کد خبر 1087127
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مواد مخدر

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: مواد مخدر تنها مصرف کننده را درگیر نمی‌کند؛ بیش از ۲۰ میلیون از جمعیت کشور را به صورت مستقیم درگیر می‌کند و ناهنجاری‌هایی مانند طلاق و کودک آزاری ناشی از مواد مخدر است

به گزارش مشرق، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست تخصصی با مسؤولان و دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر گفت: در منطقه‌ای واقع شدیم که یکی از تولیدکنندگان مواد مخدر دنیا کنار ماست و با حضور نیروهای غربی در افغانستان، تولید مواد مخدر آن کشور به بیش از ۹ هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید:

کشف ۲۶۶ تُن موادمخدر توسط نیروی انتظامی

وی افزود: در بخش قضایی و انتظامی سه وظیفه مهم «معتادان متجاهر»، «خرده فروشان» و «ضربه به بنیان‌های قاچاقچیان» وجود دارد که خلل در این حوزه‌ها، روند مبارزه مواد مخدر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: بنابر قانون، مدت نگهداری معتادان سه ماه است؛ در حالی که هیچ معتادی در طول این مدت به شرایط عادی و جامعه باز نمی‌گردد؛ لذا این قانون باید به دو سال تغییر یابد.

عمرانی ادامه داد: مواد مخدر تنها فرد مصرف کننده را درگیر نمی‌کند بلکه بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را به صورت مستقیم درگیر می‌کند و ناهنجاری‌هایی مانند طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری و بسیاری موارد دیگر ناشی از مواد مخدر هستند؛ پس اگر مصرف مواد مخدر کنترل شود، مسائل و آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که مجلس جدید اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشد؛ چرا که این آتشی است که اگر فراگیر شود دامن همه را می‌گیرد.

ببینید:

فیلم/ امحاء ۴۰ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

عکس/ امحای مواد مخدر در کرمان

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: قانون باید پویا باشد؛ همانطور که جرایم پویا هستند؛ پس اگر قانون حامی نباشد به منزله بدون سلاح رفتن رزمنده به جنگ با دشمن است.

عمرانی گفت: اگر علاوه بر مسؤولان، مردم و خانواده‌ها در این عرصه، مشارکت نکنند، این مبارزه به لحاظ ساختاری موفق نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 2
    برای چی امحاء صادر کنید اروپا پولش را خرج سیستان و بلوچستان کنید
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 0
    بهتره بگید چند نفر درگیر مواد مخدر نیستند ، این طوری راحت تر می تونید بشمارین ...
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    خجالتم خوب چیزیه
  • ف.م IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    به نظر بنده ۹۰./. جمعیت مشور درگیر موادند. چرا مرزها یکبار قاطعانه بسته نمیشوند!!!!!! من خودم درگیرم و دوست دارم رها بشم ولی مگه میشه؟؟؟؟؟ هرجا میری عده زیادی مشغولند. انگاری خیلیها دوست ندارن این بلای خانمان سوز دست از سر مردم برداره!!!!!!؟؟
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    خدا کافر رو معتاد نکنه..
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    به بركت اين چندين دهه پربركت ، اوضاع خوبه خوبه
  • بی بی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    ترا به خدا دولت این دام اعتیاد را از تمام مردم دور کند چوون یک نفر که معتاد است همه اعضای خا نواده مریض هستند ما هشت سال با دشمنان جنگیدیم. چرا دولت نمی تواند با اعتیاد جوانها بجنگد. چرا انها را زیر پروبال خود نمی گیرد. چراغی که به خانه رواست. به مسجد حرام است.
  • اجمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    در جامعه و خانواده اگر گرما. صمیمیت. پشتیبانی و محبت و حرمت و شادی و رفاه نسبی و اعتماد کم باشه یا نباشه مردم بیشتر عجیب. عصبانی. غمگین. کم توجه. بی خیال. بی رحم. نا امید. دروغ گو. شهوت ران. فریب کار. میشوند و هیچ عقاید و دینی تاثیر نخواهد داشت به اکثریت انها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس