استقلال - سایپا

تیم استقلال در چارچوب دیدار هفته بیست و دوم در شرایطی به مصاف تیم سایپا می رود که در دور رفت همین مسابقات بهترین نتیجه اش روبروی سایپا را بدست آورده است.

سرویس ورزش مشرق - دوشنبه نهم تیرماه تیم استقلال میزبان یکی از قدیمی ترین رقبای تهرانی اش است. سایپای نارنجی پوش که بارها و بارها با این تیم دیدار داشته در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر در استادیوم آزادی باید دیدار برگشت این فصل را مقابل این تیم همشهری اش برگزار کند. استقلالی ها که با دست خالی از اهواز برگشتند از پنجشنبه هفته گذشته به یاد برد ۰-۴ دور رفت قطعا حالا در اندیشه تکرار آن در خانه خالی از تماشاگرشان هستند!

*سی و پنجمین تقابل!

تیم های استقلال و سایپا تاکنون ۳۴ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که از این تعداد ۱۶ پیروزی سهم آبی های تهرانی و ۶ دیدار سهم بردهای نارنجی پوشان بوده است و هر دو تیم در ۱۲ مسابقه نیز به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

*در انتظار رویش هفتاد و نهمین گل!

این دو تیم توسط بازیکنان خطوط مختلف شان تاکنون ۷۸ بار دروازه یکدیگر را باز کرده اند و اولین گل رد و بدل شده در دیدار هفته بعد هفتاد و نهمین گل این مسابقات را رقم خواهد زد. از این تعداد سهم استقلالی ها ۴۴ گل بوده است. ۱۰ گل بیشتر از سایپایی هایی که فقط ۳۴ بار دروازه استقلال را باز کرده اند.

*بهترین بردهای آبی و نارنجی!

استقلالی ها در طول این ۳۴ دیدار لیگ برتری در سال ۱۳۸۲ توانستند تیم چغر آن فصل سایپا را با نتیجه ۰-۳ شکست بدهند تا بهترین نتیجه کسب شده توسط استقلال تا قبل از بازی رفت فصل جاری برای این تیم رقم خورده باشد اما در بازی دور رفت با هدایت استراماچونی استقلال ۰-۴ سایپا را در هم کوبید تا بهترین بردش در همه این ۱۹ دوره رقم بخورد. غلامی، وریا(پنالتی)، دانشگر و آقایی ۴ گل این تیم را به ثمر رساندند. البته سایپایی ها هم دو بار استقلال را با نتیجه ۱-۳ شکست داده و تاکنون نتوانسته اند نتیجه ای بهتر از برد با اختلاف ۲ گل روبروی استقلال داشته باشند. یکبار در لیگ دوازدهم(که استقلال قهرمان شد) و بار دوم در لیگ پانزدهم.

*مصاف ۷ گله!

اما پرگل ترین رویارویی این دو تیم در لیگ برتر در سال ۱۳۸۴ رقم خورد. فصلی که ۷ بار دروازه هر دو تیم باز شد و در آخر استقلال با نتیجه ۳-۴ برنده زمین را ترک کرد. این دیدار در زمین تیم سایپا برگزار می شد.

*۲ مصاف جنجالی!

دیدارهای این دو تیم همواره کم سروصدا بوده غیر از دو دیدار! اولین بار در فصل سیزدهم بود.

دیداری که قضاوتش را محسن قهرمانی در دست داشت و استقلال با گل دقیقه ۳۱ حسین کاظمی پیش افتاد اما سید جلال حسینی، محسن خلیلی و حمیدرضا رجبی نتیجه را به ۱-۳ تغییر دادند. محسن قهرمانی در آن دیدار برای کنترل اوضاع سیاوش اکبرپور را با کارت قرمز اخراج کرد و به فکری و مومن زاده از استقلال و کاظم برجلو از سایپا کارت زرد نشان داد.

فصل چهاردهم نیز مصاف برگشت این دو تیم به درگیری واقعی تبدیل و در پایان با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید. دیداری که مسعود مرادی قضاوتش را در دست داشت. فرهاد مجیدی سرمربی امروز استقلال به اضافه آرش برهانی و پژمان منتظری از داور آن بازی کارت زرد گرفتند و ابراهیم صادقی سرمربی فعلی سایپا هم با کارت قرمز داور از زمین اخراج شد. همچنین امید شریفی‌نسب، جواد آشتیانی، مجید ایوبی، زنده یاد مجید غلام‌نژاد و میثاق معمارزاده هم کارت زرد گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس