علیرضا زالی نمایه

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به کمبودهای امکانات بهداشتی در استان گفت: زیرساخت های بهداشتی استان تهران با جمعیت آن تناسب ندارد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی عصر یکشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال ۹۹ که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد اظهار داشت: باید خود را آماده کنیم که کرونا به مدت طولانی‌تری در میان ما زندگی کند و متأسفانه با توجه به این موضوع شاهد ایت هستیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران به سرعت رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید:

افزایش بار مراجعات بیماران مبتلا به کرونا در تهران

زالی با اشاره به اینکه تهران نقش راهبردی و متفاوتی در مقابله و ریشه کن کردن ویروس کرونا دارد گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی استاندار تهران بالاترین تمهیدات برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است اما باید هنوز موارد بهداشتی و پروتکل‌ها رعایت شوند.

وی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۴۴.۶ درصد مردم تهران بخاطر حضور در محل کار از خانه خارج می‌شوند، بیان داشت: هنوز ۸۰ درصد از مردم بیماری کرونا را خطرناک می‌دانند اما متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سرعت رو به کاهش است و ادامه این شرایط ما را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران عنوان داشت: همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری میزان رعایت فاصله گذاری ۶۲ درصد بود که بعد از دو هفته این عدد به ۲۸ درصد رسیده است و در آخرین نظرسنجی که انجام شده است به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده، در برخی مناطق نیز این رقم به ۹ درصد رسیده که این موضوع ما را در آینده با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.

زالی با تاکید بر اینکه باید در حد توان از ظرفیت‌های دورکاری استفاده شود گفت: در این خصوص باید تحقق کامل دولت الکترونیک فراهم شود و هماهنگی‌های میان ۲۵ دستگاه اجرایی که در کنترل کرونا نقش دارند به وجود آید.

وی در خصوص میزان امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی موجود در استان تهران اظهار داشت: زیر ساخت‌های اساسی استان هیچ تناسبی با میزان جمعیت و چگالی آن ندارد و شرایط در آن کاملاً راهبردی و متفاوت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس