هواپیمای اوکراینی

معاون حقوقی بین‌المللی وزیر امور خارجه بااشاره به روند رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: بعد از مصاحبه‌هایی که اوکراین پشت سر هم انجام داد، تصمیم گرفتیم جعبه سیاه را به فرانسه ارسال کنیم.

به گزارش مشرق، محسن بهاروند، معاون حقوقی بین‌المللی وزیر امور خارجه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی و در پاسخ به اینکه چرا جعبه سیاه به فرانسه ارائه می‌شود، بیان کرد: فرانسه نهاد مستقل سامانه هواپیمایی دارد و یکی از نهادهای مرجع در این‌باره محسوب می‌شود. به این دلیل تصمیم داریم جعبه سیاه را برای خوانش به فرانسه ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

مسئول پرونده هواپیمای اوکراینی در پاسخ به اینکه چرا اوکراینی‌ها علی‌رغم اعلام آمادگی ایران از حضور در حل و فصل مسائل حقوقی این پرونده خودداری می‌کنند، گفت: این سؤال ما نیز است و چند بار با مقامات اوکراین این موضوع را مطرح کردیم اما دلیل واقعی این تعلل را نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: البته طی روزهای گذشته اوکراینی‌ها تصمیم گرفتند هیئت جدیدی را تشکیل بدهند که هنوز به ما اطلاع رسمی ندادند و منتظر هستیم تا به تدریج در این باره با آن‌ها صحبت کنیم.

بهاروند در پاسخ به اینکه با وجود حسن‌نیت ایران در این پرونده چه اهتمامی برای مجاب کردن اوکراین و نشاندن آن پای میز مذاکره دارید؟ اظهار کرد: اولاً ایرلاین متعلق به این کشور است و ما روابط خوبی با اوکراین داریم.

معاون بین‌المللی و امور حقوقی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اوکراینی‌ها از ما تقاضا کرده بودند که به نحوی جعبه سیاه به این کشور ارسال شود، بیان کرد: می‌خواستیم تقاضای این کشور را اجابت کنیم، اما بعد از این تعلل‌ها و مصاحبه‌هایی که پشت‌سرهم انجام می‌شود تصمیم گرفتیم بر اساس اصول خودمان جعبه سیاه را مستقیم به فرانسه ارسال کنیم.

دانلود

وی با اشاره به نقش کانادا در این موضوع بیان کرد: برخی از جانباختگان در حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی تابعیت کانادایی داشتند و برخی تابعیت دوگانه و برخی مقیم این کشور بودند به این دلیل موضوع به کانادا هم مرتبط است، البته اکثر این اشخاص که جان خود را از دست دادند مقیم ایران بودند و ایران نقش اصلی را به عنوان کشور محل حادثه و آنکه بیشترین اتباع خود را در این حادثه از دست داده است دارد.

روز چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مربوط به خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی در حوالی شهر جدید پرند به دلیل خطای انسانی سقوط کرد که در این حادثه همه خدمه و مسافران جان خود را از دست دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • وطن پرست DE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    15 0
    یعنی نهاد مستقل فرانسه از نهاد سازمان ملل و نهاد ازنس اتمی مستقل تر هستند!!! واقعا سیاست های قاجاری رو دارن اجرا می کنن. انشاالله که دوره شماها زودتر تموم بشه از این همه حقارت بی دلیل خسته شدیم. فقط هیچ کدومتون حق ندارید تو این یک سال مونده برید پست سفارت خونه بگیرید. بمونید و پاسخگو عملکردتون باشید.
    • از گیلان و مازندران IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      باید ایران به صد استان تقسیم بشه . ی عده فکر میکنن استان ایالته و یا کشوره و توهمات قاجاری دارن . ترکیه نصف ایرانه ۸۱ استان داره . ایران باید ۱۰۰ استان بشه . اسامی استانها هم بار تاریخی نداشته باشه .
  • کوروش IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    9 1
    ببخشید ولی حماقت نیست مدرک را به یکی از خود موارد اتهام یعنی جنگال دشمن و یا دستکاری هواپیما در یک هفته قبل از واقعه در اسرائیل و یک روز قبل در انگلیس بدهیم؟! شاید نیست...نمی فهمم این جمهوری اسلامی چرا اینطوریه-_-''''پناه بر خدا.
  • عبدالله مومن IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    فرانسه و نهاد مستقل. مثل برجام و استقلال فرانسه از آمریکاست
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    این جعبه سیاه از کشور خارج بشود تمام نشانه های احتمالی دستکاری هواپیماهای مسافربری از بین میرود. اگر هم نفرستیم نمیتوانیم اطلاعاتش را استخراج کنیم. خدایا التماس میکنم دست جنایتکاران را از داخل این جعبه سیاه رو کن که تو قادر بر هر کاری و هر چیزی هستی.
  • BE ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    این شرکت هواپیمایی واقعاً به اوکراین تعلق ندارد - متعلق به یک شرکت اسرائیلی است.......لطفاً تحقیق کنید...
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 1
    چرا؟ به خاطر حماقت اصلاح‌طلب‌ها اگر نگیم خیانتشون!!
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      1 2
      الان هواپیما رو اصلاحطلبا زدن؟! قبیله همیشه طلبکار
  • avdt IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    از قدیم گفتند کسی که مقصر هست وقتی مسئله ای پیش میاد مدام جنجال بپا میکند.مطمئن باشید در قضیه سقوط هواپیمای اوکراینی خود اوکراین دست دارد!!!!!!!!.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    جان مردم اهمیتی داره اصلن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس