ماجرای حمله شهید چمران به تانک‌های اسرائیلی‌ در جنوب لبنان / چرا رزم شهید چمران ماندگار شد؟ + فیلم

برادر شهید چمران گفت: اسرائیلی‌ها برای تصرف لبنان نیروهای خود را در تل‌های جنوب لبنان مانند تل مسعود و بنت جبیل مستقر کردند اما شهید چمران به همراه ۴۵ نفر به سوی اسرائیلی‌ها حرکت کرد و تانک‌های اسرائی

به گزارش مشرق، مهدی چمران به مناسبت 31 خردادماه و شهادت شهید والامقام شهید دکتر مصطفی چمران با اشاره به شخصیت این شهید سعید اظهار داشت: شهید چمران دارای شخصیت چند بعدی و صفات متضاد بود اما دارا بودن وجوه شخصیتی متضاد همزمان در یک فرد کار بسیار مشکلی است و ایشان دانشمند بزرگ جهانی بود که عواملی مانند مدرک دکتری الکترونیک، دکتری فیزیک پلاسما و پایان‌نامه دکتری ایشان جهش در زمینه علمی را به وجود آورد، فعالیت‌های پژوهشی ایشان در شرکتی‌های بزرگ مانند "پلی‌بل" از شهید چمران شخصیتی بزرگ علمی جهانی ساخته است.

وی افزود: در کشور به تعداد انگشتان دست همتا و همانند شهید چمران وجود نداشته و جایگاه والای علمی ایشان را به اسطوره، شخصیت فراموش‌نشدنی و شخصیت ملی تبدیل کرده و شهید چمران علاوه بر عالم و دانشمند فیزیک الکترونیک یک رزمنده و فرمانده شجاع جنگ بود که با آگاهی تمام امکانات و موقعیت بسیار خوب در خارج کشور را رها و به یادگیری جنگ در مصر را آغاز کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت شهید چمران و بنیاد شهید چمران تصریح کرد: شهید چمران در مصر بالاترین سطوح جنگ‌های چریکی و ضد چریکی به‌صورت علمی را آموختند و در پادگان‌های مصر به فلسطینی‌ها آموزش دادند و مسئولیت تعلیم چریکی مبارزان ایرانی را برعهده می‌گیرند و هشت سال مبارزاتی را در لبنان داشت.

چمران خاطرنشان کرد: با دانش علمی و رزمی خود با فالانژها، کمونیست‌ها، چپ‌گرایان فلسطینی، لبنانی و عوامل رژیم شاه می‌جنگید و فعالیت نظامی‌اش را علیه اسرائیل ادامه دادند، رزم و جنگ شهید چمران شوخی نبود.

وی عنوان کرد: اسرائیلی‌ها برای تصرف لبنان نیروهای خود را در تل‌های جنوب لبنان مانند تل مسعود و بنت جبیل مستقر کردند و شهید چمران به همراه 45 نفر به سوی اسرائیلی‌ها حرکت کرد و تانک‌های اسرائیلی را به آتش کشیدند و آنها را از منطقه جنوب لبنان بیرون راند و این اتفاق برای اولین‌بار در تاریخ لبنان در سال 54 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، اسرائیلی‌ها با امکانات فراوان چنین کاری را نتوانسته‌اند انجام دهند و عده‌ای از محرومان لبنان با پشتوانه خداوند کار به این بزرگی را انجام را دادند به‌همین سبب اسرائیلی‌ها خبر را بازگو نکردند.

برادر شهید چمران اضافه کرد: حماسه‌های نظامی شهید دکتر مصطفی چمران را در گوشه‌گوشه ایران به‌ویژه در آزادسازی سوسنگرد قابل مشاهده است که در عملیات آزادسازی سوسنگرد در مقابل تانک‌های نظامی عراقی ها ایستادگی کردند و آنها کامیون خود را رها و فرار کردند و در این عملیات غرورآفرین شهید چمران از ناحیه پا مجروح شدند.

چمران افزود: حماسه‌های نظامی، شجاعت و روحیه شهادت‌طلبی شهید چمران بسیار شنیدنی و قابل بحث است، شهید مصطفی چمران علاوه بر شخصیت نظامی و علمی یک عارف بود  و ایشان عارفی وارسته، عارف واصل و عارف عملی بود و درویشی نبود که گوشه‌نشینی را انتخاب و یا حق بگوید و با اجتماع کاری نداشته باشد.

وی تصریح کرد: شهید چمران پیرو مکتب امام علی(ع) و همانند ایشان فرد نخست مسلمانان و نظارت بر فعالیت افراد می‌کرد و همچنین در میدان جنگ نیز حضوری فعال داشت، شهید چمران عارف، عابد، زاهد واقعی بود و در میان و رهبری اجتماع بزرگترین عبادت‌ها، زبد، تقوا و عرفان را داشت.

رئیس ستاد بزرگداشت شهید چمران و بنیاد شهید چمران عنوان کرد: نیایش‌های شهید دکتر مصطفی چمران دارای سبک خاصی است؛ خصوصیت دانشمند، رزمنده و عارف نمی‌تواند در یک فرد همزمان وجود داشته باشد اما این صفات در کنار هم در وجود شهید چمران بود و ایشان در آمریکا، لبنان، مصر، ایران فلسطین تشکیلاتی را با سازمان‌دهی ایجاد و بنای مبارزه را به‌وجود آورد و در ایران ستاد جنگ‌های نامنظم با همکاری مقام معظم رهبری ایجاد کردند.

چمران افزود: شهید چمران علاوه بر خصوصیت‌های بارز و ویژه‌اش سیاستمدار بزرگ هم بود، سیاستمداری که با رهبرانی بزرگ مانند جمال عبدالناصر و عرفات مشورت‌های فراوان انجام می‌داد.

وی بیان کرد: شهید دکتر مصطفی چمران علاوه بر ویژگی‌های برتر هنرمند نیز بود و شاید تمام مردم از یک رزمنده ویژگی جدی و خشن را انتظار داشته باشند اما ایشان یک هنرمند، استاد خطاطی و استاد عکاسی با روحیه هنری بالا بود.

رئیس ستاد بزرگداشت شهید چمران و بنیاد شهید چمران تصریح کرد: شهید مصطفی چمران شعار زیبایی را می سرود و از طبع لطیف هنری برخوردار بود " شهید چمران می‌گفتند قدرت خداوند است که انسان را این‌گونه آفریده و از خودم در تعجب هستم و همچنین ایشان زیبا سخن می‌گفت زیبا هم می‌نوشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    37 2
    اینا رو نتونی به مردم خوب معرفی کنی. ملت هم به لطف حقارت اصلاح طلبا غرب زده، هری پاتر و باربی می شه الگوشون.
    • مهدی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      14 0
      چمران پوز هری پاتر و سوپرمن زده بود
  • جوجه تیغی بدنساز DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    4 8
    یکی میشه شهید چمران / یکی هم پروفسور سمیعی که انقدر کلمات قصار بی محتوا ازش تو تلگرام هست و پستهای تبلیغی میذاره که سلام من پروفسور سمیعی هستم بیایید این کانال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس