مقاومت میوه‌های تابستانه در برابر کاهش قیمت/میوه‌های خارجی در بازار جولان می‌دهند

در حالی که به فصل داغ تابستان رسیده‌ایم و عرضه میوه‌ها بیشتر شده اما میوه‌های تابستانه همچنان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند.

به گزارش مشرق، قیمت میوه در بازار تهران به رغم اینکه فصل عرضه بیشتر میوه است، اما همچنان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند. میوه‌های تابستانه ظاهرا قصد ندارند از قیمت‌های نجومی چند هفته گذشته خود پایین بیایند.

بیشتر بخوانید:

براساس جدیدترین قیمتی که از فروش در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران منتشر شده است، قیمت میوه‌های تابستانه همچنان بالاست. هر کیلو زردآلوی شیراز تا ۲۸ هزار تومان، شلیل شبرنگ تا ۱۷ هزار تومان، گیلاس تکدانه تا ۲۵ هزار تومان، هلو هسته‌جدا تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رود. 

طی روزهای گذشته قیمت هندوانه نیز افزایش دو برابری داشته، به طوری که هر کیلوگرم از این محصول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رود. ملون نیز از این قافله عقب نمانده و هر کیلو تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. 

* جولان میوه‌های خارجی

در میدان میوه مرکزی و تره‌بار هر کارتن آناناس ۳۲۰ هزار تومان به فروش می‌رود. انبه نیز کیلویی ۳۵ هزار تومان است. 

وزارت صمت اخیراً میوه‌های خارجی مانند موز، انبه، آناناس را در گروه کالای ۲۷ قرار داده  به آنها ارز اختصاص نمی‌دهد، بنابراین آنطور که واردکنندگان می‌گویند حدود ۳۰۰ تن محصول آناناس در گمرک رسوب کرده و مجوز صادرات داده نمی‌شود. 

*تفاوت ۱۰ برابری قیمت میوه از مزرعه تا بازار

مسئله مهم در قیمت‌های میوه تفاوت عجیب و غریب آن از مزرعه تا بازار است، در حالی که قیمت محصولات مانند گوجه‌فرنگی و پیاز در منطقه جنوب ۵۰۰ تا یک‌هزار تومان است، اما این محصولات در میدان مرکزی تا ۷ برابر و در بازار تهران تا ۱۰ برابر به فروش می‌رود.

نکته مهم اینکه اینها قیمت‌هایی است که در میدان مرکزی میوه و تره‌بار عرضه می‌شود، در مغازه‌های سطح شهر ۳۰ تا ۱۰۰ درصد به این قیمت‌ها اضافه می‌شود. طبق مصوبه، مغازه‌های سطح شهر مجازند ۳۰ درصد به فاکتوری خریدی که از میدان مرزی میوه‌ تره‌بار دارند اضافه کنند اما آنها رعایت نکرده و تا ۱۰۰ درصد اضافه می‌کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رحمت الله ابراهیم نژاد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    به نظر من باید چند نفر از عمده فروشها وچند نفر از مسولین بی عرضه رو در میدان آزادی به دار بیاویزن بعد همه چی درست میشه وگرنه با مماشات و مسامحه چیزی حل نمیشه
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    7 0
    همین الان چهار قلم میوه خریدم 188هزار تومن چه خبره واقعا
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    خوش به حال دلال هایی که سود می‌کند چون این وضعیت که هیچ وقت درست نمیشه و همیشه هست بدبخت مردم و کشاورز
  • جلال IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    وقتی که دولت هر چقدر زورش می رسه میخواد ملت رو بدوشه،دیگه از یه چند نفر فرصت طلب چه انتظاریه؟
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    خب وقتی فروشنده بیچاره مغازه‌ای از خودش نداره و باید 3 میلیون تومن اجاره مغازه بدهد، دیگر شما چه انتظاری دارید؟ باید هم خرج مغازه رو دربیاره و هم خرج خانواده‌اش رو. بنابراین شما باید بجای این حرفها و گلایه‌های کودکانه، مافیای زمین‌خواری و املاک رو ریشه‌کن کنید
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    دیگه مردم توان خرید هیچی ندارن من زردآلو خریدم کیلویی 45 تومن گیلاس کیلویی 30 تومن من اتو سرويس دارم باید یک روز جون بکنم تا بتونم 4 کیلو میوه بخرم چرا هیچ مرجعی نیست نظارت کند بخدا دیگه له شده ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس