کد خبر 1085211
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
ابتکار دولت ونزوئلا برای مقابله با کمبود ارز خارجی

بانک مرکزی ونزوئلا به بانکهای داخلی این کشور دستور داده دلارهایی را که از فروش بنزین به دست آورده اند در سیستم دولتی ارز خارجی بفروشند تا عرضه ارز سخت در این کشور تقویت شود.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بانک مرکزی ونزوئلا به بانکهای داخلی این کشور دستور داده دلارهایی را که از فروش بنزین به دست آورده اند در سیستم دولتی ارز خارجی بفروشند تا عرضه ارز سخت در این کشور تقویت شود. اقتصاد ونزوئلا به شدت با کمبود پول نقد مواجه است.

 ونزوئلا سالها یارانه های هنگفتی برای بنزین ارائه می داد به طوری که سوخت در این کشور تقریباً رایگان عرضه میشد. ولی این کشور ماه گذشته یک سیستم جدید به راه انداخت که طبق آن برخی پمپ بنزینها سوخت را به قیمت بین‌المللی میفروشند و برخی رانندگان باید دلار بپردازند.

بیشتر بخوانید:

اقدام ایران در صورت دست‌درازی آمریکا به نفتکش‌هایش چه بود؟ +فیلم

ایران ائتلاف‌های قدیمی در حیاط خلوت آمریکا را احیا می‌کند

رئیس جمهورمکزیک: به ونزوئلا بنزین می‌فروشیم

روایت سرلشکر باقری از دام آمریکایی‌ها برای نفتکش‌های ایرانی اعزامی به ونزوئلا

 پمپ بنزین‌ها این دلارها را در بانک های محلی سپرده گذاری می کنند و بانک مرکزی از این بانک‌ها خواسته دلارهایشان را در بازار ارز خارجی به فروش برسانند.

 بانک مرکزی همچنین از بانک ها درخواست کرده دلارهایی که از کارت‌های اعتباری خارجی به دست می‌آورند را هم به بازار ارز خارجی هدایت کنند. دولت نیکلاس مادورو سال گذشته استفاده از کارت های بانکی خارجی را مجاز اعلام و محدودیت های ارزی را تسهیل کرد.

 کاهش تولید نفت و تحریم های آمریکا باعث شده دولت مادورو با کمبود ارز خارجی مواجه شود.

 تقویت عرضه دلار می ‌تواند نرخ برابری ارز را تثبیت کرده و تورم را کنترل کند. دولت مادورو نرخ تورم را در پنج ماه اول سال جاری میلادی 295.9 درصد اعلام کرد. در این مدت مقدار دلار و یوروی سپرده گذاری شده در سیستم بانکی ونزوئلا 68.6 درصد کاهش یافته است.

  ونزوئلا سال‌هاست به خاطر سقوط نفت قیمت نفت خام که اصلی ترین صادرات آن است، با کمبود سوخت مواجه است. این کمبود سوخت در سال جاری به خاطر توقف کامل فعالیت پالایشگاه ها شدیدتر شده است.

 ونزوئلا پس از دریافت 5 محموله بنزین از طرف ایران، سیستم جدید فروش بنزین را راه اندازی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    6 4
    باید مالیات بر مهاجرت گرفته شود
  • TR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    8 8
    ونزوئلا نشان داد که با وجود همه فشارها اما حداقل در داخل دولت خائن ندارد. آنها هم با تغییر واحد پولشان به بیت کوین تورم را مهار کردند و هم با کمک روسیه به فروش نفت ادامه دادند و هم ارز خارجی موجود در دست مردم را جمع آوری کردند. در ایران تا سال 97 ، مبلغ 42 میلیارد دلار در خانه های مردم بود. حالا قطعا بیشتر است.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      11 11
      ۲۹۵ درصد تورم تو ۵ ماه از نظر تو مهار تورمه ؟؟؟ ما در همه عرصه ها نیازمند دانشمندانی مثل تو هستیم ، خیلی خوشحالم تو هم وطن من شدی
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      1 0
      یعنی پمپ بنزینها دلارو میدن به بانک جاش بولیوار که از دستمال توالت هم بی ارزشتره میگیرن؟اونجا هم یک حکومت توتالیتر حاکمه و سرانش با بقیه خیلی متفاوتن مردم عادی همه چی رو تحمل میکنن.
  • فرهاد IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 1
    حالا ربط دار به قیمت دولار در ایران
  • DE ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    ابتکار ونزوئلا برای مقابله با کمبود ارز خارجی// کشور ونزوئلا خودش کاره ای نیست که بخواد با دلار در بیافته و دلار را کنترل کنه .این موفقیت هایشان را مدیون جهانگیری هستند که با مشاوره دادن به رئیس جمهور ونزوئلا آن کشور را با ارزجهانگیری نجات داد .یعنی به آنها یاد داد گه چگونه میلیاردها دلار را در عرض چند روز اشتعال بزنند منظور به کار اشتغال بزنند و کار ایجاد کنند و ملت را بگذارند سرکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس