هواپیمای اوکراینی

سازمان تحقیقات ایمنی هوایی فرانسه امروز (جمعه) خبر داد که ایران برای تحلیل اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی حادثه دیده درخواست کمک کرده و کار فنی بر روی این جعبه سیاه از ۲۰ جولای (۳۰ تیرماه) آغاز

به گزارش مشرق، سازمان تحقیقات ایمنی هوایی فرانسه روز جمعه در پیامی در توئیتر اعلام کرد که تهران جعبه سیاه هواپیمای حادثه دیده اوکراینی را ماه آینده به فرانسه ارسال خواهد کرد.

در این پیام توئیتری آمده است که ایران از این سازمان درخواست کمک فنی کرده و آغاز کار فنی از ۲۰ جولای (۳۰ تیر) خواهد بود.

اداره ایمنی حمل و نقل کانادا نیز با اشاره به این پیام توئیتری اعلام کرد که این اداره نیز تیمی از کارشناسان خود را اعزام خواهد کرد تا در این بررسی مشارکت داشته باشند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

شیوع ویروس کرونا و توقف پروازهای بین المللی در خوانش جعبه سیاه و اقدامات دیگر  وقفه ایجاد کرده بود که با برقراری محدود پروازها اقدامات اجرایی در حل و فصل این موضوع از سر گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    34 19
    کشور خون های الوده یقینا قابل اعتماده.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    27 19
    فرانسه هم قابل اطمینان. دلسوز. نماد تمدن و آزادی! خنده داره
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    اگر جعبه سیاه از ایران بیرون بوردف باید فاتحه کشف حقایق آن را خواند. آنها داستانی که خود می خواهند از جعبه سیاه قرائت خواهند کرد که باعث خوشحالی صهیونیست ها شود
  • NZ ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 0
    چه شود! منت هم بسر مبارک آقایون می گذاره!
  • یک جانباز US ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    2 2
    وقتی ایران با صراحت اعلام نموده خطای انسانی باعث سقوط هواپیما بوده است غربی ها چرا اسرار بر بازخوانی جعبه سیاه صدمه دیده در فرانسه را دارند حتما یک بازی برای ما در نظر دارند که کمک اصلاح طلبان هم بی تاثیر نیست
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 3
    راستش دیگه حماقت این بنفش ها از حد گذشته بصورتی که من نمیتونم قبول کنم از روی نادانی این کارها رو انجام میدن. فقط یه خائن ازین کارها میکنه!! منتظر یه پروندهٔ دیگه که بره تو روح و روان مملکت و مردمش باشین، بهتون قول میدم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس