کد خبر 1083468
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
تمجید «هادی العامری» از فتوای جهاد کفایی مرجعیت در عراق و حمایت‌های ایران

رئیس ائتلاف الفتح عراق در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت و تاسیس الحشد الشعبی، با اشاره به اینکه حمایت‌های ایران در مبارزه با داعش را نمی‌توان فراموش کرد، گفت، اگر این فتوا نبود، دیگر عراقی وجود نداشت.

به گزارش مشرق، «هادی العامری» رئیس ائتلاف سیاسی «الفتح» و دبیر کل سازمان بدر عراق، طی بیانیه‌ای به مناسبت ششمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی و تاسیس سازمان الحشد الشعبی، از اهمیت صدور فتوای مرجعیت در حفظ کیان و مرزهای عراق سخن گفت.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن، شنبه (دیروز - ۱۳ ژوئن)، در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، آمده است: اگر فتوای مرجعیت در خصوص مبارزه با تروریسم داعشی نبود، عراقی دیگر وجود نداشت زیرا گروه‌های تبهکار تاریخ، حال و آینده این کشور را هدف قرار داده بودند.

وی افزود: پاسخ مثبت ملت عزیز و بزرگوار عراق به فتوای مرجعیت و خیزش جوانان مجاهد عراقی، برای همه غافلگیر کننده و ناگهانی بود و همین امر توطئه بزرگی که عراق را نشانه گرفته بود، ناکام گذاشت. کلیه گروه‌های مقاومت اسلامی در سازماندهی، آموزش، تشکیل  و اداره این تعداد زیاد از داوطلبان و بهره‌برداری مناسب از آنها در میدان نبرد، نقش بزرگی داشتند.

بیشتر بخوانید:

العامری تصریح کرد: تمامی طیف‌ها و بخش‌های عراقی به ویژه پزشکان، مهندسان، اساتید دانشگاهی و کاروان‌ها و هیأت‌های حسینی و ...موضعی ممتاز و قابل افتخار در این نبرد داشتند. ضمن اینکه ما موضع منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از عراق طی این نبرد، به ویژه موضع جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی‌کنیم. کشوری که از همان لحظه نخست در این نبرد مقدش علیه تروریسم داعشی در کنار ملت عراق ایستاد و این موضع  نقش زیادی در پایان دادن به این نبرد و پیروزی در آن داشت.

«حنین القدو» نماینده این ائتلاف در پارلمان عراق نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: گروه‌های تروریستی داعش، با حمایت داخلی و خارجی وارد عراق شدند تا جایی که حتی برخی گروه‌های سیاسی بر این گروه‌های تروریستی، نام «انقلابیون عشائر» (ثوار العشائر) را می‌گذاشتند.

وی افزود: اما فتوای آیت‌الله السیستانی، این توطئه داخلی و خارجی برنامه‌ریزی شده برای نابودی عراق را خنثی کرد. اگر فتوای آیت‌الله السیستانی و تشکیل الحشد الشعبی نبود، گروه‌های تروریستی داعش تا به امروز، همچنان در حال ارتکاب صدها جنایت علیه شهروندان عراق بودند. 

القدو در ادامه از دولت خواست که در قبال خانواده‌های شهدا و مجروحانی که طی عملیات‌های آزادسازی شهرها و پیروزی داعش قربانی دادند، اهمال نورزد.

«ابو علی البصری» معاون رئیس ستاد الحشد الشعبی در امور عملیاتی نیز، دیروز تصریح کرد که عراق هنوز به فتوای جهاد کفائی نیاز داد زیرا داعش هنوز تمام نشده است و سرویس‌های امنیتی کشور هنوز به الحشد الشعبی برای مقابله با چالش‌های فرارو نیاز دارد.

آیت الله علی سیستانی مرجعیت عالی دینی عراق در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (۲۳ خرداد۹۳)  فتوای تاسیس سازمان الحشد الشعبی عراق را صادر کرد و در پی آن،  تشکیلات مردمی الحشدالشعبی برای سازماندهی میلیون‌ها داوطلب عراقی مبارزه با داعش شکل گرفت. هسته اولیه الحشد الشعبی از میان شیعیان عراق بود، اما پس از آن، دیگر گروه‌های قومی و مذهبی عراق از جمله اهل تسنن، کُردها و مسیحیان و ایزدی‌ها در آن مشارکت کردند.

 در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ (ششم آذر ۹۵)  هم در ادامه سازماندهی  الحشد الشعبی «قانون الحشد الشعبی» در پارلمان تصویب شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس