بولتون: ترامپ برای جانسون در درجه دوم اهمیت قرار دارد

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای گفت ترامپ در درجه دوم اهمیت برای نخست وزیر انگلیس قرار دارد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در مصاحبه اخیرش گفته است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در درجه دوم اهمیت برای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار دارد.

او در مصاحبه با شبکه ۴ انگلیس گفت: روابط خوب ترامپ و جانسون برای انگلیس مثبت بوده است، زیرا ترامپ نمی‌تواند بین روابط شخصی‌اش با یک مقام همتای خود و وضعیت واقعی روابط ملی بین دو کشور تمایز قایل شود.

او همچنین اظهار کرد تغییرات عظیمی در روابط ریاست جمهوری آمریکا با نخست وزیری انگلیس پس از جایگزینی بوریس جانسون به جای ترزا می‌ در ژوئیه ۲۰۱۹ رخ داد.

بیشتر بخوانید

بولتون در کتاب جدیدش: عجله مکرون برای امضای یک «توافق جدید» به جای برجام/ پس از ۴۰ سال هنوز از انقلابیگری مقامات ایران کم نشده است + فیلم

بولتون گفت: به عقیده من تصمیم جانسون برای تاثیرگذاری بر برگزیت چیزی بود که ترامپ بابت آن قدردانی کرد. فکر نمی‌کنم او به استراتژی مذاکره دولت می‌ اعتماد داشته باشد.

بولتون از زمانی که جانسون نخست وزیر انگلیس بود او را می‌شناخت و معتقد است او از دونالد ترامپ استفاده کرده است.

بولتون پیشتر در کتاب خود تحت عنوان « اتاقی که در آن اتفاق افتاد» گفته دونالد ترامپ از مخالفان ترزا می (نخست وزیر سابق انگلیس) بوده است، اما تا جایی که توانسته در دوران جانسون به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) کمک کرده است، زیرا از نظر او این خروج به نفع آمریکاست.

بولتون در این کتاب در ادامه درباره روابط آمریکا-انگلیس و توسعه فناوری شبکه ۵ G گفته است که گفت‌وگوی بسیار سختی میان این دو طرف برای اجازه جانسون به شرکت هوآوی برای توسعه فناوری خود برقرار شده است.

پیش از این دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: «کتاب بولتون، که با نقدهای وحشتناکی روبروست، تلفیقی از دروغ‌ها و داستان سرایی ساختگی است. همه این‌ها با قصد تخریب وجهه من انجام شد. بسیاری از اظهارات مضحکی که او به من نسبت می‌دهد هرگز بیان نشده است. او تلاش می‌کند اخراج خود را همانند یک توله سگ بیمار تلافی کند!»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس