کد خبر 1086877
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
آیا ذوب آهن در شکایت از مطهری به CAS موفق می شود؟

با مطالعه دقیق قرارداد ارسلان مطهری با ذوب‌آهن متوجه می‌شویم این بازیکن به دلیل عدم اجرای تعهدات باشگاه ذوب‌آهن از این تیم جدا شده است.

به گزارش مشرق، ارسلان مطهری مهاجم ذوب‌آهن در نیم‌فصل نخست و در تعطیلات زمستانی از این تیم جدا شد و به استقلال تهران پیوست و مطهری که چندین فصل است از علاقه خود به استقلال حرف می زد، بالاخره به تیم محبوبش رسید. 

در ادامه و با حضور در اردوی آبی های پایتخت، درخشش این بازیکن باعث شد تا یکی از برترین خریدهای نیم‌فصل لقب بگیرد و به نوعی آبی‌پوشان برنده این نقل و انتقال باشند. 

پس از این جدایی، باشگاه ذوب‌آهن از این نقل و انتقال به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرد که مورد قبول واقع نشد ولی باشگاه ذوب آهن حالا به کمیته استیناف شکایت کرده و در صدد است اگر نتیجه نگیرد شکایت خود را به CAS ببرد.

جواد محمدی، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در آخرین توضیحی که درباره روند دنبال کردن پرونده انتقال ارسلان مطهری داشته، اینطور توضیح داده است: «یکی از بندهای قرارداد ارسلان مطهری این بود که هر زمان خواست می‌تواند قراردادش را فسخ کند. همچنین جدول زمان‌بندی برای پرداخت قرارداد او وجود داشت.»

بیشتر بخوانید:

گاف بزرگ ذوب‌آهن در ماجرای انتقال مطهری +سند

این صحبت ها و حرف های جواد محمدی در واقع موضوع اصلی این ماجرا است؛ چرا که ذوب آهن می باید طبق بندهای قرارداد تا تاریخ ١۶ آذرماه ١٣٩٨،  شصت درصد از مبلغ قرارداد مطهری را پرداخت می کرده که چنین اتفاقی رخ نداده است.  

محمدی در رابطه با این موضوع اینطور توضیح داده است:«از طرف دیگر اصلاً 50 درصد قرارداد او را پرداخت نکرده بودیم که پس از پرداخت 10 درصد مذکور، این میزان به 60 درصد رسیده باشد. از قرارداد 2 و نیم میلیاردی مطهری تا نیم‌فصل تنها 40 درصد یعنی یک میلیارد تومان به او پرداخت شده بود.»

 مطالعه قرارداد مطهری با ذوب‌آهن نشان می دهد که بندی مبنی بر اینکه هرگاه این بازیکن بخواهد قرارداد را می‌تواند فسخ کند، وجود ندارد. 

در واقع مطهری که یکی از ستاره‌های لیگ نوزدهم لقب گرفته با استفاده از زمان‌بندی پرداختی و اینکه مبلغ مدنظرش تا آن زمان به او پرداخت نشده بود، از این تیم جدا شده تا ٢۵٠ میلیونی (١٠ درصد مبلغ قرارداد) که به او پس از جدایی داده شده نیز در این پرونده برای ذوبی ها راهگشا نباشد.

نکته دیگر در این پرونده اینکه کمیته تعیین وضعیت دو مرتبه به باشگاه ذوب آهن برای پرداخت مطالبات ارسلان مطهری زمان می‌دهد که این اتفاق از سوی باشگاه رخ نمی دهد و در واقع بخشی از مطالبات این بازیکن هم زمانی پرداخت می شود که کار از کار گذشته بوده و پرداختی خارج از نوع های مقرر انجام شده است.  

البته با تمام این موارد هنوز باشگاه ذوب آهن پیگیر این پرونده است و مدیرعامل باشگاه می گوید این پرونده را در CAS پیگیری خواهد کرد:« دفاعیات ما به کمیته تعیین وضعیت رفت که رأی به نفع ما صادر نشد. پس مستندات خود را به کمیته استیناف ارسال کردیم و اگر حتی کار به CAS کشیده شود نیز از حق باشگاه کوتاه نمی‌آییم.»

باشگاه ذوب آهن هنوز در انتظار رای کمیته استیناف است و باید ببینیم رای نهایی این کمیته با توجه به مدارک و اسنادی که وجود دارد چه چیزی خواهد بود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس