سینما نمایه

یک کارشناس، با تأکید بر تأثیر منفی پول‌های آلوده بر فضای فرهنگ و هنر، خواستار ورود نهادهای نظارتی برای ردیابی منشاء این پول‌ها شد.

به گزارش مشرق، علیرضا ملوندی، کارشناس فرهنگی و فعال رسانه گفت: با توجه به تجربه تلخ یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی که هزینه‌اش از اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شده بود تا پوشش برای گم کردن رد پول و ایجاد اعتبار فرهنگی و هنری برای عوامل فاسد باشد، این موضوع اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: از رهگذر همین بحث نکته دیگری به وجود می‌آید و آن هم اینکه در شبکه نمایش خانگی ما شاهد بسته شدن قراردادهای عجیب و غریب هستیم یعنی پول‌های عجیب و حجیمی وارد این شبکه می‌شود و با این پول‌ها قراردادهای عجیب با عوامل و بخصوص سلبریتی‌ها بسته می‌شود که این پول‌ها کل فضای هنری ما را تحت پوشش قرار می‌دهد. یعنی اینکه ما از همان سریال که منشاء پول آن از فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان بود دیدیم که قراردادهای خیلی درشت و عجیبی بسته شد و یک بازیگر که با آن قرارداد کار کرده نرخ خودش را همان رقم معرفی می‌کند و طبیعتا در سایر پروژه‌ها هم نرخ دستمزد را بالا می‌برد و درغیر این صورت بازی نمی‌کند! از طرفی در کارهایی که اخیرا هم در حال پخش هستند عدد و رقم‌هایی که شنیده می‌شود بسیار عجیب است.

این روزنامه‌نگار تصریح کرد: نهادهای نظارتی در زمینه‌های مختلفی مانند ورزش، سینما و به ویژه شبکه نمایش خانگی که در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری پیدا کرده است باید با دقت به دنبال ردیابی منشاء پول‌ها باشند. یعنی وقتی فردی در یک سریال نمایش خانگی چند میلیارد هزینه می‌کند، باید سؤال شود که این پول از کجا آمده است! اگر مطمئن شدند و منشاء پول سالم بود، مجوز تولید و فعالیت صادر شود. اما اگر دقت لازم صورت نگیرد ممکن است باعث آفات بسیار زیادی شود و هنر را به پول‌های کثیف آلوده کند.

 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس