ایران می‌تواند به صورت ماهانه به ونزوئلا نفتکش اعزام کند

یک خبرگزاری غربی در گزارشی اعلام کرد که ایران می‌تواند به صورت ماهانه دو یا سه محموله نفتی را به ونزوئلا ارسال کند.

به گزارش مشرق، رویترز در گزارشی اعلام کرده است که ایران می‌تواند به صورت ماهانه دو یا سه محموله نفتی را به ونزوئلا ارسال کند.

در این گزارش آمده است که ایران از آوریل تا کنون ۵ نفتکش را در حدود ۱.۵ میلیون بشکه سوخت به ونزوئلا صادر کرده است.

این در حالی است که همزمان وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که واشنگتن نقض تحریم‌های ونزوئلا را تحمل نخواهد کرد، اگرچه آمریکا اعلام نکرده در مقابل شکست تحریم‌های ونزوئلا چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: دور زدن تحریم‌ها برای کمک به ونزوئلا را تحمل نمی‌کنیم

در این خبر همچنین با استناد به گزارشی از وال استریت ژورنال گفته شده که آمریکا در تدارک طرحی برای تحریم ایران و ونزوئلاست که تاثیرگذارتر و بزرگ‌تر از بسته‌های تحریمی پیشین خواهد بود.

در این طرح که نسخه‌ای از آن از منابعی در وزارت خزانه داری آمریکا در اختیار رسانه‌ها گذاشته شده، تحریم ۵۰ نفتکش مرتبط با ونزوئلا در دستور کار قرار گرفته است.

با این حال در گزارش اشاره دقیقی به اقدامات مقابله جویانه آمریکا در برابر روابط روبه گسترش ایران و ونزوئلا نشده، اما ادعا شده است که واشنگتن طرح‌های خود را برای توقف مبادلات نفتی میان ایران و ونزوئلا به کار خواهد بست.

پس از آنکه تولید بنزین در ونزوئلا به دلیل شرایط ناشی از تحریم‌های آمریکا با اختلال روبرو شد، ایران با اعزام چندین نفتکش به این کشور با این تحریم‌ها مقابله کرد.

پس از مقابله ایران با تحریم‌های امریکا علیه ونزوئلا، «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهور این کشور از رئیس جمهور ایران و رهبر انقلاب بابت ارسال نفت کش‌های سوخت تشکر کرد و گفت: ونزوئلا «دوستان خوب و شجاعی» در جهان دارد.

همچنین وزارت امور خارجه ایران گفته است که هرگونه تلاش آمریکا برای متوقف کردن تجارت ایران با ونزوئلا با «واکنش سریع و قاطع» روبرو خواهد شد و روابط نزدیک تهران و کاراکاس همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس