شرکت‌های چینی در حال ترک آمریکا هستند

در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن همچنان در حال افزایش است، شرکت‌های چینی انتقال دارایی‌های خود از بورس‌های آمریکا به بورس‌هایی نظیر شانگهای و هنگ‌کنگ را آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن همچنان در حال افزایش است، شرکت‌های چینی انتقال دارایی‌های خود از بورس‌های آمریکا به بورس‌هایی نظیر شانگهای و هنگ‌کنگ را آغاز کرده‌اند.

داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که تا به اینجای امسال شرکت‌های چینی لیست شده در بورس‌های آمریکا ۴ قرارداد خصوصی‌سازی به ارزش بیش از ۸.۱ میلیارد دلار را منعقد کرده‌اند. این در حال است که در سال گذشته هیچ موردی از این نوع قراردادها برای شرکت‌های چینی مشاهده نشده بود. قبلاً در سال ۲۰۱۵ هم ۲۹.۸ میلیارد دلار از این نوع فروش سهام برای شرکت‌های چینی به ثبت رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش چین به ادعای «کمک به ترامپ در انتخابات»

ترامپ برخی مقامات چینی را تحریم کرد

درخواست ترامپ از چین برای کمک به پیروزی در انتخابات

این در حالی اتفاق می‌افتد که رئیس‌جمهور ترامپ فشار خود را بر شرکت‌های چینی فعال در آمریکا افزایش داده و شاخص بورس نزدک قوانین جدیدی را وضع کرده که طی آن عرضه اولیه سهام برای شرکت‌های چینی دشوار می‌شود.

ترامپ در اوایا این ماه شرکت‌های چینی را به سود بردن از بازارهای مالی آمریکا بدون رعایت برخی اصول امنیتی متهم کرد و ۶۰ روز به قانون‌گذاران مهلت داد تا محدودیت‌هایی امنیتی برای شرکت‌های چینی فعال در بورس‌های آمریکا وضع کنند.

تحلیل‌گران معتقدند شرکت‌های چینی سهام خود را با استفاده از قراردادهای خصوصی‌سازی به فروش رسانده و سپس مالکان آنها در شرکت جدید دوباره سهام خود را در بورسی دیگر مانند هنگ‌کنگ یا شانگهای عرضه خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صدای حق IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    8 5
    اگه‌ چین بخواد‌ بره‌ آمریکا‌ بدهی‌ حیرت انگیز خودش به چین رو چطور میخواد‌ بده؟ لابد‌ مثل اموال بلوکه‌ شده ایران یه‌ بهانه‌ الکی جور میکنه‌ تحت عنوان مختلف مثل حادثه‌ تروریستی آرژانتین از این‌ اموال‌ تحت عنوان غرامت برمیداره‌. خیلی دلم میخواد ببینم که با چین چیکار‌ میکنه
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      2 0
      زیاد دلواپس بدهی های امریکا نباش. شرکت های متمول سعودی و اماراتی تمام سهام شرکت های کمونیستی رو میخرن.چیزی که همیشه مشتری داره بورس ایالات متحدست
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    9 4
    آقا الان وقتشه که با چین با قیمت‌های خوب معامله کنیم. البته اگه دولت غربزده خیانت نکنه و همین الان سفیر ایران تو چینو فرا نخونه و تا آخر دورهٔ روحانی بی سفیر نزاره!!!
    • مهدوی نژاد IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      0 1
      الله اکبر الله اکبر الله اکبر میگن تو این اوضاع و شرایط خاص، احتمالا یه مدت زمان شاید بیش از یک سال(!) ایران عزیز سفیر تو چین نداشته... به لطف غربزده ها و کوته بینان و دنیاپرستان داخلی دولت تدببیییییر وامیییییییییید..... واااای واااای واااای برما و صد واااای برما که گوش بفرمان امام مان نباشیم... پیروزی و سعادت دنیا و اخرت یقینا در ایستادگی ، مقاومت و حرکت در مسیریست که حضرت امام خامنه ای پرچمدار و نور هدایتگر ان در زمان حال ماست راه روشن است و مسیریست زیبا... اسلام پیروز است الهم عجل الولیک الفرج
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    3 4
    آمریکابدون اقتصادچین نابوده
  • غلامعلی شادلو IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    3 0
    خوش به حال آمریکائیها
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    2 2
    امیدوارم ما هم از شرشون خلاص بشیم
  • محمد IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    خدا کنه روزی چینی ها از ایرانم برن تا اقتصاد ایران هم شکوفا بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس