بنا بر مسائل حفاظتی و احتیاط لازم اقدام به جا به جایی محل سکونت و دفاتر رسمی خود به مکان‌های ثانویه می‌کنند.

مصطفی الکاظمی در مقر نیروهای یگان ضد تروریسم عراق

همچنین این منبع مدعی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از یک هفته قبل به نیروهای امنیتی عراقی دستور آماده باش برای مقابله با حملات گروه‌های ناشناس به اماکن دولتی و نظامی عراق را صادر میکند.

همچنین برهم صالح رییس‌جمهور عراق نیز بر طبق ادعای منابع متعدد قبل از اجرای عملیات، اقدام به جا به جایی محل سکونت خود از مجموعه "کاخ سندباد" که در فاصله نزدیکی از مقر مورد حمله قرار گرفته گروه کتائب حزب الله واقع شده است به منطقه قصر الایام در نزدیکی منطقه سبز بغداد میکند.

اما انتشار سندی رسمی و نسبتا معتبر در منابع مختلف عراقی که در آن به وضوح دستورات رسمی نخست وزیر عراق در خصوص این عملیات را نشان می‌دهد قابل توجه است.

در این نامه که مربوط به سازمان اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق بوده و به امضای سرلشکر عبدالمیر کامل عبدالله رسیده است به تماس تلفنی مصطفی الکظمی نخست وزیر عراق و دستور رسمی وی برای اجرای عملیات دستگیری نیروهای مردمی عراق در ساعت ۱۷:۰۰ روز ۲۵ ژوئن و دستور ثانویه وی برای تشکیل کمیته ویژه بازجویی از این افراد در ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد اشاره میکند.

این منبع همچنین مدعی است پس از واکنش شدید نیروهای بسیج مردمی عراق به این اقدام و حضور پر تعداد خودروهای متعلق به آنها در اطراف منطقه سبز بغداد که در ادامه با آزادی کلیه افراد بازداشت شده همراه بود ، نخست وزیر عراق، فرمانده گارد ریاستی در منطقه خضراء، به نام سرتیپ شهاب را به علت خودداری از بستن راه ورود این نیروها به منطقه خضراء از مقام خود برکنار کرده و جانشین وی نیز تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    همون موقع که برخی بزرگان عراق و حشدالشعبی گفتن الکاظمی مظنون اصلی در قضیه ترور شهید سلیمانی است باید تکلیفش رو یکسره میکردن ، این تازه شروع فتنه الکاظمی است و صرفاً برای سنجیدن حساسیت و قدرت مقابله طرف مقابل بوده است
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      46 4
      گفتم 100 دام 2 متولد شده مشرق سانسور کرد.
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      1 8
      کاظمی دستور داده چرا میگید امریکا حمله کرده
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      1 10
      العظمی نخست وزیر یک کشور مستقله
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      13 3
      فرصتی بهش دادن تا چهره کریه خودش را به عوام الناس عراق بشناسونه!!!
    • آریا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      2 0
      مقتدی صدر کجاست،چرا اسمش دررسانه ها نیست! نظری نداده؟
  • علی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    بهوش باشید واقعاکاظمی همانی است که در به شهادت رساندن شهید فرماندهان مقاومت با امریکائیها همکاری داشته است
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      38 16
      چهره‌ی کاظمی و چلبی یهودی میزنه. بنظرم کشور عراق رهبر درست و درمانی ندارد و نظام ضعیف و نفوذپذیری داره.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    76 7
    همین نامرد سردار ما رو لو داد..خدا لعنتت کنه
  • بی بی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    85 25
    اگر نخست وزیر عراق این دستور را داده با شد خا ءن است وبا ید اعدام شود.
    • GB ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      عراق به تو چه ربطی داره؟ کشور خوشونه میخواد حشد الشعبی دستگیر کنه. این وسط تو چکاره ای؟
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      71 20
      تویی که میگی عراق به ما تو چه. سوال اینه به توچه دخالت میکنی بی شرف پابوس ملکه تو برو سعودی اینتر نشنال و صدای شیطان رو ببین وطن فروش
    • ایرانی DE ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      50 16
      شما ها کر، کور و نادان هستید و نمیفهمید و نخواهید فهمید. این توضیح رو برای دوستانی میدم که از مواضع پر فتنه شما به تردید میافتن. عراق از اون روزی به ما مربوطه که به آمریکا مربوط شد. همسایه آمریکا که نیست. همسایه ماست.
    • احمد IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      9 1
      خطاب به 18:38، واقعاً نفهمی یا داری اداشو درمیاری؟!!!! عراق همسایه ماست، قطعاً تحولاتش به ما مربوطه، امریکا از اون سر دنیا آمده داره در عراق دخالت می کنهو اقداماتی علیه ایران انجام می ده، سردار سلیمانی را در عراق ترور کردند، بعد تو در اوج بلاهت می گی، عراق به ما چه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا شفات بده.
    • CA ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      1 2
      البته عرض شود که عراق از خیلی خیلی قبل از قتل عام و به خاک و خون کشیدن تقریبا تمامی ساکنان امریکا هم به ما مربوط بوده و برادران و عمو زاده های ما در عراق برای اینکه به سرنوشت مردم آمریکا به دست اربابان 18:37 دچار نشن به کمک ما نیاز دارن. مثل هزاران سال در طول تاریخ که با هم و برای دفاع از یک فرهنگ و خانواده با هم به جنگ میرفتیم و برای شهرهامون کشته دادیم. ضعف و یا وابستگی حاکمان با سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن تازه به دوران رسیده های غربی مسبب جدایی شده که دیری نخواهد پایید.
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      2 3
      در پاسخ به 18:38 تو راست میگی ولی پاسخ این سوال را بده ما به اوضاع و احوال کشور همسایه خودمون که امنیت آنها به نوعی امنیت ما هم تلقی میشود کاری نداشته باشیم ولی آمریکا این پلید کثیف تر از سگ از اون طرف دنیا بیاد و درامورات دولت عراق که هیچ گونه ربطی به آنها ندارد برنامه بنویسد و....؟؟؟ حالا دیدی یه جاهایی بوی سوختن شدید میاد.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    76 6
    شکی نیست الکاظمی دستوربگیر آمریکاست
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    31 6
    وقتی میگم حاکمیت عراق بر عراق بی معناست و حاکمیت آمریکا بر عراق درسته یعنی همین. مقتدی کجایی؟!!!
  • ناخدا IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    31 4
    اگه یادتون باشه زمانی که شماخبر انتخاب کاظمی به نخست وزیری عراق منتشرکردین من کامنت گذاشتم که این مهره ی آمریکاست ودرآینده ی نه چندان دورگندش درمیاد.ولی فکرش ونمیکردم به این زودی چهره ی واقعی خودشونشون بده.ضمن اینکه ماازخون به ناحق ریخته حاج قاسم سلیمانی نخواهیم گذشت.زمانی که همین کاظمی استخبارات عراق رابرعهده داشت
    • عقده ای نباش IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      19 22
      اره یادمونه.از بس که تو شخص مهمی هستی بین هزاران نفر که اینجا کامنت میزارن تورو یادمونه.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    21 9
    الکاظمی یک جای کارش لنگ میزنه. از چهره اش سکوتی عجیب میبینم که ترسناک است.
  • عبدالله IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    13 6
    باید مردم عراق هوشیار باشند که سادگی و بی خیالی نسبت به قضایای در حال وقوع میتواند زمینه ساز بازگشت دوران صدام باشد و افرادی بر آنان حکومت کند که دست شان در دست آمریکاست واگر این فرصت از دست برود بدست آوردن دوباره آن دهها برابر مشکل تر از زمان صدام وحکومت او خواهد بود چون این بار شیاطین هوشیار شده اند و این فرصت را به مردم عراق نخواهد داد.
    • Hamid Mohammadi FR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 4
      ولله تا اونجایی که معلومه و من که چند سالی در عراق ساکن بودم اکثر قریب به اتفاق ملت عراق چه شیعه ها چه سنی ها و چه کردها همگی افسوس دوره صدام رو میخوردند و حتی بعد از اسم صدام جمله رحمت الله علیه میگفتند
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    12 32
    فکر کردید دوره ی صفویه و عثمانیه ؟! عراق دولت دارد .
    • استاد الکترونیک IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      21 5
      نظرت راجع به دخالت امریکا در عراق هم همینه؟
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      14 4
      عراق دولت که نه پابوس خانه آمریکا و شغال خانه سعودیم داره
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      17 8
      هنوز امثال تونتونستن بفهمن که تحولات همسایه بزودی درکشورهای همسایه تاثیرات فراوان خاهد گذاشت .واقعا یاخائنید یانفهم.اگه تسلط شیطانبزرگ برعراق کامل بشه .عراق تجزیه ویقینا کردها وسنیها داعش دوبله برعلیه ایران ایجاد خاهند کرد.وووووووووووووووووو.ببخشید یسن خوندم.هواسم نبود
    • آجرلو IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      15 5
      قبل از این که عراق دولت داشته باشد، مردم دارد؛ این حق مردم است که دست دولت خائنشان را قطع کنند و جلوی مصادره انقلابشان که به بهای خون شهدای بسیار به دست آمده حفظ کنند.
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      15 2
      این عراقی که داری ازش حرف میزنی سابقه ی حمله به مارو داره،بعثی و داعشی توش زندگی میکنن،میزبان پایگاه های نظامی امریکاست که کشور مارو نشونه گرفتن محل شهادت مهمان رسمیشون یعنی سردار سلیمانی هست. بازم بگم؟
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      10 2
      19:15 یه سوال: تروریست های امریکایی جرات اینو دارن در اسمان ایران پرواز کنن و نیروهای نظامی و مردم کشورمونو بمباران کنن؟ عراق دولت و رهبر ندارد.
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      4 0
      نداره! فعلا که ابدارچی های پمپئو دارند به نوکرشان تو عراق دستور می دهند.
  • بیسیمچی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    23 5
    افزایش تنش ها در کشورهای محور مقاومت در دستور کار است. ان شاالله مسئولین به هوش هستن که گرانی های افسار گسیخته در ایران نیز در حال انباشت انرژی مخرب بالا در سطوح اجتماعی است. از علت این گرانی های یا بواسطه تحریم ها و یا به واسطه اعمال فشار نفوذی ها که بگذریم، در می یابیم که دشمن پلن اغتشاشات را برای ما طراحی کرده است.
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    14 6
    بابا یارو تابلو مامور CiA خشک کنید ریشه را قبل از دیر شدن
    • امان الله IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      1 1
      چشم همین الان جناب تیمسار ازقفندی
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    8 5
    مقاومت باید چشم فتنه را در بیاورد و استخوان را لای زخم نگه ندارد. یکی زدند دوتا بزنید تا بفهمند معادله توازن چگونه است. در امان خدا باشید.
  • علیرضا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    6 5
    باسلام،باتوجه به واقعیات انکارناپذیردرخصوص توطئه وخیانت الکاظمی فردباصطلاح نخست وزیرعراق وتعدادی ازمقامات عراقی باهمراهی وهمکاری نیروهای تروریسم امریکایی درحق مردم عراق یاهمان حشدالشعبی که باچه سختیهاومشقتهای جانفرسایی که حقیقتاًدرقالب کلام نمیگنجد،توانستندنیروهای وحشی،شیطان صفت وآدمخوارداعشی ،تکفیری ووهابی راازخاک عراق خارج وبیرون راندند،بسیارلازم وضروریست که تمامی مخاطبین باهشتک(#الکاظمی خائن یاعناوینی اینچنینی برای مقابله بامهره های امریکایی ورسوانمودنشان ومهمتربرای روشنگری جوامع مسلمان وملتهای منطقه ،بسیارهوشیار،آماده ومجاهدباللّه باشیم انشاءالله،باتشکر
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    7 5
    الکاظمی ظاهرا در محاسبات خود دچار اشتباه شده و نمی‌داند که این احزاب و ارتش عراق در کنار هم با داعش مبارزه کرده و دیدگاه های مشترکی و صرفا یک پست و مقام که در اختیار ایشان قرار گرفته نمی‌تواند این دو را از هم جدا کند و بیشتر از این پیش برود جز دستبندی بر دستان خودش چیزی عایدش نخواهد شد برخی منابع قبل از انتخاب ایشان وی را عامل نفوذ آمریکا می‌دانستند اما بنا بر منابعی که راستی گفتارشان هم اثبات شده او از بازماندگان حزب بعث است که ارتباط پنهانی هم با داعش و هم با آمریکا و اسرائیل دارد حضور سرکرده موساد نیز با هماهنگی وی بوده واضح است که این برنامه دستگیری هم با هماهنگی مثلث الکاظمی موساد و آمریکا صورت گرفته بسیج مردمی و ارتش عراق می‌بایست بلادرنگ اقدام شایسته ای در این خصوص انجام دهند در غیر اینصورت یارگیری این عوامل نفوذ به زیان کل منطقه و ظهور مجدد داعش بشکل بسیار خطرناک و مدرن‌تر قطعی است
  • UA ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    7 7
    اینها گناهشان بیشتر از آمریکائی ها هست . تعارف بسه . آینده روشن خواهد ساخت که سر در آخور صهیونیزم داشته اند و روزی میخوردند .
  • مختار US ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    9 6
    عراقی از قدیم نامرد و ناجوانمرد توش خیلی زیاد بوده روزی که نشستن با امریکای قاتل فرزندان عراق مذاکره کردند همان روز به خون شهداء عراق و خون فرزند رشید عراق المهدی المهندس خیانت کردن!
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    9 8
    الکاظمی بنی صدر عراق است..مردم باید به هوش باشند .
  • سورنا IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    4 9
    خیلی جدی نگیرید این کارها رو برای تحریک ایران انجام میدن که بتونن تحریم تسلیحاتی رو تمدید کنن .اما ایران باهوش تر از این حرفاس اتو دستشون نمیده .الکاظمی هم خیلی زود رفتنیه
  • CA ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    7 2
    الکاظمی اومد تست کنه ببینه حسد الشعبی چقدر قدرت داره و البته مردم عراق و منطقه هم دنبال است الکاظمی بودند تا مسائلی که در موردش هست ثابت بشه که ثابت شد! اگر الکاظمی فکر می‌کنه با یک پست نخست وزیری می‌تونه علیه منافع مردم عراق و ما منطقه عمل کنه و با آمریکایی ها مشکلات منطقه رو زیاد بکنه بسیار بسیار اشتباه محاسباتی انجام داده. ارتباط ایشون با حزب بعث و و داعش کاملا محرز شده و مشخص هست که حتی ارتش عراق این شخص را تحمل نخواهد کرد بخصوص اینکه در ترور ابومهندس و سردار دلها با این عمل خود نشان داد نقش مستقیم داشته چون رئیس استخبارات بوده و برای همین احزاب عراق بزودی وی را از قدرت خلع خواهند کرد.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    6 4
    مردم عراق الکاظمی را بزودی عوض میکنند . متوجه خیانت آن شده اند . سران حشد مراقب باشند . اگر در این مورد غفلت کنند و زود دست بکار نشوند.شبی تمام بزرگان حشد بوسیله خود فروختگان نوکران بزرگ وکوچک امریکا در ارتش و استخبارات و پلیس و سربازان آمریکا بازداشت میشوند .ورسانه ها در اختیار خودشان هست نمگویند ما بازداشت کردیم . سر تمام آنها را زیر آب میکنند .لعنت خدا بر آمریکا و اسرائیل و سعودی
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    13 2
    مرگ بر وطن فروش های آلبانی و جاسوس های سایبری اسراییلی
  • حمید IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    7 3
    مردم عراق خودشون باید اراده کنند و آمریکا رو از کشورشون بیرون کنند ولی ظاهرا هنوز اراده کافی برای انجام اینکار رو ندارند‌.‌..
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    18 3
    لعنت خدا به آمریکا و اسرائیل و افرادی که خیانت کردن و باعث به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی و یار همسنگرش المهدی المهندس شدن مگر میشود رئیس استخبارات باشی ودر جریان ترور نباشی .
    • محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      4 0
      کشوری که اختیاری دراسمان کشورش ندارد.اختیاری درمیهن خودندارد.تابع دستورات شیطان بزرگ است .نخست وزیرآن دست نشانده شیطان بزرگ است آن کشوررهبری مثل کشورمانداردبانداشتن رهبروباوجودخائنانی مثل نخست وزیرخون شهداحدررفته وخواهدرفت مردم عراق بایدهوشیارباشیددست درازی شیطان راازوطن خودقطع کنیدوانقلابی دوباره کنید.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 1
    دستور آمریکا به نخست وزیر ابتدا نیروهای حشت را هدف قرار بده بعد مجلس را منحل کن با پوشش انتخابات زود هنگام در مرحله بعد نجف و کربلا محاصره کن مرزهای ایران و سوریه بسته اعلام کن
  • ..... IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    2 2
    یادش رفت از ایران اجازه بگیره شما ببخشید
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    سلام شما چرا به عراق چسبیتیت
    • Zarei IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      3 1
      توکوچولوی کی هستی که خطر بالقوه مثلث شوم آمریکاوموساد ووهابیهای تروریست رودرک نمیکنی،اگر آمریکاوموسادووهابیها توسط الکاظمی موفق به تغئیر نظام دلخواهشون درعراق بشن ،ماباید داعشیهای جدید وخونخوارتر رو جلوی خونه شما بکشیم ،راستی خونتون کجاست؟فکرنکنم تیرانا نشین باشی!!!
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 0
    مشگل عراق اینکه رهبر واحد نداره اگرداشت نخست وزیربه این شکل نداشت به نیروی که قانونی است به دستور آمریکاه حمل کنه مراجع که داره ماشاالله همیشه ساکت هستن سالی یک پیامی یا موضعی میگرن تمام اگر جدی بودن در حدی پیام کوچک به امریکاه می گفتن به شما مربوط نیست دخالت کن ولی ما باید قدر رهبرمان‌ رو بدانم به آن افتخار کنم ۵
  • احمد IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 0
    سر مار راقبل ازاینکه دو سر شود بزنید
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    4 0
    الکاظمی دستش به خون سردار عزیزمان آلوده است و باید قصاص شود
  • وحدتی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 0
    بنی صدر عراقی
  • DE ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    الان سوخو ٢٥ هايي كه به عراق هديه كردين تكليفش چي ميشه؟
  • جد IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    2 0
    باید فهمید قاتل سردار سلیملنی وابومهندس همین نخس وزیر است که قبلا مسئول اطلاعات بوده این اقا از صدام بدتر است می خواهد عراق را به دوران صدام بذگرداند
  • علی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    خود رای بودن نخست وزیر عراق باعث تنش در عراق خواهد شد و برادر کشی .
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    4 0
    برهم صالح و الکاظمی هر دو از آمریکا خط میگیرن
  • علی اکبر SE ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    4 2
    هرکی بد حاج قاسم رو بگه بی ناموسه..من زبونی بهتراز این بلد نیستم با یمشت وطن فروش ..جوردیگه نمیشه حرف زد...هرکی بد رهبرو بخواد بی ناموسه..تمام
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 1
    اگه عراق ب ماربط نداشت چرا موقعی ک داعش داشت مردمش را سرمیبرید امریکایها هیچکاری نمیکردن واین ایران بود ک بداد مردم عراق رسید
  • حیدر IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 0
    یه کالیبر 20 خرجشه این مردک خائن و قاتل سردار
  • JP ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    4 4
    درود بر کاظمی معلومه به فکر پیشرفت کشورشه
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    2 1
    این نخست وزیر جدید آدم رو یاد بعثی ها میندازه...
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    8 1
    عراق ، سرزمین خیانت. از عصر امام علی تا امروز
  • علی خوش روان IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 1
    اگر ظرف یک ماه کاظمی برکنار شد وتکلیفش روشن شد قدرت ایران وحشد شعبی در کل دنیا مشخش خواهد شد . کاظمی خائن است ومعلوم شد که در شهلدت سردار دلاور ما هم دست داشت !!!!!8269
  • ادریس IT ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    3 0
    عزیزان واقعا من گیج شده ام یک نفر به من خواهشا توضیح دهد ممنون میشم مگر الکاظمی را مجلس انتخاب نکرده درسته خوب مجلس هم در دست شیعیان و بخصوص حشدالشعبی است مثل العامری ها صدری ها نوری مالکی وحکیم و ... پس چرا او را انتخاب کردند ؟
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    3 3
    بهترین کار رو کرده
  • علیکرم IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    4 0
    کاظمی ذلخاه امریکآیئها است
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    4 2
    ما اگه عرضه داریم مملکت خودمونو درست کنیم ک ملت از گشنگی دارن نون تو خون میزنن میخورن شما داری غصه عراق رو میخوری ک هشت سال جوونامون کشتار کرد
  • CA ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    2 1
    البته عرض شود که عراق از خیلی خیلی قبل از قتل عام و به خاک و خون کشیدن تقریبا تمامی ساکنان امریکا هم به ما مربوط بوده و برادران و عمو زاده های ما در عراق برای اینکه به سرنوشت مردم آمریکا به دست اربابان 18:37 دچار نشن به کمک ما نیاز دارن. مثل هزاران سال در طول تاریخ که با هم و برای دفاع از یک فرهنگ و خانواده با هم و برای هم به جنگ رفتیم. ضعف و یا وابستگی حاکمان با سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن تازه به دوران رسیده های غربی مسبب جدایی شده که دورانش داره به سر میرسه.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    9 2
    یعنی این عراقی ها از سرنوشت کوفه در دوران حضرت علی (ع) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) درس نگرفته اند. انگار عادت دارن به نیروهای وفادار به کشور خودشان خیانت کنند
  • ایرانی مسلمان IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 0
    بااین خیانتی که الکاظمی به حشد کرده عامل شهادت سردارسلیمانی هم همین الکاظمی بایدباشد حشدالشعبی باید دست الکاظمی راازنخست وزیری عراق کوتاه کند
  • رحمن IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    3 0
    حشد را میخواهند جمع کنند متاسفانه العامری منفعل است.یا حتی رضایت داده .الکاظمی خائن است و آمریکا از او حمایت میکنند .مجلس عراق منفعل شده و بشکل مرموزی عقب نشینی کرده و راحت طلبی تصمیمات آنها را در منافع آمریکا میدانند .این عراق برای ایران خطرناک است این تیپ باعث گستاخی عوامل آمریکا که اصلاح طلبان باشند میشوند .خوئینی هادر همین راستا وارد گود شده و به رهبری میتازد.مقابل خائنین طرفدار غرب نباید فرصت تاخت و تار داد
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 0
    خاک بر سر نخست وزیر بی غیرت که نیروهای مردمی که عراق را نجات دادند به امریکای جنایتکار فروخت حکمش بالای دار است باید بسیج عراق ان را در خیابان اصلی شهر اویزان کنند تا درس عبرت برای خاین باشد
  • NL ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 1
    مگر همان عراق نیست جوانهای مان را کشتار کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس