کد خبر 1085158
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان/ رشد ۲۹ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری در استان‌های شمال غرب به گندمکاران توصیه می‌شود گندم‌ها را به مکان سرپوشیده انتقال دهند.

به گزارش مشرق، مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی از وقوع بارش‌های رگباری خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بارش‌های رگباری در استان‌های شمال غرب به گندمکاران توصیه می‌شود که پس از برداشت گندم‌ها را به مکان سرپوشیده انتقال دهند تا مشکل خاصی رخ ندهد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی به نوغانداران استان‌های شمالی توصیه می‌شود که گرمای هوا و رطوبت را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید

حقیقت در توصیه‌ای به پسته کاران گفت: پسته کاران دور آبیاری در باغات خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا با رفع نیاز آبی گیاه، پسته تولیدی پوچ نشود.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه تا پایان هفته روند دما در بسیاری از مناطق کشور افزایشی است، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران توصیه می‌شود که تهویه مناسب را در واحدهای خود برقرار کنند.

وی درباره آخرین وضعیت بارش از ابتدای سال زراعی جدید بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۸۵.۲ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش و دوره بلندمدت ۲۹.۴ درصد رشد داشته است.

حقیقت در پایان با اشاره به اینکه ۱۲۲.۸ درصد بارش کل کشور تامین شده است، تصریح کرد: علی رغم کاهش میزان بارش نسبت به سال قبل، اما پراکنش میزان بارش به حدی مناسب است که کشاورزان در تامین آب مورد نیاز مشکلی ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس