کد خبر 1083155
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
بورس به مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید

بازار سرمایه هفته را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل این بازار با بیش از ۳۶ هزار واحد رشد به مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نزدیک شد.

به گزارش مشرق، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۶ هزار و ۱۲۸ واحد صعود به رقم یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۰هزار و ۲۵ واحد رشد رقم ۳۷۸ هزار و ۱۲۰ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۹۹ هزار و ۷۵ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، مخابرات ایران و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

نمادهای پر بیننده این بازار نیز از بانک ملت پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و پتروشیمی نوری تشکیل شده است.

ورود فرابورس به کانال ۱۳ هزار واحد

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۰۹ واحد صعود رقم ۱۳ هزار و ۱۸۰ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۶۸۴ هزار معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال انجام دادند.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه سرمایه گذاری صباتامین، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن گوهر زمین، بیمه پاسارگاد و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهدآب ناب خراسان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع ماشین‌های اداری ایران و ریل پرداز سیر نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس