کد خبر 108374
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی 3 ماده طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان که از شورای نگهبان اعاده شده بود پرونده این طرح مهم را در روزهای پایان مجلس هشتم بستند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر در ادامه جلسه روز سه شنبه مواد اعاده شده از شورای نگهبان از طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در صحن علنی مجلس بررسی شد.

شورای نگهبان اصرار داشت که برای تصویب مواد این طرح به دو سوم آرای موافق نمایندگان نیاز است زیرا این مواد در تعارض با آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

ماده یک طرح نظارت بر نمایندگان که در رابطه با ترکیب هیئت رئیسه دائمی هیئت نظارت بر نمایندگان بود برای کسب دو سوم آرای موافق نمایندگان به رای گذاشته شد.

نمایندگان در رای گیری اول با 137 رای موافق، 15 رای مخالف ، 20 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در مجلس شرکت کردند اما برای کسب دو سوم آرای موافق این رای گیری یک رای کم داشت. بنابراین حذف این ماده به رای گذاشته شد. حذف این ماده نیز با 29 رای موافق ،77 رای مخالف، 37 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در مجلس رای نیاورد.

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس پیشنهاد اصلاحی مطرح کرد . این پیشنهاد نیز به رای نمایندگان گذاشته شد و در پایان این ماده با 159 رای موافق ، 8 رای مخالف، 19 رای ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان این رای گیری مکررا از نمایندگان درخواست می کرد در رای گیری شرکت کنند. پس از آن ماده شش طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان به رای وکلای ملت گذاشته شد . این ماده در رابطه با مجازات تخلفات نمایندگان بود. این ماده نیز با 168 رای موافق، 6 رای مخالف، 15 رای ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در مجلس به تصویب نمایندگان رسید و رای موافق دو سوم نمایندگان حاضر در مجلس را کسب کرد.

پس از آن ماده 8  این طرح به رای نمایندگان گذاشته شد. این ماده در خصوص ترکیب هیئت تجدیدنظر نظارت بر نمایندگان است. این ماده نیز با 166 رای موافق، 3 رای مخالف ، 21 رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسیده و دو سوم آرای موافق نمایندگان را کسب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس