کد خبر 1085908
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
لوازم خانگی

فقیهی با بیان اینکه از اول تیر بر اساس کدهای روی کالاها، شناسه کالا تعلق می‌گیرد گفت: خریداران مغایرت بین کد و شناسه کالا را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

به گزارش مشرق، هوشیار فقیهی معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما تصریح کرد: شفاف سازی فرآیند توزیع در  زنجیره ارزش کل کالاهای کشور یکی از اهداف ماست و مدیران اقتصادی کشور سال‌های متمادی در پی همین موضوع هستند.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های موفق در این زمینه، رجیستر کردن موبایل بود که اکنون قاچاق این کالا به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

جزییات ثبت قیمت تولیدکنندگان لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴

فقیهی با بیان اینکه برای لوازم خانگی هم همین روند را در راستای شفاف سازی ادامه خواهیم داد، افزود: در دولت تلاش شد سامانه‌ها به صورتی شکل داده شود که توانایی ثبت و ضبط کل کالاها در این فرآیندها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از فردا بر اساس کدهای روی کالاها، شناسه کالا تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به کنترلی که از طریق سامانه ۱۲۴ انجام می‌شود انتظار می‌رود کنترل قیمتی هم انجام شود.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف گفت: اگر بتوانیم به اندازه کافی کالا را تأمین و عرضه کنیم قطعاً این موضوع قیمت‌ها را تنظیم می‌کند و تنظیم قیمت به صورت دستوری مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

 فقیهی افزود: نهادهای حاکمیتی باید برای تأمین ارز و واردات کالاهای مورد نیاز لوازم خانگی، تمهیدات ویژه‌ای را بیندیشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    به عقب بر نمی گردیم ولی با سر برمیگردیم
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    فقط یک هزینه اضافه است این طرح های من درآوردی.
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    همان طرح مد شبنم با کد کالا جایگزین شد- یارانه هم با معیشت اسمش عوض شد- کارت سوخت هم که دوباره راه افتاد-مسکن مهر هم شد مسکن ملی- ضررهای هزار میلیاردی این دولت باید منجر به زندان و اعدام نفرات ان شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس